Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
«Αναγούλιασα!»: Ο Ιάπωνας πρώην ποδοσφαιριστής που απέκτησε την πρωτότυπη Birkin για το μεγάλο «γκολ» της ζωής του

«Αναγούλιασα!»: Ο Ιάπωνας πρώην ποδοσφαιριστής που απέκτησε την πρωτότυπη Birkin για το μεγάλο «γκολ» της ζωής του

Σε μια από τις πιο αξιοσημείωτες δημοπρασίες των τελευταίων χρόνων, η αρχική τσάντα Birkin του οίκου Hermès πωλήθηκε σε τιμή-ρεκόρ. Ο Ιάπωνας επιχειρηματίας και νέος ιδιοκτήτης της πλήρωσε το ιλιγγιώδες ποσό των 9,6 εκατομμυρίων ευρώ. Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την αγορά εξηγεί το γιατί

Όταν η πρωτότυπη τσάντα Birkin του οίκου Hermès πωλήθηκε στον οίκο Sotheby’s στο Παρίσι, έπειτα από μία μάχη προσφορών μεταξύ εννέα πλειοδοτών, το ρεκόρ της ακριβότερης τσάντας όλων των εποχών καταρρίφθηκε με κρότο.

Σε μία από τις πιο εντυπωσιακές δημοπρασίες των τελευταίων χρόνων, η πρωτότυπη τσάντα Birkin με αρχική τιμή εκκίνησης το 1 εκατομμύριο ευρώ πωλήθηκε για 7 εκατομμύρια ευρώ με ένα θερμό χειροκρότημα να ξεσπάει στην κατάμεστη αίθουσα. Με την προσθήκη των τελών, ένας τότε ανώνυμος τηλεφωνικός αγοραστής πλήρωσε το ιλιγγιώδες ποσό των 9,6 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο άγνωστος αγοραστής είναι ο Ιάπωνας επιχειρηματίας Σινσούκε Σακιμότο, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μεταπώλησης ειδών πολυτελείας Valuence Holdings.

Σε απόσταση 6.000 μιλίων μακριά από το Παρίσι, στο Τόκιο, ο Σακιμότο, στην πρώτη του συνέντευξη μετά την πώληση στο CNN Style, περιγράφει την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρέθηκε: «Ήταν η πιο ακριβή αγορά που έχω κάνει ποτέ για ένα αντικείμενο. Ήταν πολύ συναρπαστικό, αλλά μου ανακατεύτηκε πραγματικά το στομάχι» είπε.

«Ήταν βέβαιο ότι η νικήτρια προσφορά θα έσπαγε το ρεκόρ, κάτι που σήμαινε ότι θα κέρδιζε δημοσιότητα σε όλο τον κόσμο. Όλοι συμφωνούσαν και καταλάβαιναν ότι αυτή ήταν μία καλή επένδυση»

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη shinsuke sakimoto (@shinsukesakimoto)

Ο 43χρονος Σακιμότο είναι ένας απίθανος «μνηστήρας» για ένα από τα πιο ποθητά αντικείμενα μόδας.

Ο πρώην ποδοσφαιριστής, ο οποίος αγωνίστηκε στο κορυφαίο πρωτάθλημα της Ιαπωνίας μέχρι την ηλικία των 22, όταν αναγκάστηκε να αποσυρθεί άνοιξε το πρώτο του κατάστημα μεταπώλησης πολυτελών ειδών στην Οσάκα, αφού είχε προηγουμένως εργαστεί στην επιχείρηση μεταχειρισμένων του πατέρα του, το 2004.

Ο Σακιμότο διατηρεί τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του αθλητή, κάτι που φάνηκε και στη διάρκεια της δημοπρασίας. Ενώ οι προσφορές έφταναν το ανώτατο όριο του, συμβούλευσε την εκπρόσωπό του στο τηλέφωνο να απαντά αμέσως στις προσφορές των αντιπάλων του.

«Κάντε αντιπροσφορά μέσα σε τρία ή πέντε δευτερόλεπτα», θυμάται να της λέει. «Έπρεπε να είμαι επιθετικός», εξηγώντας πως αυτό που έκανε ήταν «ψυχολογικός πόλεμος» για να τους αναγκάσει να τα παρατήσουν.

Η αγορά, ωστόσο, δεν ήταν απλά μια προσωπική επιθυμία, αλλά μία επένδυση για την εταιρεία του. Ο Σακιμότο εκτιμά ότι η δημοσιότητα που προκύπτει από την πώληση θα αποφέρει διαφημιστική αξία που θα ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή ένα διψήφιο ποσό σε εκατομμύρια, κατά την επόμενη δεκαετία.

«Kάναμε αντιπροσφορά μέσα σε τρία ή πέντε δευτερόλεπτα. Έπρεπε να είμαι επιθετικός, ήταν μια στρατηγική ψυχολογικού πολέμου για να αναγκάσει άλλους πλειοδότες να τα παρατήσουν»

«Ήταν βέβαιο ότι η νικήτρια προσφορά θα έσπαγε το ρεκόρ, κάτι που σήμαινε ότι θα κέρδιζε δημοσιότητα σε όλο τον κόσμο», είπε. «Όλοι συμφωνούσαν και καταλάβαιναν ότι αυτή ήταν μία καλή επένδυση».

Η εταιρεία του Σακιμότο, όμως, είναι αποφασισμένη να διατηρήσει αυτό το κομμάτι της ιστορίας της μόδας, καθώς η Valuence επιμένει ότι, σε αντίθεση με το υπόλοιπο απόθεμά της, αυτή η Birkin δεν πρόκειται να μεταπωληθεί -ακόμη και αν θα αποτελέσει ένα μεγάλο, μόνιμο έξοδο, καθώς υπολογίζεται ότι πρόσθετα τέλη, όπως η αποστολή και οι εισαγωγικοί δασμοί, θα προσθέσουν περίπου 1,9 εκατομμύρια ευρώ στην αρχική του επένδυση.

Αν και τα ακριβή σχέδια δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα, η εταιρεία ελπίζει να εκθέσει τη νέα της τσάντα στο κοινό, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο ιδιοκτησίας.

«Ο σκοπός της απόκτησης αυτού του έργου τέχνης δεν είναι να γίνει προσωπική ιδιοκτησία των πλουσίων, αλλά να δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο ιδιοκτησίας – για να το μοιραστούν οι εταιρείες σαν τη δική μας και η κοινωνία, μαζί», δήλωσε ο Σακιμότο, προσθέτοντας: «Θέλουμε να τη διατηρήσουμε στο μέλλον και να την μοιραστούμε με όλους».

Η φήμη του πρωτότυπου μοντέλου δεν οφείλεται μόνο στην τσάντα-σύμβολο που δημιούργησε, αλλά και στην ιστορία της δημιουργίας της.

Η ίδια η Τζέιν Μπίρκιν συνέλαβε το σχέδιο κατά τη διάρκεια μιας τυχαίας συνάντησης με τον πρόεδρο του οίκου Hermès, Ζαν-Λουί Ντιμά, σε μια πτήση προς το Λονδίνο το 1984. Όταν τα υπάρχοντά της ξεχύθηκαν από την τσάντα της, η ηθοποιός και style icon του πρότεινε ένα μεγαλύτερο και λιγότερο δομημένο σχέδιο.

«Είπα, ‘Γιατί δεν φτιάχνετε μία τσάντα που είναι τέσσερις φορές το μέγεθος της Kelly, την οποία θα μπορούσατε να την αφήνετε ανοιχτή;’», είχε δηλώσει η Μπέρκιν σε συνέντευξή της στο CNN το 2020. Ο Ντιμά της ζήτησε να τη σχεδιάσει, κι εκείνη σκιαγράφησε μια ιδέα για μια μεγάλη σε μέγεθος τσάντα πάνω σε μία σακούλα εμετού του αεροπλάνου.

@cnn Birkin bags can go for hundreds of thousands of dollars and, even if you’re rich, it’s near impossible to get one. In July, the original Birkin bag by Hermès went for an eye-watering $10 million at a Sotheby’s auction in Paris. CNN spoke to its new owner, Japanese collector Shinsuke Sakimoto, to find out how and why he made his winning bid. #cnn #news #birkin #birkinbag #sothebys #auction #fashion #style #paris ♬ original sound – CNN

Ο οίκος Hermès ανταποκρίθηκε και έδωσε την πρώτη τσάντα στην Μπέρκιν. Η ηθοποιός, που πέθανε το 2023, ισχυρίστηκε ότι τη χρησιμοποιούσε σχεδόν καθημερινά από το 1985 έως το 1994, όταν την πούλησε για να βοηθήσει στην έρευνα για το AIDS.

«Ο σκοπός της απόκτησης αυτού του έργου τέχνης δεν είναι να γίνει προσωπική ιδιοκτησία των πλουσίων. Θέλουμε να τη διατηρήσουμε στο μέλλον και να την μοιραστούμε με όλους»

 

Ο Σακιμότο παραδέχεται ότι δεν ήταν «θαυμαστής» της Birkin εδώ και χρόνια. Ωστόσο, ο επιχειρηματίας είπε ότι είδε παραλληλισμούς ανάμεσα στην αποστολή του και στην αποστολή της.

Η φιλοσοφία της εταιρείας του, που είναι σταθερά επικεντρωμένη στην κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα, συνδέεται, όπως λέει, με τον ρόλο της Μπίρκιν ως πρέσβειρας ενός σκοπού.

Η Valuence ισχυρίζεται ότι οι δραστηριότητές της στη μεταπώληση και την επαναχρησιμοποίηση ειδών έχουν αποτρέψει, μόνο τον τελευταίο χρόνο, 5,3 εκατομμύρια τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και πάνω από 265 δισεκατομμύρια λίτρα σπατάλης νερού.

Έτσι, τι καλύτερο σύμβολο για την εταιρεία από μια τσάντα 41 ετών, που παραμένει σε καλή κατάσταση παρά τα χρόνια καθημερινής χρήσης, και τώρα θα αποτελέσει μια υπενθύμιση ότι όλα σε αυτή τη ζωή οφείλουν να έχουν έναν καλό σκοπό;

Η φιλοσοφία της εταιρείας του Σακιμότο, που είναι σταθερά επικεντρωμένη στην κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα, συνδέεται, με τον ρόλο της Μπίρκιν ως πρέσβειρας ενός σκοπού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο