Ο διευθύνων σύμβουλος της Pop Mart, Wang Ning, αναρριχήθηκε στις πλουσιότερες τάξεις της Κίνας εξαιτίας των Labubu. Ο ταπεινός κόσμος των σχεδιαστών παιγνιδιών μόλις παρήγαγε έναν από τους νεότερους δισεκατομμυριούχους της Κίνας, αποδεικνύοντας ότι τα πολιτιστικά φαινόμενα, ακόμη και αυτά που φτάνουν στον καταναλωτή σε ένα «τυφλό κουτί», μπορούν να δημιουργήσουν τεράστιο πλούτο.
Ο Wang Ning, ο οραματιστής ιδρυτής της Pop Mart, έχει αναρριχηθεί στις τάξεις των δέκα πλουσιότερων ατόμων της Κίνας, μια μετεωρική άνοδος που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην παγκόσμια φρενίτιδα γύρω από τον ιδιόρρυθμο αλλά γοητευτικό χαρακτήρα Labubu.
Η Pop Mart, μια εταιρεία με έδρα το Πεκίνο που ιδρύθηκε από τον Wang Ning το 2010, ξεκίνησε αρχικά ως πολυκαταστηματάρχης λιανικής πώλησης. Ωστόσο, η στρατηγική της στροφή στην ανάπτυξη και πώληση των δικών της πρωτότυπων πνευματικών ιδιοτήτων (IPs) μέσω του μοντέλου «blind box» (τυφλό κουτί) ξεκλείδωσε πραγματικά την εκθετική της ανάπτυξη.
Η ιδέα του «blind box», όπου οι καταναλωτές αγοράζουν μια σφραγισμένη συσκευασία χωρίς να γνωρίζουν ποιο συγκεκριμένο σχέδιο από μια σειρά θα παραλάβουν, αξιοποιεί ένα ισχυρό μείγμα έκπληξης και ανάγκης για συλλογή, καλλιεργώντας μια εθιστική δυναμική κυνηγιού θησαυρού, ιδιαίτερα μεταξύ των Gen Z και των ενήλικων συλλεκτών.
Tα πολιτιστικά φαινόμενα, ακόμη και αυτά που φτάνουν στον καταναλωτή σε ένα «τυφλό κουτί», μπορούν να δημιουργήσουν τεράστιο πλούτο
Αυτή η «μανία του Labubu»
Ενώ η Pop Mart διαθέτει μια σειρά από αγαπημένους χαρακτήρες, το Labubu, το σκανταλιάρικο ξωτικό με τα πριονωτά δόντια και δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη Kasing Lung από το Χονγκ Κονγκ, έχει γίνει το αδιαμφισβήτητο αστέρι. Με άδεια χρήσης από την Pop Mart το 2019, η δημοτικότητα του Labubu έχει εκτοξευθεί σε πρωτοφανή ύψη, ειδικά τον τελευταίο χρόνο.
Αυτή η «μανία του Labubu» έχει τροφοδοτηθεί από έναν συνδυασμό παραγόντων: την «άσχημη-χαριτωμένη» αισθητική του, τις περιζήτητες περιορισμένες εκδόσεις και, κυρίως από το γεγονός ότι παγκόσμιες διασημότητες όπως η LISA, η Έμα Ρόμπερτς, η Ντούα Λίπα και η Rihanna, συμμετείχαν στην τρέλα, προσθέτοντας Labubu στις καθημερινές τους τσάντες.
Αυτή η ακόρεστη παγκόσμια ζήτηση για Labubu έχει μεταφραστεί άμεσα σε μια κολοσσιαία αύξηση των εσόδων και της τιμής της μετοχής της Pop Mart. Το 2024, το καθαρό εισόδημα της Pop Mart φέρεται να εκτοξεύτηκε κατά 188%, με τις συνολικές πωλήσεις να υπερδιπλασιάζονται, φτάνοντας περίπου τα 13 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).
Το franchise Monsters, το οποίο περιλαμβάνει το Labubu, σημείωσε μια εκπληκτική αύξηση εσόδων κατά 726,6%, αποτελώντας το μεγαλύτερο εισόδημα της εταιρείας.
Αυτή η οικονομική επίδοση εκτόξευσε την προσωπική περιουσία του Wang Ning σε πάνω από 20 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, τοποθετώντας τον ως ένα από τα πλουσιότερα άτομα στην Κίνα, καθώς και ως τον νεότερο δισεκατομμυριούχο της χώρας.