Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o

Γιατί κατηγορούν την Σίντνεϊ Σουίνι για «ναζιστική προπαγάνδα»

Η Σίντνεϊ Σουίνι, η οποία έχει γαλανά μάτια, κοιτάζει στο τέλος την κάμερα και λέει: «Τα τζιν/γονίδια μου είναι μπλε».

Η νέα διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι κατηγορείται για ρατσιστικά υπονοούμενα και προώθηση ιδεών που παραπέμπουν στη ναζιστική αισθητική.

Όλα ξεκίνησαν από μια λέξη: genes. Μια φαινομενικά έξυπνη ιδέα γύρω από ένα λογοπαίγνιο έγινε η αφορμή για οργή στα social media.

Η καμπάνια έχει τίτλο «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans», δηλαδή «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει ωραία γονίδια/τζιν». Το λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν) είναι το βασικό στοιχείο της καμπάνιας, ωστόσο η προσέγγιση προκάλεσε κύμα κατακραυγής.

Σε μία από τις διαφημίσεις, η 27χρονη εμφανίζεται ντυμένη εξ ολοκλήρου με τζιν, ενώ περπατά προς μια γιγαντοαφίσα με τη φωτογραφία της. Εκεί, σβήνει τη λέξη Genes με λευκή μπογιά και την αντικαθιστά με Jeans. Σε άλλο βίντεο, φαίνεται να κουμπώνει το τζιν της ενώ ακούγεται voiceover που εξηγεί πώς τα γονίδια επηρεάζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα μαλλιών, η προσωπικότητα και το χρώμα των ματιών.

Η Σίντνεϊ Σουίνι, η οποία έχει γαλανά μάτια, κοιτάζει στο τέλος την κάμερα και λέει: «Τα τζιν/γονίδια μου είναι μπλε». Δεν είναι σίγουρο ποια από τις δύο λέξεις χρησιμοποιεί, αφού προφέρονται το ίδιο. Η συγκεκριμένη ατάκα θεωρήθηκε προβληματική από πολλούς στο TikTok, που ισχυρίστηκαν πως η καμπάνια υπαινίσσεται ότι γενετικά χαρακτηριστικά όπως τα ξανθά μαλλιά και τα γαλανά μάτια θεωρούνται ανώτερα από τα υπόλοιπα, ένα μοτίβο που έχει ιστορικά συνδεθεί με την ιδεολογία της φυλετικής υπεροχής.

Πλήθος σχολίων στα social media για την καμπάνια της Σίντνεϊ Σουίνι

«Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά παρουσιάζονται επανειλημμένα ως πρότυπα γενετικής υπεροχής, ξέρουμε πού οδηγεί αυτό», σχολίασε χαρακτηριστικά κάποια στο TikTok. Πολλοί συμφώνησαν με την τοποθέτηση, εκφράζοντας την απογοήτευσή τους κάτω από τις επίσημες διαφημίσεις της εταιρείας.

«Ποιος ενέκρινε αυτή την καμπάνια;» έγραψε κάποιος. «Αυτό συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο στο δημιουργικό τραπέζι, ειδικά σε μια εποχή όπως η σημερινή. Εστίασαν τόσο πολύ στο «έξυπνο» λογοπαίγνιο, που δεν είδαν το προφανές», τόνισε ένας άλλος.

YouTube thumbnail

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο