Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ρομποτικό πυροσβεστικό «κλιμάκιο» για το Λονδίνο

Ρομποτικό πυροσβεστικό «κλιμάκιο» για το Λονδίνο

Το νέο «αίμα» της πυροσβεστικής του Λονδίνου παρουσιάστηκε τη Δευτέρα: Μια ομάδα ρομποτικών πυροσβεστών που σχεδιάστηκαν για να αντιμετωπίζουν πυρκαγιές στις οποίες εμπλέκονται επικίνδυνα βιομηχανικά αέρια. Μέχρι στιγμής, η ομάδα έχει αναπτυχθεί με επιτυχία σε δέκα περιστατικά.

106

Το νέο «αίμα» της πυροσβεστικής του Λονδίνου παρουσιάστηκε τη Δευτέρα: Μια ομάδα ρομπότ-πυροσβεστών που σχεδιάστηκαν για να αντιμετωπίζουν πυρκαγιές στις οποίες εμπλέκονται επικίνδυνα βιομηχανικά αέρια.

Μέχρι στιγμής, η ομάδα έχει αναπτυχθεί με επιτυχία σεδέκα περιστατικά το 2009.

Σε εκδήλωση που διοργάνωσε η εταιρεία QinetiQ, κατασκευαστής των ρομπότ, παρουσιάστηκε η τετραμελής ομάδα ρομπότ που έχει εξειδικευτεί στην καταπολέμηση πυρκαγιών σε σωλήνες με ασετυλίνη σε αέρια μορφή.

Τέτοια περιστατικά, σχετικά συχνά στο Λονδίνο, είναι αρκετά περίπλοκα στην αντιμετώπισή τους από την Πυροσβεστική: Εξαιτίας της φύσης του αερίου που «συσσωρεύει» θερμότητα, υπάρχει κίνδυνος να επανεμφανιστεί η πυρκαγιά ακόμη και μία ημέρα μετά την κατάσβεσή της.

Εκτός από τους επιπλέον κινδύνους που αυτό συνεπάγεται για τους πυροσβέστες, σημαίνει πολύ συχνά και τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία, καθώς η περιοχή του περιστατικού πρέπει να αποκοπεί και να περιφρουρείται για ένα εικοσιτετράωρο.

Με τη χρήση του «κλιμακίου» ρομπότ όμως, η αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών δεν χρειάζεται παραπάνω από τρεις ώρες, σύμφωνα με το BBC.

Η ομάδα, που εμφανίστηκε «εν δράσει» στην παρουσίαση, αποτελείται από τέσσερα ρομπότ με διακριτούς ρόλους.

Πρώτα χρησιμοποιείται το «Τalon», ένα ρομπότ αναγνώρισης που μπορεί να κινείται πάνω σε ράγες, να ανεβαίνει σκάλες και χωράει σε στενούς διαδρόμους. Το ακολουθεί το «Bison», ένα λίγο μεγαλύτερο αλλά πιο επιδέξιο ρομπότ, που χρησιμοποιεί εργαλεία για ανοίξει δρόμο όταν υπάρχουν εμπόδια.

Ο ρόλος του παραδοσιακό πυροσβέστη αναλαμβάνεται από το «Μad Max», τετρακίνητο όχημα με μηχανισμό κατάσβεσης και ψύξης επικίνδυνων ευρημάτων. Τέλος, υπάρχει το «Brokk», τηλεκατευθυνόμενο όχημα για μεταφορά των κυλίνδρων.

Οι κατασκευαστές ανέφεραν ότι και άλλους είδους αισθητήρες, όπως ανιχνευτές χημικών διαρροών ή βιολογικής μόλυνσης, μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στα ρομπότ, μεγαλώνοντας το εύρος των περιστατικών που μπορούν να αντιμετωπίσουν.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο