Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροσκάφη και προτείνει να ενταχθεί η αεροπλοΐα στο σύστημα εμπορίας εκπομπών που ισχύει ήδη για άλλους τομείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροσκάφη και προτείνει να ενταχθεί η αεροπλοΐα στο σύστημα εμπορίας εκπομπών που ισχύει ήδη για άλλους τομείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η Κομισιόν ζητά να εφαμοστεί το μέτρο από το 2011 στις πτήσεις εντός της ΕΕ και από το 2013 σε όλες τις πτήσεις προς και από τα αεροδρόμια της Ένωσης.
Η πρόταση θα πρέπει πάντως να υιοθετηθεί από τις 25 χώρες και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να τεθεί σε εφαρμογή.
Η ένταξη της αεροπλοΐας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών σημαίνει ότι θα τεθούν όρια στο πόσο διοξείδιο του άνθρακα επιτρέπεται να εκπέμπει κάθε αεροπορική εταιρεία. Οι εταιρείες που υπερβαίνουν τα όρια θα πρέπει να πληρώνουν για την υπέρβαση, ενώ όσες καταφέρνουν να εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο από ό,τι τους αναλογεί θα μπορούν να πωλούν το υπόλοιπο σε άλλες εταιρείες.
Τπ σύστημα εμπορίας δημιουργήθηκε από την ΕΕ ως εργαλείο για την οικονομικά βιώσιμη εφαρμογή του Πρωτοκόλλου του Κιότο κατά του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκόπευσε αρχικά να θέσει όρια για όλες τις εισερχόμενες και εξερχόμενες πτήσεις. Ωστόσο οι ΗΠΑ και αρκετές χώρες της Ασίας απείλησαν να πάρουν νομικά μέτρα κατά της ΕΕ, αναγκάζοντας την Κομισιόν να αναθεωρήσει το χρονοδιάγραμμά της.
Η αεροπλοΐα ευθύνεται σήμερα για τουλάχιστον 3% της παγκόσμιας εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αλλά το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διακυβερνητικού Σώματος για τις Κλιματικές Αλλαγές του ΟΗΕ.
Ο Ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Σταύρος Δήμας έχει δηλώσει πως στόχος της ΕΕ είναι να μειώσει την εγχώρια εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% έως το 2020.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις έσπευσαν να χαρακτηρίσουν ανεπαρκή τη νέα πρωτοβουλία της Κομισιόν, επισημαίνοντας ότι τα όρια εκπομπής για την αεροπλοΐα θα τεθούν με βάση τα υψηλά επίπεδα της διετίας 2004-2006.
Σύμφωνα όμως με τον ανταποκριτή του BBC στις Βρυξέλλες, οργανώσεις καταναλωτών ανησυχούν ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μετακυλήσουν το κόστος του σχεδίου στους ίδιους τους επιβάτες.
Η Επιτροπή εκτιμά πάντως ότιη επιβολή ορίων θα έχει ελάχιστες επιπτώσεις στον τομέα των αερομεταφορών, καθώς η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας θα περιορισθεί στο 135% ανάμεσα στο 2005 και το 2020, αντί του 142%.
Για τους καταναλωτές οι συνέπειες θα είναι επίσης μικρές, αφού, εάν οι αεροπορικές εταιρείες αποφασίσουν να μετακυλήσουν το κόστος των μέτρων στην τιμή του εισιτηρίου, αυτό θα σημάνει αύξηση του εισιτηρίου στις ενδοευρωπαϊκές πτήσεις κατά 1,8-9 ευρώ.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας