Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
H EE θα θέσει όρια στη ρύπανση από τα αεροπλάνα

H EE θα θέσει όρια στη ρύπανση από τα αεροπλάνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροσκάφη και προτείνει να ενταχθεί η αεροπλοΐα στο σύστημα εμπορίας εκπομπών που ισχύει ήδη για άλλους τομείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

36

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροσκάφη και προτείνει να ενταχθεί η αεροπλοΐα στο σύστημα εμπορίας εκπομπών που ισχύει ήδη για άλλους τομείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Η Κομισιόν ζητά να εφαμοστεί το μέτρο από το 2011 στις πτήσεις εντός της ΕΕ και από το 2013 σε όλες τις πτήσεις προς και από τα αεροδρόμια της Ένωσης.

Η πρόταση θα πρέπει πάντως να υιοθετηθεί από τις 25 χώρες και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να τεθεί σε εφαρμογή.

Η ένταξη της αεροπλοΐας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών σημαίνει ότι θα τεθούν όρια στο πόσο διοξείδιο του άνθρακα επιτρέπεται να εκπέμπει κάθε αεροπορική εταιρεία. Οι εταιρείες που υπερβαίνουν τα όρια θα πρέπει να πληρώνουν για την υπέρβαση, ενώ όσες καταφέρνουν να εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο από ό,τι τους αναλογεί θα μπορούν να πωλούν το υπόλοιπο σε άλλες εταιρείες.

Τπ σύστημα εμπορίας δημιουργήθηκε από την ΕΕ ως εργαλείο για την οικονομικά βιώσιμη εφαρμογή του Πρωτοκόλλου του Κιότο κατά του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκόπευσε αρχικά να θέσει όρια για όλες τις εισερχόμενες και εξερχόμενες πτήσεις. Ωστόσο οι ΗΠΑ και αρκετές χώρες της Ασίας απείλησαν να πάρουν νομικά μέτρα κατά της ΕΕ, αναγκάζοντας την Κομισιόν να αναθεωρήσει το χρονοδιάγραμμά της.

Η αεροπλοΐα ευθύνεται σήμερα για τουλάχιστον 3% της παγκόσμιας εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αλλά το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διακυβερνητικού Σώματος για τις Κλιματικές Αλλαγές του ΟΗΕ.

Ο Ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Σταύρος Δήμας έχει δηλώσει πως στόχος της ΕΕ είναι να μειώσει την εγχώρια εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% έως το 2020.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις έσπευσαν να χαρακτηρίσουν ανεπαρκή τη νέα πρωτοβουλία της Κομισιόν, επισημαίνοντας ότι τα όρια εκπομπής για την αεροπλοΐα θα τεθούν με βάση τα υψηλά επίπεδα της διετίας 2004-2006.

Σύμφωνα όμως με τον ανταποκριτή του BBC στις Βρυξέλλες, οργανώσεις καταναλωτών ανησυχούν ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μετακυλήσουν το κόστος του σχεδίου στους ίδιους τους επιβάτες.

Η Επιτροπή εκτιμά πάντως ότιη επιβολή ορίων θα έχει ελάχιστες επιπτώσεις στον τομέα των αερομεταφορών, καθώς η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας θα περιορισθεί στο 135% ανάμεσα στο 2005 και το 2020, αντί του 142%.

Για τους καταναλωτές οι συνέπειες θα είναι επίσης μικρές, αφού, εάν οι αεροπορικές εταιρείες αποφασίσουν να μετακυλήσουν το κόστος των μέτρων στην τιμή του εισιτηρίου, αυτό θα σημάνει αύξηση του εισιτηρίου στις ενδοευρωπαϊκές πτήσεις κατά 1,8-9 ευρώ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο