Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ο Φέτελ πήρε την πρώτη pole της χρονιάς στην Αυστραλία

Ο Φέτελ πήρε την πρώτη pole της χρονιάς στην Αυστραλία

Με άγριες διαθέσεις ξεκίνησε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στο πρώτο εφετινό GP της Formula 1 στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, παίρνοντας την pole position. Από τη δεύτερη θέση θα εκκινήσει ο Λιουίς Χάμιλτον, ενώ ο Μαρκ Γουέμπερ συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Λιαμίρας Σάββας

Με άγριες διαθέσεις ξεκίνησε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στο πρώτο εφετινό GP της Formula 1 στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, παίρνοντας την pole position. Από τη δεύτερη θέση θα εκκινήσει ο Λιουίς Χάμιλτον, ενώ ο Μαρκ Γουέμπερ συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Τελικός

Ο Λούις Χάμιλτον ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα, ωστόσο ο Φέτελ κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους, καθιστώντας δύσκολο το έργο των αντιπάλων του.Σε ότι αφορά τη Ferrari, απογοήτευσε αφού δεν μπόρεσε ούτε στον τελικό των κατατακτήριων δοκιμών να βρει το ρυθμό της με τους Αλόνσο και Μάσα να μένουν στην πέμπτη και όγδοη θέση, αντίστοιχα.

Η Red Bull έκανε… φτερά και μόνο ο Λούις Χάμιλτον κατάφερε να χαλάσει το 1-2 της πρωταθλήτριας ομάδας, σημειώνοντας το δεύτερο χρόνο και αφήνοντας στην τρίτη θέση τον Αυστραλό, Μαρκ Γουέμπερ. Από την τέταρτη θέση θα δει τα φώτα να σβήνουν ο Μπάτον.Ο Βιτάλι Πετρόφ έσωσε τα προσχήματα για τη Renault, με τον Ρώσο να κάνει τον έκτο χρόνο. Οι Κομπαγιάσι και Μπουεμί συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.Αντίθετα, απογοήτευσαν οι Σουμάχερ και Μάσα, οι οποίοι δεν ήταν ανταγωνιστικοί.

Οι Lotus, HRT και Virgin, οι οποίες πέρυσι έκαναν το ντεμπούτο στα γκριντ δεν κατάφεραν να βελτιωθούν, με τους χρόνους τους να μην τους εξασφαλίζουν μία θέση στην ημιτελική φάση των κατατακτήριων, παραμένοντας και φέτος στην ούρα της κατάταξης.

Δεύτερη περίοδος

Το ταξίδι του Ρούμπενς Μπαρικέλο ήταν σύντομο, αφού ο Βραζιλιάνος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κόλλησε στην αμμοπαγίδα. H Ferrari ούτε στη δεύτερη περίοδο έδειξε να μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό της Red Bull και της McLaren.Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και στη δεύτερη περίοδο βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης, με τον Μίκαελ Σουμάχερ να μην καταφέρνει να πάρει το «εισιτήριο» για τον τελικό, αφού ο χρόνος του τον άφησε εκτός δεκάδας.Εκτός από την επόμενη φάση έμειναν: Αλγκουερσουαρί (Toro Rosso), Πέρεθ (Sauber), Ντι Ρέστα (Force India), Μαλντονάτο (Williams), Σούτιλ (Force india), Μπαρικέλο (Williams)

Πρώτη περίοδος

Ασυγκράτητος ήταν εξ αρχής ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός με το που βγήκε στην πίστα έκανε τον ταχύτερο χρόνο και τον διατήρησε μέχρι το τέλος του δεκαλέπτου.
Οι πιλότοι στην πρώτη περίοδο επέλεξαν σκληρή και μαλακή γόμα, με την τελευταία να συμβάλει στην βελτίωση των χρόνων. Εκπληξη αποτέλεσε η αδυναμία του Νικ Χάιντφελντ με τη Renault να προκριθεί στον δεύτερο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών.

Αγχωτική πρόκριση για τη Ferrari με τον Μάσα να περνά στην επόμενη φάση τελευταία στιγμή.Οι υπόλοιποι έξι πιλότοι που έμειναν εκτός είναι οι εξής: Κοβαλάινεν (Lotus), Τρούλι (Lotus), Γκλοκ (Virgin), Ντ’αμπρόσιο (Virgin), Λιούτσι (HRT), Καρθικέγιαν (HRT).

Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Φέτελ, Red Bull, 1:23.529
2. Χάμιλτον, McLaren, 1:24.307
3. Γουέμπερ, Red Bull, 1:24.395
4. Μπάτον, McLaren, 1:24.779
5. Αλόνσο, Ferrari, 1:24.974
6. Πετρόφ, Renault, 1:25.247
7. Ρόσμπεργκ, Mercedes, 1:25.421
8. Μάσα, Ferrari, 1:25.599
9. Κομπαγιάσι, Sauber, 1:25.626
10. Μπουεμί, Toro Rosso, 1:27.066
11. Σουμάχερ, Mercedes
12. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso
13. Πέρεθ, Sauber
14. Ντι Ρέστα, Force India
15. Μαλντονάτο, Williams
16. Σούτιλ, Force India
17. Μπαρικέλο, Williams
18. Χάιντεφελντ, Renault
19. Κοβαλάινεν, Lotus
20. Τρούλι, Lotus
21. Γκλοκ, Virgin
22. Ντ’αμπρόσιο
23. Λιούτσι, HRT
24. Καρθικέγιαν, HRT

«Μπορούμε και καλύτερα»

Ο Φερνάντο Αλόνσο μετά το τέλος των δοκιμαστικών εξέφρασε την πεποίθηση του ότι το μονοθέσιο της Ferrari μπορεί να έχει καλύτερη απόδοση: «Δεν ήμασταν ανταγωνιστικοί. Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε μια πιο συντηρητική προσέγγιση, ξέραμε πως αν ρισκάραμε μπορεί να κερδίζαμε την τέταρτη θέση, ενώ αν πηγαίναμε στα σίγουρα θα ήμασταν στην πέμπτη ή έκτη θέση. Ωστόσο, δεν είναι καιρός να ρισκάρουμε.

Είμαι χαρούμενος με τη θέση μου, αλλά όχι για την απόσταση που έχω από την κορυφή. Συνεπώς αυτό πρέπει να προσέξουμε και να αναλύσουμε. Είναι αλήθεια πως η απόσταση είναι μεγάλη, αλλά για να είμαι ειλικρινής τις προηγούμενες ημέρες φαινόμασταν πολύ κοντά στις McLaren και Red Bull. Ελπίζω πως αυτή δεν θα είναι η απόδοση μας και πως θα τα πάμε καλύτερα στον αγώνα».

«Υπάρχει απογοήτευση»

Δυσαρεστημένος από την απόδοση της W02 ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes, ο οποίος θα ξεκινήσει από την 11η θέση στο γκραντ πρι της Αυστραλίας τόνισε: «Ερχόμασταν στο πρώτο γκραν πρι και περίμενα μια διαφορετική απόδοση από τη Mercedes, συνεπώς υπάρχει μεγάλη απογοήτευση. Εννοώ ότι οι χρόνοι των δοκιμών ήταν καλύτεροι. Δεν μας ταιριάζει αυτή η εμφάνιση και πρέπει να καταλάβουμε γιατί συνέβη αυτό.

Δεν ξέρω για τους υπόλοιπους, αλλά τα μαλακά ελαστικά δούλεψαν για περισσότερους από έναν γύρους, έτσι τα χρησιμοποίησα και στην πρώτη και τη δεύτερη περίοδο. Έπειτα «φόρεσα» ένα καινούριο, αλλά είχα ένα θέμα με το KERS».

«Ο Χάμιλτον έχασε, δεν κέρδισε ο Φέτελ»

Την άποψη του, ότι η επιτυχία του Σεμπαστιάν Φέτελ να κατακτήσει την pole position στην Αυστραλία, οφείλεται στην αποτυχία του Λιούις Χάμιλτον εξέφρασε το αφεντικό της ΜcLaren Μάρτιν Γουίτμαρς: «Είχαμε μια αποτυχία όσον αφορά το KERS, έτσι εκτός από το ότι δεν είχαμε την παραπάνω ώθηση, έχασε και την ισορροπία των φρένων. Συνεπώς, αυτό ήταν ένα μειονέκτημα. Πρέπει να πω πως ο Σεμπάστιαν ήταν πολύ γρήγορος, έτσι θα ήταν δύσκολο να τον χτυπήσει, αλλά ήταν πολύ κοντά του».

Για την απόδοση του Μπάτον επεσήμανε: «Ο Τζένσον ήταν λίγο απογοητευτικός με αυτό, για τα δικά του δεδομένα η απόδοση του δεν ήταν καλή».

«Δεν υπάρχουν τα ίδια προβλήματα με πέρυσι»

Χαρούμενος από την κατάκτηση της Pole Position ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull Racing επεσήμανε πως φέτος δεν πρόκειται η ομάδα να αντιμετωπίσει τα ίδια προβλήματα αξιοπιστίας με πέρυσι.

«Θα δούμε πως θα πάει, αλλά έχουμε κάνει το πρώτο βήμα, το να ξεκινάς τη σεζόν με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ καλό. Έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά για να είναι η RB7 σε αυτό το επίπεδο. Ήταν μια ευχάριστη μέρα σήμερα, ήμουν πολύ γρήγορος και είμαι χαρούμενος με το αποτέλεσμα.Νομίζω πως το κλειδί είναι να τερματίζεις τον αγώνα. Πέρυσι, είχαμε εγκαταλείψει, αλλά είμαι αρκετά αισιόδοξος πως έχουμε κάνει μια πολύ καλή-καλή προετοιμασία κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μειώνοντας τα προβλήματα αξιοπιστίας».

«Ενα ανόητο λάθος»

Τέλος ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο οποίος δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τα δοκιμαστικά αφού το μονοθέσιο του κόλλησε στην αμμοπαγίδα, δήλωσε: «Νομίζω ήταν ξεκάθαρο λάθος. Σήμερα το πρωί είχαμε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων έτσι τα πράγματα ήταν λίγο βεβιασμένα. Δεν είχα πρόβλημα με τα ελαστικά, εγώ έκανα ένα ανόητο λάθος.Η επιλογή των ελαστικών ήταν καλή, αλλά ο ρυθμός των υπόλοιπων ήταν ταχύτερος από ότι εμείς περιμέναμε. Έτσι πρέπει να περιμένουμε και να δούμε. Ποιος ξέρει, ο αγώνας αποτελεί μια μεγάλη απορία για όλους».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο