Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Υπερηχητικό ιδιωτικό τζετ ίσως πετάξει πάνω από κατοικημένες περιοχές

Υπερηχητικό ιδιωτικό τζετ ίσως πετάξει πάνω από κατοικημένες περιοχές

Το «Ήσυχο Υπερηχητικό Μεταφορικό Μέσο», ένα 12θέσιο υπερηχητικό τζετ, σχεδιάζεται από την αεροπορική βιομηχανία Lockheed Martin με την ελπίδα ότι θα είναι αρκετά αθόρυβο ώστε να πετά πάνω από κατοικημένες περιοχές γύρω στο 2013.

36

Το «Ήσυχο Υπερηχητικό Μεταφορικό Μέσο», ένα 12θέσιο υπερηχητικό τζετ, σχεδιάζεται από την αεροπορική βιομηχανία Lockheed Martin με την ελπίδα ότι θα είναι αρκετά αθόρυβο ώστε να πετά πάνω από κατοικημένες περιοχές γύρω στο 2013.

Το αεροσκάφος σχεδιάζεται για λογαριασμό της κοινοπραξίας Supersonic Aerospace International (SAI), με έδρα τη Νεβάδα, η οποία εκτιμά ότι υπάρχει η αγορά για 300 τζετ QSST, τα οποία θα εκτελούν πτήσεις ανάμεσα στα κυριότερα επιχειρηματικά κέντρα του κόσμου.

Το QSST θα αναπτύσσει ταχύτητα 1,6 φορές μεγαλύτερη από του ήχου, περίπου 2.000 χιλιόμετρα ανά ώρα. Αν και λίγο πιο αργό από τα Mach 2,0 του Concorde, το σχεδιαζόμενο σκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει επιχειρηματίες από τη Νέα Υόρκη στο Λος Αντζελες σε 2 ώρες και 15 λεπτά.

Βασική προτεραιότητα στο σχεδιασμό του αεροπλάνου, μήκους 40 μέτρων, είναι η εκπομπή θορύβου, δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα, η ηχητική έκρηξη που δημιουργεί η άτρακτος, καθώς σπάει το φράγμα του ήχου, είναι τόσο έντονη ώστε τα υπερηχητικά αεροσκάφη μπορούν μπορούν να πετούν μόνο πάνω από θάλασσες.

Προκειμένου να μειωθεί η «ηχητική υπογραφή» του QSST, το ρύγχος είναι σχεδιασμένο να συμπιέζει το ηχητικό κύμα, ενώ η υπόλοιπη άτρακτος το αναγκάζει να διογκωθεί.

Δοκιμές σε αεροσήραγγες και σε προσομοιώσεις στον υπολογιστή δείχνουν ότι η ηχητική έκρηξη του νέου σχεδιασμού θα είναι 20 decibel πιο ήσυχο από ό,τι του Concorde. Κάθε 3 decibel αντιστοιχούν σε μείωση της ακουστικής ισχύος κατά το ήμισυ.

Η κοινοπραξία αναζητεί τώρα κατασκευαστή για τους στροβιλοκινητήρες του αεροσκάφους και ελπίζει να έχει εξασφαλίσει άδεια πτήσης έως το 2013.

Στο μεταξύ, μια άλλη αμερικανική εταιρεία της Νεβάδα, η Aerion Corporation, σχεδιάζει και αυτή ένα 12θέσιο υπερηχητικό σκάφος, το οποίο θα διαθέτει πτέρυγες και άτρακτο από σύνθετα υλικά τόσο αποδοτικά, ώστε θα μπορεί να αναπτύσσει υπερηχητικές ταχύτητες με συμβατικούς κινητήρες.

Αν και η τεχνολογία για την ανάπτυξη υπερηχητικών ιδιωτικών τζετ φαίνεται ώριμη, το ερώτημα παραμένει το κατά πόσον οι αρχές θα επιτρέψουν υπερηχητικές ταχύτητες στον εναέριο χώρο πάνω από κατοικημένες περιοχές. Αν το QSST αναγκαστεί να πετά σε υποηχητική ταχύτητα Mach 0,99, το ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στο Λος Αντζελες θα διαρκούσε τέσσερις ώρες, αντί για δύο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο