Αεροπλάνα με πούπουλα οραματίζονται Ιταλοί μηχανικοί
Η κάλυψη των φτερών των αεροπλάνων με μικρά ινίδια, εμπνευσμένα από τα πούπουλα των πτηνών, θα μπορούσε να αυξήσει τις αεροδυναμικές τους επιδόσεις, προτείνουν Ιταλοί μηχανικοί. Τα τεχνητά πούπουλα θα μείωναν την οπισθέλκουσα, δηλαδή τη δύναμη που έλκει προς τα πίσω τα αεροσκάφη.
Η κάλυψη των φτερών των αεροπλάνων με μικρά ινίδια, εμπνευσμένα από τα πούπουλα των πτηνών, θα μπορούσε να αυξήσει τις αεροδυναμικές τους επιδόσεις, προτείνουν Ιταλοί μηχανικοί..
Τα τεχνητά πούπουλα θα μείωναν την οπισθέλκουσα, δηλαδή τη δύναμη που έλκει προς τα πίσω τα αεροπλάνα (λόγω μειωμένης πίεσης του αέρα πίσω από την άτρακτο), εκτιμά η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Γένοβας.
Όπως εξηγεί το περιοδικό New Scientist, ο Δρ Αλεσάντρο Μποτάρο και οι συνεργάτες του εμπνεύστηκαν από τα μικρά πούπουλα που κρύβονται πίσω από τα μεγάλα πτίλα (φτερά) των πουλιών.
Όταν τα πτηνά ανεμοπορούν, τα πούπουλα αυτά σηκώνονται όρθια, κάθετα στο επίπεδο των φτερών, και ταλαντώνονται από τη ροή του αέρα, μειώνοντας έτσι την οπισθέλκουσα.
Σε μια προσπάθεια να εξετάσουν την επίδραση των πούπουλων στην πτητική απόδοση των αεροσκαφών, οι ερευνητές πρόσθεσαν συνθετικά τριχίδια στο υπολογιστικό μοντέλο ενός κυλίνδρου 20 εκατοστών, ο οποίος δοκιμάστηκε μέσα σε εικονική αεροδυναμική σήραγγα.
Ο κύλινδρος τοποθετήθηκε κάθετα στη ροή του αέρα έτσι ώστε τα συνθετικά ινίδια κερατίνης, μήκους 5-6 εκατοστών και πάχους 0,5 χιλιοστών, να ταλαντώνονται παράλληλα στον άνεμο.
Τα εικονικά πούπουλα πράγματι μείωσαν την οπισθέλκουσα κατά 15%, αναφέρουν οι ερευνητές στο Journal of Fluid Mechanics.
Αυτό συνέβη επειδή τα ινίδια περιορίζουν την εμφάνιση αναταράξεων πίσω από τον όγκο του κυλίνδρου.
Για τον ίδιο λόγο, σχολιάζει ο Δρ Μποτάρο, ένα «τριχωτό» μπαλάκι του τένις ταξιδεύει μακρύτερα από ένα λείο μπαλάκι που εκτοξεύεται με την ίδια ταχύτητα.