Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το νέο «Μπερναμπέου»: Από γήπεδο-σύμβολο σε οικονομική υπερδύναμη

Το νέο «Μπερναμπέου»: Από γήπεδο-σύμβολο σε οικονομική υπερδύναμη

Έξι χρόνια μετά την έναρξη των έργων ανακατασκευής, το «Μπερναμπέου» αυξάνει τα έσοδα του συλλόγου κατά 130% και μετατρέπεται σε μια πραγματική μηχανή παραγωγής χρήματος, πέρα από το ποδόσφαιρο.

Το «Σαντιάγο Μπερναμπέου» δεν είναι πια απλώς το σπίτι της Ρεάλ Μαδρίτης. Είναι το ίδιο το επιχειρηματικό της κέντρο, η καρδιά μιας νέας εποχής όπου το ποδόσφαιρο συναντά την ψυχαγωγία, την τεχνολογία και το branding. Από το 2019, όταν ξεκίνησε η μεγάλη του μεταμόρφωση, μέχρι σήμερα, το γήπεδο της Μαδρίτης πέρασε από τη φάση της σιωπής της πανδημίας –όταν ο σύλλογος έχασε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ λόγω της απουσίας φιλάθλων– σε μια εποχή εκρηκτικής ανάπτυξης που το καθιστά το πλουσιότερο γήπεδο στον κόσμο.

Στη σεζόν 2024/25, το νέο «Μπερναμπέου» λειτούργησε πλήρως και απέδειξε την αξία του: οι νέες δραστηριότητες του σταδίου –ξενάγηση, εταιρικές εκδηλώσεις και εστίαση– απέφεραν 79 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να χρειαστεί να μπει ούτε ένα γκολ. Για πρώτη φορά, το γήπεδο παρήγαγε χρήμα κάθε μέρα του χρόνου, όχι μόνο τις ημέρες αγώνων. Έτσι, η Ρεάλ ετοιμάζεται να παρουσιάσει στην επικείμενη Γενική Συνέλευση έναν ιστορικό προϋπολογισμό 1,248 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη σεζόν 2025/26 — το υψηλότερο ποσό στην ιστορία του ποδοσφαίρου.

Η ιδέα για ένα «Μπερναμπέου του μέλλοντος» γεννήθηκε το 2014, όταν ο Φλορεντίνο Πέρεθ μίλησε για «το καλύτερο στάδιο του κόσμου». Το όραμά του δεν ήταν απλώς ένα πιο άνετο ή πιο σύγχρονο γήπεδο, αλλά ένας πολυλειτουργικός χώρος επιχειρηματικής δραστηριότητας, ικανός να παράγει έσοδα 365 ημέρες τον χρόνο. Το σχέδιο περιλάμβανε αναδιπλούμενη οροφή, περιστρεφόμενο αγωνιστικό χώρο, τεράστιο video scoreboard 360 μοιρών, εμπορικούς χώρους, εστιατόρια, VIP σαλόνια, αίθουσες εκδηλώσεων και το νέο “tour Bernabéu”, το οποίο εξελίχθηκε σε κορυφαίο τουριστικό αξιοθέατο της Μαδρίτης.

Η πανδημία το 2020 άλλαξε τα πάντα, αλλά όχι προς το χειρότερο. Ενώ η ομάδα έπαιζε στη μικρή έδρα της Βαλδεμπέμπας, οι εργασίες επιταχύνθηκαν. Η Ρεάλ Μαδρίτης όχι μόνο απέφυγε τις ζημιές –έκλεισε τις δύο πρώτες χρονιές της κρίσης με μικρό πλεόνασμα– αλλά προετοίμασε το έδαφος για τη σημερινή οικονομική της απογείωση.

Από το 2021 και μετά, με την επιστροφή των φιλάθλων, τα έσοδα άρχισαν να εκτοξεύονται. Η σεζόν 2023/24 αποτέλεσε σημείο καμπής: η Ρεάλ Μαδρίτης έγινε ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος στην ιστορία που ξεπέρασε το όριο του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ σε ετήσια έσοδα, σύμφωνα με τη Deloitte. Και ο κινητήρας αυτής της επιτυχίας δεν ήταν άλλος από το ίδιο το γήπεδο.

Μόνο η κατηγορία “μέλη και στάδιο” απέφερε 326,8 εκατομμύρια ευρώ την τελευταία χρονιά, υπερδιπλάσια από τα 173 εκατομμύρια του 2019. Η Ρεάλ δεν αύξησε απλώς τα έσοδά της: τα πολλαπλασίασε, μετατρέποντας το «Μπερναμπέου» από λειτουργικό εργαλείο σε κεντρικό οικονομικό πυλώνα του συλλόγου.

Το επόμενο βήμα είναι ακόμη πιο φιλόδοξο. Για τη σεζόν 2025/26, το «Μπερναμπέου» θα φιλοξενήσει μεγάλα διεθνή events, ανάμεσά τους και αγώνα NFL, για πρώτη φορά στην Ισπανία. Παράλληλα, το project “Mavidad Bernabéu” θα μετατρέψει το στάδιο σε χριστουγεννιάτικο πάρκο με θεματικά shows και εμπορικές δραστηριότητες, ενώ αναμένονται μεγάλες συναυλίες παγκόσμιων καλλιτεχνών.

Η συνολική οικονομική απόδοση του σταδίου αυξήθηκε κατά 130% σε σχέση με το 2018/19, και το κέρδος δεν προέρχεται πια από τα εισιτήρια ή τις μεταγραφές, αλλά από τις εμπειρίες που προσφέρει: τουρισμός, ψυχαγωγία, τεχνολογία, εστίαση και φιλοξενία. Το «Μπερναμπέου» έχει μετατραπεί σε έναν υπερσύγχρονο κόμβο εμπορικής δραστηριότητας, ένα “Las Vegas του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου”, όπως το περιγράφουν αναλυτές του αθλητικού marketing.

Ακόμη και η οπτική ταυτότητα του γηπέδου άλλαξε: το νέο μεταλλικό, κυματιστό λογότυπο, που παρουσιάστηκε κατά την απονομή του Χρυσού Παπουτσιού στον Εμπαπέ, συμβολίζει τη νέα του εποχή. Δεν είναι απλώς ένας χώρος – είναι ένα brand.

Το «Μπερναμπέου» του 2025 είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα γήπεδο. Είναι το σημείο όπου το ποδόσφαιρο συναντά την επιχειρηματική καινοτομία, το design και τον παγκόσμιο τουρισμό.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο