Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
«Forza Αλόνσο, forza Ferrari» με πρώτη θέση στη Μόντσα

«Forza Αλόνσο, forza Ferrari» με πρώτη θέση στη Μόντσα

Ο Φερνάντο Αλόνσο χάρισε στην Ferrari την πρώτη της εντός έδρας νίκη μετά το 2006, ύστερα από σκληρή μονομαχία με τον Τζένσον Μπάτον στο 14ο GP της σεζόν που έγινε στην Μόντσα της Ιταλίας. Το 1-3 της Scuderia συμπλήρωσε ο Φελίπε Μάσα, σε μια κούρσα που έβαλε και πάλι φωτιά στο πρωτάθλημα, ύστερα από την εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στον 1ο γύρο.

Ο Φερνάντο Αλόνσο χάρισε στην Ferrari την πρώτη της εντός έδρας νίκη μετά το 2006, ύστερα από σκληρή μονομαχία με τον Τζένσον Μπάτον στο 14ο GP της σεζόν που έγινε στην Μόντσα της Ιταλίας.

Το 1-3 της Scuderia συμπλήρωσε ο Φελίπε Μάσα, σε μια κούρσα που έβαλε και πάλι φωτιά στο πρωτάθλημα, ύστερα από την εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στον 1ο γύρο.

Ο βρετανός της McLaren έχασε την πρωτοπορία του πρωταθλήματος από τον Μαρκ Ουέμπερ, ο οποίος τερμάτισε στην 6η θέση για να περάσει μπροστά στην παγκόσμια κατάταξη με διαφορά 5 βαθμών.

Οι Αλόνσο και Μπάτον μείωσαν σημαντικά τη διαφορά τους από την κορυφή, στους 21 και 22 βαθμούς αντίστοιχα, ενώ και ο Σεμπάστιαν Φέτελ απέκτησε ξανά ελπίδες για τον τίτλο, καθώς ο τερματισμός του στην 4η θέση τον έφερε σε απόσταση 25 πόντων από τον Ουέμπερ.

Η εξέλιξη του GP Ιταλίας…

Ο,τι κέρδισε ο Αλόνσο με πολύ κόπο στις κατατακτήριες δοκιμές, το έχασε μέσα σε μόλις λίγα μέτρα. Ο poleman της κούρσας είδε τον Μπάτον να πετάγεται μπροστά του στην εκκίνηση και να του αρπάζει την πρωτοπορία, αλλά και τον Μάσα να τον πιέζει τρομερά στις πρώτες στροφές.

Οι δύο Ferrari πήγαν πλάι-πλάι και είχαν μια επαφή χωρίς συνέπειες, πριν ο Αλόνσο περάσει καθαρά μπροστά για να κάνει δική του την 2η θέση. Αντίθετα η επαφή του Χάμιλτον με τον Μάσα σε μάχη για την 3η θέση κατέληξε σε καταστροφή για τον βρετανό, ο οποίος κατέστρεψε την εμπρός δεξιά του ανάρτηση και τέθηκε εκτός αγώνα, πριν προλάβει να συμπληρώσει τον πρώτο γύρο.

Πολύ άσχημα ήταν τα πράγματα στην εκκίνηση και για τον Ουέμπερ, ο οποίος καθυστέρησε και πάλι χαρακτηριστικά να ξεκινήσει από την 4η θέση του grid, με αποτέλεσμα να πέσει 9ος.

Στη συνέχεια και για 37 γύρους οι Μπάτον, Αλόνσο και Μάσα δημιούργησαν ένα τρενάκι στις τρεις πρώτες θέσεις, ανοίγοντας γρήγορα τη διαφορά από τους Ρόσμπεργκ, Κούμπιτσα, Χούλκενμπεργκ, Φέτελ και Ουέμπερ που ακολουθούσαν. Ο Αλόνσο παρέμενε κολλημένος πίσω από τον Μπάτον για πολλή ώρα, χωρίς όμως να δοκιμάσει προσπέρασμα, προτιμώντας να περιμένει τα pit-stop.

Ο ισπανός δικαιώθηκε για την υπομονή του. Άλλαξε την μαλακά με τα σκληρά λάστιχα έναν γύρο μετά τον Μπάτον, στον 38ό, και κατάφερε να βγει οριακά μπροστά από τον Μπάτον, δίνοντας το σύνθημα στους ιταλούς στην κερκίδα να ξεσπάσουν σε έξαλλους πανηγυρισμούς, βλέποντας μια Ferrari να οδηγεί τον αγώνα.

Ο Μάσα μπήκε για το δικό του pit-stop στον 39ο γύρο, ωστόσο προηγουμένως δεν ήταν τόσο κοντά στους δύο πρώτους όσο χρειαζόταν για να κερδίσει κάποια θέση, μένοντας 3ος.

Έχοντας πάρει την πρωτοπορία, ο Αλόνσο άρχισε να γράφει τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο για να ανοίξει μια μικρή διαφορά από τον Μπάτον και τελικά να εξασφαλίσει τη νίκη, η οποία τον βάζει και πάλι στο κόλπο του πρωταθλήματος.

Πιο πίσω ο Ουέμπερ προσπαθούσε εναγωνίως να κερδίσει όσο το δυνατό περισσότερες θέσεις, γνωρίζοντας ότι ο Χάμιλτον θα έφευγε από την Μόντσα με άδεια χέρια. Εχοντας περάσει τον Φέτελ στους πρώτους γύρους χωρίς ιδιαίτερο κόπο, περίμενε τα pit-stop για να «αρπάξει» στη συνέχεια τους Ρόμπερτ Κούμπιτσα και Νίκο Χούλκενμπεργκ.

Ο αυστραλός τερμάτισε τελικά στην 6η θέση, μία πίσω από τον Νίκο Ρόσμπεργκ, καθώς ο Φέτελ, ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους, μπήκε για ένα pit-stop αστραπή μόλις στον προτελευταίο γύρο και κατάφερε να κρατηθεί μπροστά τους, στην 4η θέση.

Την βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν κατά σειρά οι Χούλκενμπεργκ, Κούμπιτσα, Σουμάχερ και Ρούμπενς Μπαρικέλο. Ο 15ος αγώνας της σεζόν θα γίνει στην Σιγκαπούρη σε δύο εβδομάδες (24-26/9).

Αναλυτικά η κατάταξη του γκραν πρι στη Μόντσα:

Θέση Οδηγός – Κατασκευαστής Laps Χρόνος Grid Βαθμοί Βαθμοί Κατασκευαστή
1 Φερνάντο Αλόνσο – Ferrari 53 1h16:24.572 0η 25 25
2 Τζένσον Μπάτον – McLaren-Mercedes 53 +2.938 0η 18 18
3 Φελίπε Μάσα – Ferrari 53 +4.223 0η 15 15
4 Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull-Renault 53 +28.193 0η 12 12
5 Νίκο Ρόσμπεργκ – Mercedes 53 +29.942 0η 10 10
6 Μαρκ Ουέμπερ – Red Bull-Renault 53 +31.276 0η 8 8
7 Νίκο Χούλκενμπεργκ – Williams-Cosworth 53 +32.812 0η 6 6
8 Ρόμπερτ Κούμπιτσα – Renault 53 +34.028 0η 4 4
9 Μίκαελ Σουμάχερ – Mercedes 53 +44.948 0η 2 2
10 Ρούμπενς Μπαρικέλο – Williams-Cosworth 53 +1:04.200 0η 1 1
11 Σεμπαστιάν Μπουεμί – Toro Rosso-Ferrari 53 +1:05.000 0η 0 0
12 Βιταντόνιο Λιούτσι – Force India-Mercedes 53 +1:06.100 0η 0 0
13 Βιτάλι Πετρόφ – Renault 53 +1:18.900 0η 0 0
14 Πέντρο ντε λα Ρόσα – Sauber-Ferrari 53 +1 γύρος 0η 0 0
15 Χάιμε Αλγκουερσουάρι – Toro Rosso-Ferrari 53 +1 γύρος 0η 0 0
16 Αντριαν Σούτιλ – Force India-Mercedes 53 +1 γύρος 0η 0 0
17 Τίμο Γκλοκ – Virgin-Cosworth 53 +2 γύροι 0η 0 0
18 Χάικι Κοβαλάινεν – Lotus-Cosworth 53 +2 γύροι 0η 0 0
19 Λούκας ντι Γκράσι – Virgin-Cosworth 53 +2 γύροι 0η 0 0
20 Σάκον Γιαμαμότο – HRT-Cosworth 53 +2 γύροι 0η 0 0
– Γιάρνο Τρούλι – Lotus-Cosworth 46 Εγκατάλειψη 0η 0 0
– Μπρούνο Σένα – HRT-Cosworth 11 Εγκατάλειψη 0η 0 0
– Λιούις Χάμιλτον – McLaren-Mercedes 0 Εγκατάλειψη 0η 0 0
– Καμούι Κομπαγιάσι – Sauber-Ferrari 0 Εγκατάλειψη 0η 0 0

Βαθμολογία οδηγών

Οδηγός Βαθ.
1 Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull-Renault) 187
2 Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes) 182
3 Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 166
4 Τζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes) 165
5 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull-Renault) 163
6 Φελίπε Μάσα (Ferrari) 124
7 Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) 112
8 Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Renault) 108
9 Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes) 46
10 Αντριαν Σούτιλ (Force India-Mercedes) 45
11 Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams-Cosworth) 31
12 Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber-Ferrari) 21
13 Βιτάλι Πετρόφ (Renault) 19
14 Νίκο Χούλκενμπεργκ (Williams-Cosworth) 16
15 Βιταντόνιο Λιούτσι (Force India-Mercedes) 13
16 Σεμπαστιάν Μπουεμί (Toro Rosso-Ferrari) 7
17 Πέντρο ντε λα Ρόσα (Sauber-Ferrari) 6
18 Χάιμε Αλγκουερσουάρι (Toro Rosso-Ferrari) 3
19 Σάκον Γιαμαμότο (HRT-Cosworth) 0
20 Τίμο Γκλοκ (Virgin-Cosworth) 0
21 Χάικι Κοβαλάινεν (Lotus-Cosworth) 0
22 Λούκας ντι Γκράσι (Virgin-Cosworth) 0
23 Μπρούνο Σένα (HRT-Cosworth) 0
24 Γιάρνο Τρούλι (Lotus-Cosworth) 0
25 Καρούν Τσάντχοκ (HRT-Cosworth) 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

Κατασκευαστής Βαθ.
1 Red Bull Racing 350
2 Vodafone McLaren Mercedes 347
3 Scuderia Ferrari Marlboro 290
4 Mercedes GP Petronas 158
5 Renault F1 Team 127
6 Force India Formula One 58
7 AT&T Williams 47
8 BMW Sauber F1 Team 27
9 Scuderia Toro Rosso 10
10 Hispania Racing F1 Team 0
11 Lotus F1 Racing 0
12 Virgin Racing 0

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,www.sport.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο