Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
H ατμοσφαιρική ρύπανση από τη ναυτιλία «διπλάσια από ό,τι είχε εκτιμηθεί»

H ατμοσφαιρική ρύπανση από τη ναυτιλία «διπλάσια από ό,τι είχε εκτιμηθεί»

Οι εκπομπές αέριων ρύπων από την εμπορική ναυτιλία είναι διπλάσιες από ό,τι έδειχναν οι μέχρι σήμερα εκτιμήσεις, αποκαλύπτει νέα ανάλυση αμερικανών επιστημόνων. Αν η έρευνα επαληθευτεί, οι διεθνείς κανονισμοί ναυτιλίας ίσως χρειστεί να αναθεωρηθούν.

36

Οι εκπομπές αέριων ρύπων από τη ναυτιλία είναι διπλάσιες από ό,τι έδειχναν οι μέχρι σήμερα εκτιμήσεις, αποκαλύπτει νέα ανάλυση αμερικανών επιστημόνων. Αν η έρευνα επαληθευτεί, ίσως χρειστεί να αναθεωρηθούν τόσο οι διεθνείς κανονισμοί ναυτιλίας όσο και οι προβλέψεις για την πορεία του παγκόσμιου κλίματος.

Όπως αναφέρει ο δικτυακός τόπος του περιοδικού Nature, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ντέλαγουερ στο Νιούαρκ υπολόγισαν ότι τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία εκπέμπουν ανά έτος την ίδια ποσότητα οξειδίων του αζώτου με ολόκληρες τις ΗΠΑ.

Ο ρόλος της ναυτιλίας στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, εκτιμά η επιστημινική ομάδα, είναι παρόμοιος με το ρόλο των αερομεταφορών.

Σύμφωμα με τον Δρ Τζέιμς Κόρμπερτ, οι παλαιότερες εκτιμήσεις ήταν ανακριβείς εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο καταμετρώνται οι πωλήσεις καυσίμων για τη διεθνή ναυτιλία. Ο Κόμπερτ εκτιμά ότι τα 88.000 σκάφη σε διεθνείς εμπορικές επιχειρήσεις καταναλώνουν 289 εκατομμύρια τόνους ορυκτών καυσίμων το χρόνο.

Οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου υπολογίστηκαν με βάση τις πωλήσεις και την μέση απόδοση των μηχανών των πλοίων.

Αν και οι ειδικοί συμφωνούν ότι οι παλαιότερες εκτιμήσεις είναι ανακριβής, διαφορετικές ερευνητικές ομάδες διαφωνούν για το ποια είναι η πραγματική απόκκλιση. Η συμβουλευτική νορβηγικλη εταιρεία Det Norske Veritas υπολογίζει ότι οι εκπομπές είναι μόνο 30% υψηλότερες από ό,τι έδειχναν παλαιότερες έρευνες.

Σε κάθε περίπτωση, η διεθνής κοινότητα ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσει τους κανόνες της διεθνούς ναυτιλίας για να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Τα αέρια του θερμοκηπίου που απελευθερώνονται από πλοία δεν καλύπτονται από το Πρωτόκολλο του Κιότο για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών, εξαιτίας του διεθνούς χαρακτήρα της εμπορικής ναυτιλίας. Αν ωστόσο οι νεώτερες εκτιμήσεις επαληθευτούν, ίσως χρειαστεί να επιβληθούν όρια στην εκπομπή ρύπων στα χωρικά ύδατα κάθε κράτους.

Διεθνής συνθήκη για την εκπομπή ρύπων από τα εμπορικά πλοία αναμένεται να έχει επικυρωθεί από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας σε διάστημα ενός έτους.

Η έρευνα του Δρ Κόρμπερτ δημοσιεύεται στο Journal of Geophysical Research: Atmospheres.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο