«Στο κέντρο μας ο Άνθρωπος»: Η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη στον πυρήνα της φιλοσοφίας του ομίλου Fourlis
Με όραμα ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς, ο όμιλος επενδύει στην ισότητα και την προσβασιμότητα, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη δέσμευσή του για ένα καλύτερο αύριο.
Σε μια εποχή που η ισότητα και η συμπερίληψη αποτελούν τόσο μία κοινωνική αναγκαιότητα όσο και μία υψηλή επιχειρηματική επιλογή, ο όμιλος Fourlis θέτει τη Διαφορετικότητα και τη Συμπερίληψη στον πυρήνα της φιλοσοφίας του, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι ο Άνθρωπος βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε του δράσης.
Για τον όμιλο Fourlis, η Διαφορετικότητα και η Συμπερίληψη δεν αποτελούν απλώς αφηρημένες έννοιες αλλά μία στρατηγική προτεραιότητα. Ο όμιλος προσεγγίζει αυτό το ευαίσθητο ζήτημα μέσα από τρεις βασικούς άξονες: Ηγεσία χωρίς αποκλεισμούς (Inclusive Leadership), Ισότητα των φύλων (Gender Equality) και Άτομα με αναπηρία (People with disabilities).
Η εταιρική κουλτούρα τους έχει τις ρίζες της στον σεβασμό και την ισότητα, με παράλληλη αναγνώριση της αφοσίωσής τους και στήριξή τους με ευκαιρίες εξέλιξης. Για τον όμιλο Fourlis οι άνθρωποι είναι η κινητήρια δύναμή τους, για αυτό και η γνώμη τους λαμβάνεται υπόψη ώστε να μπορούν να βελτιώνουν διαρκώς το αποτύπωμά τους στην αγορά και την κοινωνία.
Η δέσμευση στην ισότητα και τη διαφορετικότητα αποτυπώνεται με την υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας από τον όμιλο Fourlis, η οποία ισχύει σε όλες τις εταιρείες του Ομίλου, σε κάθε χώρα δραστηριοποίησής του. Η υπογραφή αυτή αποτελεί μια σαφή δήλωση κατά των διακρίσεων και υπέρ της ίσης μεταχείρισης στο χώρο εργασίας.
Ο όμιλος αναγνωρίζει ότι η προσβασιμότητα είναι αναπόσπαστο μέρος του οράματός του για μια κοινωνία ισότητας και ευημερίας. Με έμφαση στους ανθρώπους με αναπηρία, πραγματοποιεί συνεχείς βελτιώσεις στις υποδομές του, όπως η παροχή ειδικών αμαξιδίων στα καταστήματα ΙΚΕΑ, οι ειδικά διαμορφωμένες τουαλέτες και θέσεις στάθμευσης.
Η ψηφιακή προσβασιμότητα αποτελεί επίσης προτεραιότητα, με συνεχή αναβάθμιση των ηλεκτρονικών πλατφορμών, έτσι ώστε να είναι εύχρηστες για όλους τους επισκέπτες.
Η εκπαίδευση του προσωπικού βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας, διασφαλίζοντας ότι οι εργαζόμενοι είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να προσφέρουν υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες κάθε επισκέπτη. Την ίδια στιγμή, η εξυπηρέτηση πελατών εξελίσσεται διαρκώς, με στόχο τη δημιουργία μιας εμπειρίας που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και προσφέρει λύσεις με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
Ως προς αυτήν την κατεύθυνση, το 2024, στο πλαίσιο των δράσεων για τα Άτομα με Αναπηρία, ο όμιλος πραγματοποίησε εκτεταμένους ελέγχους προσβασιμότητας (audits) σε όλα τα καταστήματα ΙΚΕΑ στην Αττική και στο κατάστημα INTERSPORT στο River West, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (ΣΚΕΠ), εντοπίζοντας σημεία που απαιτούν ή χαίρουν βελτίωσης για άτομα με κινητικές, οπτικές και ακουστικές αναπηρίες.
Επίσης, υλοποίησε εσωτερικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσβασιμότητας υλικών επικοινωνίας, καθώς και την Ημέρα Εθελοντισμού – ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ, με συμμετοχή 100 ατόμων που αλληλεπίδρασαν με άτομα με αναπηρία.
Οι πολιτικές και πρακτικές του ομίλου προωθούν ενεργά την ίση μεταχείριση ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, καταγωγής, θρησκείας ή σεξουαλικού προσανατολισμού, με σαφή Πολιτική Ευκαιριών και Ποικιλομορφίας.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι γυναίκες αποτελούν το 56% του δυναμικού του ομίλου. Παράλληλα, το 45% των θέσεων management καλύπτεται από γυναίκες, ενώ το ποσοστό εκπροσώπησης από γυναίκες στο Διοικητικό Συμβούλιο είναι 44%.
Ο όμιλος ενισχύει περαιτέρω την ισότητα φύλων μέσα από το πρόγραμμα mentoring με το Women on Top, τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναικών με ειδικές αναρτήσεις στο εσωτερικό κανάλι επικοινωνίας και το workshop #I Am Remarkable της Google σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία. Για τα παραπάνω, διαβάστε περισσότερα στο άρθρο «Η Λήδα Φουρλή μας μιλάει για τη γυναικεία ηγεσία και συμπερίληψη ως εργαλεία για ένα καλύτερο αύριο».
Η εκπαίδευση στη Διαφορετικότητα και τη Συμπερίληψη είναι θεμελιώδης για τον όμιλο, καθώς προωθεί την ισότητα, τη δικαιοσύνη, τον σεβασμό, τη συνεργασία και την καινοτομία μέσα από ένα ποικιλόμορφο εργασιακό περιβάλλον που φέρνει διαφορετικές προοπτικές και ιδέες. Το 2024, 367 εργαζόμενοι ολοκλήρωσαν το αντίστοιχο e-learning «Diversity & Inclusion».
Επιπροσθέτως, ο όμιλος εφαρμόζει μια ολοκληρωμένη Πολιτική Καταλληλότητας, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η ισότιμη εκπροσώπηση και η πολυμορφία, στοιχεία που ενισχύουν τη διοικητική λειτουργία και συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας δυναμικής και συμπεριληπτικής ηγεσίας.
Ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής των μελών ενός Διοικητικού Συμβουλίου είναι η διασφάλιση επαρκούς εκπροσώπησης και των δύο φύλων, με το ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής να ανέρχεται στο 25%. Ωστόσο, ο όμιλος δεν περιορίζεται στα ελάχιστα απαιτούμενα πρότυπα, αλλά επιδιώκει να δημιουργήσει ένα πραγματικά ισότιμο περιβάλλον, που βάσει των πρόσφατων στοιχείων, το ποσοστό των γυναικών στο Διοικητικό Συμβούλιο ανέρχεται στο 44%, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή δέσμευση στην προώθηση της ισότητας και της διαφορετικότητας.
Παράλληλα, η Πολιτική Καταλληλότητας ενσωματώνει κριτήρια πολυμορφίας, διασφαλίζοντας ότι η επιλογή των μελών γίνεται με βάση ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων, εμπειριών και προοπτικών. Με αυτόν τον τρόπο, ο όμιλος ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις εταιρικής διακυβέρνησης, που προάγει εξίσου τη συμπερίληψη, την καινοτομία και την αριστεία.
Για τον όμιλο Fourlis, μία από τις θεμελιώδεις αξίες του είναι να έχει στο κέντρο του τον Άνθρωπο, αναγνωρίζοντας και τιμώντας τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα κάθε ατόμου. Ο ομίλος κατανοεί και σέβεται ότι οι άνθρωποι αποτελούν την κινητήρια δύναμη της επιτυχίας και αναγνωρίζει την ανεκτίμητη προσφορά τους. Με αυτή τη φιλοσοφία, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου όλοι έχουν την ευκαιρία να αναπτύσσονται ισότιμα και να εξελίσσονται, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη των κοινών στόχων και οραμάτων.