Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ο κλέψας του κλέψαντος: H διάσημη διαφήμιση κατά της πειρατείας των 00’s ήταν προϊόν…. πειρατείας

Ο κλέψας του κλέψαντος: H διάσημη διαφήμιση κατά της πειρατείας των 00’s ήταν προϊόν…. πειρατείας

«Δεν θα έκλεβες ένα αυτοκίνητο. Το κατέβασμα πειρατικών ταινιών είναι κλοπή. Η κλοπή είναι παράνομη. Η πειρατεία. Είναι έγκλημα», έλεγε με στόμφο η διαφήμιση έχοντας «κλέψει» τη γραμματοσειρά.

Πίσω στο 2000. Η διάσημη διαφήμιση κατά της πειρατείας από την πρώτη δεκαετία των 00’s, ενδέχεται να είναι προϊόν… πειρατείας, όπως αναφέρει το People.

Σύμφωνα με αναρτήσεις στο Bluesky, η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε στις διαφημίσεις – οι οποίες εμφανίζονταν στις κινηματογραφικές αίθουσες και στα DVD και συνέκριναν την πειρατεία των μέσων ενημέρωσης με την κλοπή αυτοκινήτων, τσαντών και τηλεοράσεων – φέρεται να ήταν πειρατική γραμματοσειρά που είχε αρχικά δημιουργηθεί από τον σχεδιαστή Τζαστ βαν Ρόσουμ.

Ένας χρήστης του Bluesky εξήγαγε το κείμενο που χρησιμοποιήθηκε και ανακάλυψε ότι επρόκειτο πειραγμένη γραμματοσειρά της έκδοσης FF Confidential του βαν Ρόσουμ με άδεια χρήσης. Το Sky News και το Torrent Freak μπόρεσαν να κάνουν το ίδιο και βρήκαν πανομοιότυπα αποτελέσματα.

Η Ομοσπονδία κατά της κλοπής πνευματικών δικαιωμάτων (FACT), η οποία έπαιξε επίσης ρόλο, δήλωσε στο People: «Αυτή η εκστρατεία προϋπήρχε οποιουδήποτε εργάζεται σήμερα στη FACT, οπότε δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε».

YouTube thumbnail

«Η πειρατεία. Είναι έγκλημα»

Στη διάσημη διαφήμιση, μια έφηβη κοπέλα εμφανίζεται στον υπολογιστή της να κατεβάζει παράνομα πολυμέσα. Καθώς διάφορες σκηνές παίζουν με αντίστοιχους τίτλους – μεταξύ άλλων «Δεν θα έκλεβες ένα αυτοκίνητο» και «Δεν θα έκλεβες μια τηλεόραση» – η καμπάνια αναφέρει στη συνέχεια: «Το κατέβασμα πειρατικών ταινιών είναι κλοπή».

«Η κλοπή είναι παράνομη», συνεχίζει η διαφήμιση διάρκειας δευτερολέπτων και στη συνέχεια καταλήγει: «Η πειρατεία. Είναι έγκλημα».

Σε δήλωσή του στο Sky News, ο βαν Ρόσουμ δήλωσε: «Ήξερα για τον ‘παράνομο κλώνο’ της γραμματοσειράς μου από πριν, αλλά δεν ήξερα ότι ήταν αυτή που χρησιμοποιήθηκε στην καμπάνια».

«Η καμπάνια είχε πάντα λάθος τόνο, γεγονός που (για μένα) εξηγεί το επίπεδο γέλιο που έλαβε χώρα εις βάρος της. Η ειρωνεία του ότι χρησιμοποιήθηκε μια πειρατική γραμματοσειρά είναι απλά πολύτιμη», πρόσθεσε στο πρακτορείο.

Εκείνη την εποχή, η γραμματοσειρά του βαν Ρόσουμ φέρεται να αντιγράφηκε παράνομα και να επανεκδόθηκε ως γραμματοσειρά XBand-Rough, η οποία ήταν ελεύθερη στη χρήση και ευρέως προσβάσιμη, σύμφωνα με έναν χρήστη του Bluesky.

* Πηγή: People

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο