Η βρετανική Rolls-Royce έγινε αυτή την εβδομάδα η πρώτη εταιρεία που δοκιμάζει κινητήρα αεροπλάνων που καίει υδρογόνο, ενώ η Airbus ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών.
Με τις αερομεταφορές να αντιστοιχούν σχεδόν στο 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, κατασκευαστές και αεροπορικές εταιρείες δέχονται πιέσεις για μια πράσινη μετάβαση, η οποία όμως θεωρείται τεχνικά δύσκολη.
Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να δώσει λύση για μικρά αεροσκάφη και σύντομες πτήσεις, όμως οι μπαταρίες δεν επαρκούν για πολύωρα δρομολόγια λόγω της μικρής ενεργειακής πυκνότητάς τους.
Σε αυτή την περίπτωση η μόνη εναλλακτική λύση δείχνει να είναι το υδρογόνο, το οποίο μπορεί να παραχθεί με ηλεκτρόλυση του νερού. Η διαδικασία απαιτεί ενέργεια, η οποία όμως μπορεί να προέλθει από ανανεώσιμες πηγές ώστε να ελαχιστοποιείται το αποτύπωμα άνθρακα.
O πρώτος κινητήρας αεροσκαφών που λειτουργεί με υδρογόνο δοκιμάστηκε από την Rolls-Royce σε στατικό τεστ ενός τροποποιημένου αεροπλάνου AE 2100-A, αναφέρει το Reuters. Το καύσιμο παρήχθη με αιολική και παλιρροϊκή ενέργεια, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Η Rolls-Royce συνεργάζεται με την easyJet για την αξιοποίηση του πράσινου υδρογόνου σε επιβατικές πτήσεις.
Κινητήρα υδρογόνου αναπτύσσει και η ευρωπαϊκή Airbus σε συνεργασία με την CFM International. Όπως ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο, σχεδιάζει να δοκιμάσει έναν τροποποιημένο κινητήρα στο πίσω μέρος της ατράκτου ενός A380.
Ωστόσο η Airbus προβλέπει ότι τα περισσότερα επιβατικά αεροπλάνα θα συνεχίσουν να πετούν με συμβατικά καύσιμα τουλάχιστον έως το 2050, καθώς η μετάβαση στο νέο κάπνισμα θα απαιτούσε τον επανασχεδιασμό τόσο των αεροπλάνων όσο και των υποδομών εδάφους.
Ανάλογη ήταν η εκτίμηση του Έρικ Σουλτζ, διευθύνοντος συμβούλου της SHZ Consulting, ο οποίος δήλωσε τον Ιούλιο ότι οι απαιτούμενες σχεδιαστικές αλλαγές είναι τόσο μεγάλες ώστε θα χρειαστεί πάνω από μια νέα γενιά αεροσκαφών για να επιτευχθεί ο στόχος,.
Μια άλλη λύση για τις εκπομπές άνθρακα της αεροπορίας θα μπορούσε να είναι τα «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», υδρογονάνθρακες που παράγονται από βιομάζα ή με χημική σύνθεση. Η διαδικασία παραμένει πειραματική.
Για τις πτήσεις μικρής διάρκειας, μια άλλη λύση είναι η ηλεκτροκίνηση, με την Airbus να ανακοινώνει αυτή την εβδομάδα ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη μπαταριών για αεροπλάνα και αυτοκίνητα.
Η συνεργασία θα λειτουργήσει «συμπληρωματικά» στη συμμαχία που έχει ήδη συνάψει η Renault με την ιαπωνική Nissan, διευκρίνισε η ευρωπαϊκή εταιρεία.
Ο Σπυρίδων Περεσιάδης (1854–1918) ήταν σημαντικός Έλληνας θεατρικός συγγραφέας της ύστερης περιόδου του 19ου αιώνα, γνωστός για την ικανότητά του να συνδυάζει την ηθογραφία με τον λυρισμό, όπως στο έργο «Ο Μαγεμένος Βοσκός».
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας