Όρθιοι επιβάτες, η νέα ιδέα των αεροπορικών εταιρειών
Καθίσματα που μοιάζουν με τα στασίδια των εκκλησιών, στα οποία ο επιβάτης απλώς ακουμπά ενώ στέκεται όρθιος, είναι η τελευταία ιδέα της Boeing και της Airbus για την αύξηση της χωρητικότητας στα επιβατικά αεροσκάφη.
Καθίσματα που μοιάζουν με τα στασίδια των εκκλησιών, στα οποία ο επιβάτης απλώς ακουμπά ενώ στέκεται όρθιος, είναι η τελευταία ιδέα της Boeing και της Airbus για την αύξηση της χωρητικότητας στα επιβατικά αεροσκάφη.
Τα όρθια καθίσματα, γράφουν οι Times της Νέας Υόρκης, απέχουν μεταξύ τους μόλις 62,5 εκατοστά, οπότε οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να «στοιβάξουν» περισσότερα άτομα στην οικονομική θέση.
Η ελάττωση της απόστασης μεταξύ των καθισμάτων, με το αναπόφευκτο στρίμωγμα των ποδιών των επιβατών, αποτελεί σχεδόν πάγια τακτική της αεροπορικής βιομηχανίας τις τελευταίες δεκαετίες, παρόλο που τα νεότερα, εργονομικά καθίσματα είναι πολύ λεπτότερα από τα παλιά.
Έτσι, η απόσταση μεταξύ των θέσεων (από πλάτη σε πλάτη) κυμαίνεται σήμερα γύρω στα 75 εκατοστά, περίπου 7,5 λιγότερο από ό,τι το 1978.
Τα νέα καθίσματα, εκτός του ότι «αξιοποιούν» αποδοτικότερα τον διαθέσιμο χώρο, είναι επίσης ελαφρύτερα, και άρα μειώνουν το κόστος των καυσίμων.
Η νέα διάταξη επιτρέπει την τοποθέτηση έξι επιπλέον όρθιων καθισμάτων στο Boeing 737 και 12 καθισμάτων στο Boeing 757. H Airbus δεν έχει ανακοινώσει συγκεκριμένους αριθμούς, γνωστοποίησε ωστόσο ότι σχεδιάζει σε πρώτη φάση να χρησιμοποιήσει «στασίδια» σε σκάφη ασιατικών εταιρειών.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Μια από τις πιο ωραίες φωνές της γενιάς της, η Βιολέτα Ίκαρη επιστρέφει στη δισκογραφία με το EP Σύννεφα Μπαλόνια, αλλά και στον Σταυρό του Νότου στις 26 Δεκεμβρίου.
Φροίξος Φυντανίδης
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας