Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Τι συμβαίνει με τα Labubu;

Τι συμβαίνει με τα Labubu;

Τα Labubu παίζουν σκάκι με τον κόσμο της μόδας και παραδόξως κερδίζουν.

Αν είσαι χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή αν έχεις περιπλανηθεί τους τελευταίους μήνες στο κέντρο της πόλης, είναι πολύ πιθανό να έχεις εντοπίσει τις μικρές φιγούρες Labubu να κυματίζουν σε τσάντες όλων των ειδών -backpack, tote, crossbody.

Πιθανότατα βλέποντας αυτές τις αλλόκοτες φιγούρες να σε κατέκλυσε ένα αίσθημα δυσφορίας. Ακόμαηπιο πιθανό είναι το σενάριο να έψαξες απορημένος στο ίντερνετ περί τίνος πρόκειται. Ποιο είναι το μόνο σίγουρο; Ότι τα Labubu παίζουν σκάκι με τον κόσμο της μόδας και παραδόξως κερδίζουν.

Παρόλο που τα παιχνίδια είναι συνήθως ασύμβατα με τη μόδα, αυτά τα τερατάκια έχουν γοητεύσει τους λάτρεις των trends και τις διασημότητες.  Η Rihanna, για παράδειγμα, εθεάθη να κυκλοφορεί με ένα Lychee Berry Labubu, την ίδια στιγμή που είδαμε ένα ροζ Dada Labubu σην Birkin της Dua Lipa.

Από την άλλη, η Lisa δημοσιεύσει συχνά πυκνά βίντεο με Labubu unboxing στο Instagram.

View this post on Instagram

A post shared by Hold by Hand (@holdbyhand)

Φταίει η νοσταλγία;

Ο κόσμος του Labubu δημιουργήθηκε το 2015 από τον καλλιτέχνη Kasing Lung, ο οποίος φιλοτέχνησε έναν κόσμο που είχε τις ρίζες του στη σκανδιναβική μυθολογία. Τα τέρατα που δημιούργησε ενσαρκώνουν το καλό και το κακό- απεικονίζονται στα τρία παιδικά βιβλία του Lung.

Το πιο διάσημο από αυτά; Το Labubu. Με πεταχτά αυτιά και πριονωτά δόντια, αυτός ο μικρός και χνουδωτός χαρακτήρας «είναι καλόκαρδος και θέλει πάντα να βοηθάει, αλλά συχνά καταφέρνει κατά λάθος το αντίθετο», όπως δηλώνει η Pop Mart, η κινεζική εταιρεία παιχνιδιών που κατέχει αυτή τη στιγμή την άδεια χρήσης του Labubu.

Ο Labubu έγινε ένα από τα πιο περιζήτητα συλλεκτικά αντικείμενα μεταξύ των Gen Zers. Ενώ η αγορά απευθείας από την Pop Mart φαντάζει άπιαστο όνειρο, οι μεταπωλητές σε πλατφόρμες όπως το eBay άδραξαν την ευκαιρία να πουλήσουν αυτά τα προϊόντα σε υπερδιπλάσια τιμή από την αρχική.

Το απύθμενο ενδιαφέρον όχι μόνο διόγκωσε τις τιμές μεταπώλησης, αλλά οδήγησε επίσης σε ένα κύμα απομιμήσεων. Ενώ ορισμένα από αυτά τα αντίγραφα πλασάρονται ως αυθεντικά, άλλα προωθούνται ανοιχτά ως εναλλακτικές λύσεις φιλικές προς τον τραπεζικό λογαριασμό μας. «Η ζήτηση έχει μετατρέψει το παιδικό παιχνίδι σε περιζήτητο σύμβολο κύρους», αναφέρει η Trinidad Alamos, δημοσιογράφος μόδας της L’ Officiel.

Ο πιο προφανής λόγος που να εξηγεί τη νέα μανία των fashion girlies των social media; Η νοσταλγία. Οι περισσότεροι συλλέκτες Labubu μεγάλωσαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν διάφορες μορφές anime κατακτούσαν τα μέσα ενημέρωσης – ας πούμε η προσωπική αγαπημένη μου, Hello Kitty.

Ενώ κάποτε θεωρούνταν αθώα κινούμενα σχέδια, πολλά από αυτά τα franchises καλλιέργησαν μια στρατιά από πιστούς που άντεξαν για δεκαετίες. Τώρα, η ίδια γενιά που αγαπάει τα κινούμενα σχέδια έχει προσωπικό εισόδημα για να ξοδέψει σε ό,τι δημιουργεί ένα χαμόγελο στα χείλη της. Το αποτέλεσμα; Οι ενήλικες αγοράζουν παιχνίδια που τους μεταφέρουν πίσω στις «παλιές καλές μέρες» για να ξεφύγουν στιγμιαία από τον πραγματικό κόσμο.

Το ίδιο συνέβη και με τα dumbphones, σωστά;

*Με πληροφορίες από: L’Officiel | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Pop Mart

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο