Παράπονα Ευρωπαίων καταναλωτών για την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών καταστημάτων
Απογοητευτικά συμπεράσματα για την ποιότητα των υπηρεσιών στο Διαδίκτυο προκύπτουν από πανευρωπαϊκή έρευνα. Tο 34% των παραγγελιών μέσω Διαδικτύου αγνοήθηκε παντελώς και ένας στους δέκα πελάτες δεν παρέλαβε ποτέ το προϊόν που πλήρωσε.
36
Απογοητευτικά συμπεράσματα για την ποιότητα των υπηρεσιών στο Διαδίκτυο προκύπτουν από την πανευρωπαϊκή έρευνα που διενήργησε το δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή. Tο 34% των παραγγελιών μέσω Διαδικτύου αγνοήθηκε παντελώς και ένας στους δέκα Ευρωπαίους δεν παρέλαβε ποτέ το προϊόν που παρήγγειλε, αν και το πλήρωσε.
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν ένα στα 10 ηλεκτρονικά καταστήματα δεν έδινε καν ακριβείς πληροφορίες για το τελικό κόστος των προϊόντων.
Από τους Ευρωπαίους καταναλωτές που αποφάσισαν να επιστρέψουν προϊόντα που είχαν αγοράσει μέσω Διαδικτύου, ένας στους τρεις (ποσοστό 31,5%) δεν πήρε πίσω τα χρήματά του, αν και επέστρεψε εγκαίρως τα προϊόντα. Επιπλέον, μόνο το 37% του συνόλου των επιστροφών αποζημιώθηκαν πλήρως, καθώς στις υπόλοιπες περιπτώσεις έγιναν διάφορες κρατήσεις.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΝΚΑ την Τετάρτη, το 35% των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν έδινε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να υποβάλουν τα παράπονά τους. Σχεδόν τα μισά καταστήματα (46%) δεν παρείχαν επαρκείς πληροφορίες για την πολιτική προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους και το 39% δεν ενημέρωνε τους καταναλωτές για το αν οι συναλλαγές τους είναι ασφαλής.
Η πανευρωπαϊκή έρευνα, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, παρουσία εκπροσώπων του ΙΝΚΑ και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Αθηνών, πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2002. Κάλυψε και τις 15 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μέσω της συμμετοχής στελεχών των ευρωπαϊκών φορέων καταναλωτή κάθε κράτους. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων έγινε με τη συμμετοχή εννέα ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων.
Στο μεταξύ, το ΙΝΚΑ, που συμμετείχε στην έρευνα, κατέγραψε 39.729 παράπονα και καταγγελίες για τις πωλήσεις από απόσταση στην Ελλάδα, κατά το διάστημα 1/1/1970 έως 31/3/2003. Μόνο το 2002 οι σχετικές καταγγελίες έφτασαν στις 4.587, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2003 κατεγράφησαν 1.499 σχετικά παράπονα.
«Τα ευρήματα και τα συμπεράσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν τον λόγο για τον οποίο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ακόμη ιδιαίτερα χαμηλή. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η ευθύνη των νομικών παραβάσεων και των κακών εμπορικών πρακτικών, που αναπτύσσονται στο Διαδίκτυο», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του ΙΝΚΑ, η οποία καταλήγει: «οι ευρωπαϊκές και εθνικές νομοθετικές και διοικητικές αρχές έχουν σημαντικό έργο να πραγματοποιήσουν για να εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου»
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΜΠΕ
- Κρήτη: «Τον είδα, εκείνος τρόμαξε και έτρεξε στα χωράφια» – Μαρτυρία «κλειδί» για τον 33χρονο γιατρό
- Οι αθλητικές μεταδόσεις (20/12): Πού θα δείτε Ολυμπιακός – Κηφισιά και τα υπόλοιπα ματς σε Super League και GBL
- Κολωνάκι: Η ώρα της αλήθειας για τη δολοφονία της Ελένης Παπαδοπούλου – Τα επιστημονικά ντοκουμέντα που «καίνε»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
- Η διαρκής κυβερνητική ομερτά για τις υποκλοπές
- Επίθεση στο Μποντάι: Η εβραϊκή κοινότητα της Αυστραλίας είναι «απόλυτα αδιάσπαστη», δηλώνει ο Αλμπανέζε
- Στο κατάμεστο Καραϊσκάκη με την Κηφισιά κοντράρεται ο Ολυμπιακός – «Μάχες» σε Τρίπολη και Πανθεσσαλικό
- Αρκάς: Η καλημέρα του Σαββάτου
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 20.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/samuel-quek-cD4pt47I4JY-unsplash-1-315x220.jpg)












































![Airbnb: Πάνω από 90% οι πληρότητες για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά [πίνακας]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/shutterstock_2395408901-315x220.jpg)



































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442