Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Λογισμικό τηλεφωνητή αναγνωρίζει τα συναισθήματα του καλούντος

Λογισμικό τηλεφωνητή αναγνωρίζει τα συναισθήματα του καλούντος

Ένα πρόγραμμα φωνητικού ταχυδρομείου που αναπτύχθηκε στο MIT αναγνωρίζει τα συναισθήματα του καλούντος και ειδοποιεί το χρήστη για τα επείγοντα τηλεφωνήματα. Το σύστημα Emotive Alert (συγκινησιακή ειδοποίηση) μπορεί να ενσωματωθεί σε έξυπνους τηλεφωνητές

36

Ένα πρόγραμμα φωνητικού ταχυδρομείου που αναπτύχθηκε στο MIT αναγνωρίζει τα συναισθήματα του καλούντος και ειδοποιεί το χρήστη για τα επείγοντα τηλεφωνήματα.

Το σύστημα Emotive Alert (συγκινησιακή ειδοποίηση) μπορεί να ενσωματωθεί σε έξυπνους τηλεφωνητές και αναγνωρίζει οκτώ συναισθηματικές καταστάσεις: χαρούμενο ή θλιμμένο, επίσημο ή ανεπίσημο, ενθουσιασμένο ή ήρεμο και επείγον ή μη επείγον. Το πρόγραμμα αντιστοιχίζει σε κάθε εισερχόμενη κλήση μια ψηφιακή ετικέτα και ειδοποεί το χρήστη με SMS για τα πλέον επείγοντα.

Όπως εξηγεί το NewScientist.com, το λογισμό αναγνωρίζει τη συναισθηματική κατάσταση του ομιλητή αναλύοντας την ένταση και τη διακύμανση της συχνότητα της φωνής, καθώς και το ρυθμό ομιλίας, δηλαδή την αναλογία λέξεων-παύσεων, κατά τα πρώτα δέκα δευτερόλεπτα της κλήσης.

Οι μετρήσεις αντιστοιχίζονται στη συνέχεια με οκτώ «ακουστικές υπογραφές» που αντιστοιχούν στα οκτώ αναγνωρίσιμα συναισθήματα.

Οι υπογραφές προέκυψαν από εκατοντάδες παλιά μηνύματα τηλεφωνητή τα οποία αξιολόγησαν ως προς τη συναισθηματική κατάσταση οι ίδιοι οι ερευνητές.

Όπως όμως παραδέχεται η Ζεϊνέπ Ινανόγκλου, εφευρέτης του συστήματος στο Ερηαστήριο Μέσων (Media Lab) του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (MIT), το σύστημ διακρίνει μεν εύκολα τη διαφορά ανάμεσα στο χαρούμενο και το θλιμμένο, και ανάμεσα στο ενθουσιασμένο και το ήρεμο, συναντά όμως δυσκολίες με τη διαφορά του επίσημου ή του ανεπίσημου και του επείγοντος από το μη επείγον.

Αυτό πιθανώς οφεόλεται στο γεγονός ότι ο ενθουσιασμός και η χαρά συχνά εκφράζονται με την ένταση της φωνής και το ρυθμό ομιλίας -τα οποία αναλύει το πρόγραμμα-, ενώ η επισημότητα και η αίσθηση του επείγοντος εκφράζονται συχνότερα με λέξεις -οι οποίες βέβαια δεν γίνονται κατανοητές.

Προκειμένου να ξεπεράσει αυτό το εμπόδιο, η Ινανόγλου συνδύασε το λογισμικό με ένα σύστημα αναγνώρισης ομιλίας, το οποίο συνδέει μοτίβα λέξεων, όπως τη συχνή χρήση αρνήσεων, με συγκεκριμένα συναισθήματα.

Το σύστημα αναγνώρισης ομιλίας αυξάνει τις επιδόσεις του Emotive Alert στα αγγλικά, αλλά του στερεί μια σημαντική ικανότητα: να αναγνωρίζει τα συναισθήματα του καλούντος σε οποιαδήποτε γλώσσα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο