Ελένη Καραΐνδρου: «Παντού υπάρχει ο Θόδωρος Αγγελόπουλος»
«Η νοσταλγία διακατέχει τη μουσική και αυτό το συναίσθημα κρατά ζωντανή την ανθρώπινη μνήμη», ανέφερε η βραβευμένη συνθέτρια, Ελένη Καραΐνδρου κάνοντας μια ανασκόπηση της καριέρας της. Μέσα από ένα αυτοβιογραφικό κείμενο, ηχητικά, οπτικά ντοκουμέντα και τραγούδια, τα οποία ερμήνευσε η Σωτηρία Ρουβολή, ταξίδεψε το κοινό στους σταθμούς της ζωής της. Μιλώντας την Τετάρτη στον Ιανό, […]
«Η νοσταλγία διακατέχει τη μουσική και αυτό το συναίσθημα κρατά ζωντανή την ανθρώπινη μνήμη», ανέφερε η βραβευμένη συνθέτρια, Ελένη Καραΐνδρου κάνοντας μια ανασκόπηση της καριέρας της. Μέσα από ένα αυτοβιογραφικό κείμενο, ηχητικά, οπτικά ντοκουμέντα και τραγούδια, τα οποία ερμήνευσε η Σωτηρία Ρουβολή, ταξίδεψε το κοινό στους σταθμούς της ζωής της.
Μιλώντας την Τετάρτη στον Ιανό, γύρισε, αρχικά, πίσω στα παιδικά της χρόνια. Από πολύ μικρή ηλικία ανακάλυψε το «μικρόβιο» της αγάπης για την τέχνη, όταν στην ηλικία των επτά ετών ασκούσε φορτική πίεση στον πατέρα της για να την πάει σε καθηγήτρια πιάνου. Σημαντικός σταθμός στη ζωή της το ωδείο, όπου ανακάλυψε ένα νέο κόσμο, νεανικούς έρωτες.
Η κλίση της στη μουσική άρχισε να φαίνεται ξεκάθαρα όταν από την ηλικία των 12 ετών έφτιαχνε κομμάτια. Στο πλευρό της η ανάγνωση ποίησης που της έδινε έμπνευση για το πιάνο.
Περνώντας στο «κεφάλαιο» των νεανικών της χρόνων, εξέθεσε τη μαύρη εμπειρία της δικτατορίας των συνταγματαρχών, οπότε και αναγκάστηκε να οδηγηθεί σε αυτοεξορία στο Παρίσι. Αναφέρθηκε ακόμη στην ταπεινωτική εμπειρία της σύλληψης.
Με νοσταλγία ανακάλεσε τα χρόνια του Παρισιού. «Το Παρίσι έγινε η πόλη μου, μου άνοιξε δρόμους. Μεγάλωσα, καταστάλαξα εκεί, ανακάλυψα τα 1000 πρόσωπα της μουσικής. Η καρδιά μου είναι μοιρασμένη».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην τραγουδίστρια Μαρία Φαραντούρη, που ήταν εκείνη η οποία την παρακίνησε να μελοποιήσει, το 1972, μια σειρά ποιημάτων του Κ.Χ. Μύρη, και έτσι κυκλοφόρησε ο δίσκος «Μεγάλη αγρυπνία», μετά την πτώση της χούντας.
Η «κορυφαία συνάντηση» με τον Αγγελόπουλο
Με συγκινητικά λόγια αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ομιλίας της στο σκηνοθέτη Θόδωρο Αγγελόπουλο, με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, to 1982, να αποτελεί την αφετηρία μιας σημαντικής συνεργασίας. Χαρακτήρισε, δε, «κορυφαία» τη συνάντηση μαζί του. «Με βοήθησε να κάνω μια βαθιά ενδοσκόπηση», ανέφερε η κ. Καραΐνδρου. Πρόσθεσε ακόμη το εξής:
«Παντού υπάρχει ο Αγγελόπουλος».
Αναφέρθηκε, ακόμη στα «μεγαλύτερα ταξίδια στο θέατρο» με το σκηνοθέτη Αντώνη Αντύπα, στη γνωριμία με το Λευτέρη Βογιατζή, τον οποίο ξεχώρισε για τις προσεγγίσεις του στα τσεχωφικά έργα, αλλά και μνημόνευσε την επαφή της με τη Μάγια Λυμπεροπούλου, η οποία εμβάθυνε στον Σαίξπηρ.
Μαζί με τις «μυστικές» πρόβες με τη Μαρία Φαραντούρη, θυμάται που η Μελίνα Μερκούρη την «άρπαξε» μετά το 1974 για να πάνε στα Κατεχόμενα.