Τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες δείχνουν ότι τα έργα τέχνης παραμένουν μια καλή επένδυση
Οι πρόσφατες τιμές-ρεκόρ στις οποίες πουλήθηκαν σε δημοπρασίες πίνακες σημαντικών ζωγράφων αποδεικνύουν το εξής: η Τέχνη -κυρίως η μοντέρνα- παραμένει μια καλή επένδυση. Η όπως λέει και το περιοδικό Forbes: «To Sotheby's και το Christie's αποτελούν την Goldman Sachs του κόσμου της Τέχνης».
Οι πρόσφατες τιμές-ρεκόρ στις οποίες πουλήθηκαν σε δημοπρασίες πίνακες σημαντικών ζωγράφων αποδεικνύουν το εξής: η Τέχνη -κυρίως η μοντέρνα- παραμένει μια καλή επένδυση. Η όπως λέει και το περιοδικό Forbes: «To Sotheby’s και το Christie’s αποτελούν την Goldman Sachs του κόσμου της Τέχνης».
Η αρχή έγινε με την περίφημη Κραυγή του Νορβηγού ζωγράφου Έντβαρντ Μουνχ, η οποία πουλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s έναντι 119,92 εκατομμυρίων δολαρίων.
Έγινε, έτσι, το ακριβότερο έργο τέχνης που πουλήθηκε σε δημοπρασία.
Το έργο του Nορβηγού ζωγράφου, δημιουργήθηκε το 1895 και απεικονίζει μία σχεδόν αφηρημένη ανδρική φιγούρα με το στόμα ανοιχτό και τα χέρια να ακουμπάνε τα αφτιά, μπροστά στο σκοτεινό ουρανό του Όσλο.
Την Τετάρτη, ο πίνακας του Μαρκ Ρόθκο Πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο πουλήθηκε έναντι 84,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή που συγκεντρώνει έργο μοντέρνας τέχνης σε δημοπρασία.
Ο πίνακας δημοπρατήθηκε στη Νέα Υόρκη από τον οίκο δημοπρασιών Christie’s. Μάλιστα, ο οίκος δημοπρασιών ανακοίνωσε ότι τα έσοδα από τη δημοπρασία -388,5 εκατομμύρια δολάρια- ξεπέρασαν το προηγούμενο ρεκόρ για δημοπρασία έργων τέχνης του οίκου, το 2007.
Τη «σκυτάλη» πήραν ο πίνακας του Ρόι Λιχτενστάιν Sleeping Girl -έργο του 1964-, ο οποίος πουλήθηκε για 44,8 εκατομμύρια δολάρια. Το ίδιο ποσό απέσπασε το έργο του Φράνσις Μπέικον Figure Writing Reflected in Mirror του 1976.
Το έργο του Άντι Γουόρχολ Double Elvis απέσπασε 37 εκατομμύρια δολάρια, ενώ γλυπτό του Άι Γουέιγουεϊ πουλήθηκε έναντι 782.500 δολαρίων.
Όπως αναφέρουν οι New York Times, οι πρόσφατες δημοπρασίες απέδειξαν ότι «συλλέκτες από όλο τον κόσμο συνεχίζουν να ενδιαφέρονται να επενδύσουν τα χρήματά τους σε τέχνη που τους αρέσει, ειδικά όταν αυτή είναι διεθνώς αναγνωρισμένη».
Ο διευθυντής του τμήματος σύγχρονης τέχνης του οίκου Sotheby’s, Τομπάιας Μέιερ, δήλωσε: «Οι σπουδαίες εικόνες συγκεντρώνουν σπουδαία ποσά». Επισήμανε ότι η αγορά είναι πιο παγκοσμιοποιημένη από ποτέ, αναφέροντας ότι οι προσφορές για τον πίνακα του Λίχτενσταϊν έγιναν από την Κίνα, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική και από την Ευρώπη.
Όπως αναφέρει το Forbes υπάρχουν «μερικοί δεκάδες Ρώσοι εκατομμυριούχοι, Κινέζοι βιομήχανοι, ιδιοκτήτες καζίνο -όπως ο Στιβ Γουίν- και περίπου 100 συλλέκτες, έτοιμοι να υποβάλουν τις προσφορές τους για τους Γουόρχολς, τους Πικάσο, τους Μπέικον, τους Ρόθκο και τους Κλίφορντ Στιλς».
Ο αρθρογράφος του Forbes εκτιμά ότι με το οικονομικό σύστημα να αποδεικνύεται ασταθές και γεμάτο απογοητεύσεις, «δεν αποτελεί έκπληξη ότι η τέχνη σήμερα θεωρείται ως αποθετήριο αξιών που χαίρει εκτίμησης».