Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Διαδικτυακά παιχνίδια θα παίζουν από το καλοκαίρι οι ιδιοκτήτες του Xbox

Διαδικτυακά παιχνίδια θα παίζουν από το καλοκαίρι οι ιδιοκτήτες του Xbox

Το καλοκαίρι η Microsoft θα εγκαινιάσει το Xbox Live, την υπηρεσία που θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες της πρώτης της παιχνιδομηχανής να παίζουν ομαδικά παιχνίδια πάσης φύσεως για την κονσόλα της μέσω Διαδικτύου, σύμφωνα με ανακοίνωσή της τη Δευτέρα.

39

Τον φετινό καλοκαίρι θα θέσει σε εφαρμογή η Microsoft το φιλόδοξο (και πολυδάπανο) σχέδιό της, που θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες της πρώτης της παιχνιδομηχανής να συμμετάσχουν σε διαδικτυακά παιχνίδια. Σε αυτή την ανακοίνωσε προέβη σήμερα, Δευτέρα, η μεγάλη εταιρεία λογισμικού, παρά το γεγονός ότι η επιτυχία του εγχειρήματος θεωρείται αβέβαιη από στελέχη της αγοράς βιντεοπαιχνιδιών.

Η Microsoft φιλοδοξεί να χτίσει «μία διαδικτυακή Disneyland», όπως την αποκαλεί, προσβάσιμη μέσω Διαδικτύου, στην οποία οι συνδρομητές θα βρίσκουν συμπαίκτες σε βιντεοπαιχνίδια περιπέτειας, αγώνων και σπορ. Εναποθέτει μάλιστα σε αυτήν την προσπάθεια τις ελπίδες της για την επιτυχία του Xbox έναντι του Sony Playstation, το οποίο έχει πολύ περισσότερους παίκτες (υπολογίζεται ότι έχουν πουληθεί περί τα 30 εκατομμύρια PS2 παγκοσμίως, 4-5 εκατομμύρια GameCube και 3,5 εκατομμύρια Xbox), όπως αναφέρει η εφημερίδα The New York Times στο δικτυακό της τόπο.

Παρά το γεγονός ότι, Sony και Nintendo έχουν ανάλογα σχέδια για την προσφορά διαδικτυακών υπηρεσιών, η δυνατότητα δεν είναι εγγενής στις κονσόλες τους, σε αντίθεση με το Xbox στο οποίο υπάρχει «εκγενετής».

Παρά τη διαφορά που τη χωρίζει από τους αντιπάλους της, η Microsoft δηλώνει διατεθειμένη να επενδύσει περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την εφαρμογή και επιτυχία του σχεδίου της. Το δίκτυό της, που θα ονομάζεται Xbox Live, θα βασίζεται σε τρία κέντρα δεδομένων με έδρα στο Λονδίνο, στο Σιάτλ και στο Τόκιο. Τα κέντρα αυτά θα έχουν καλύτερη υποδομή για να υποστηρίξουν την υπηρεσία από το Microsoft.com, το οποίο θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους δικτυακούς τόπους του Παγκόσμιου Ιστού.

Ωστόσο, η εταιρεία αναγνωρίζει ότι για να το επιτύχει θα πρέπει να κερδίσει τη συμμετοχή εκατομμυρίων συνδρομητών, πρόθυμων να καταβάλλουν 50 δολάρια τουλάχιστον για κάθε τίτλο Xbox και περί τα 10 δολάρια για τη μηνιαία συνδρομή (εξαιρουμένου του κόστους σύνδεσης στο Διαδίκτυο μέσω γραμμών υψηλής ταχύτητας), όπως αναφέρει η εφημερίδα.

Επικριτές των σχεδίων της Microsoft δεν θεωρούν δεδομένη την επιτυχία του εγχειρήματος. Κι αυτό καθώς, τα διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια δεν έχουν μέχρι σήμερα γνωρίσει μεγάλη επιτυχία, δεν αφορούν κονσόλες αλλά PC και στις περισσότερες επιτυχημένες περιπτώσεις η υπηρεσία ήταν δωρεάν.

Τα σχέδια της Microsoft θα μπορούσαν να επιτύχουν μόνο εάν κατορθώσει να κερδίσει τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού παικτών, εκτιμούν στελέχη της αγοράς. Η Electronic Arts, για παράδειγμα, η μεγαλύτερη εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού βιντεοπαιχνιδιών, έχει επιτυχώς μεταφέρει στο Διαδίκτυο το παιχνίδι Ultima Online, αφού όμως αριθμεί 200.000 συνδρομητές.

Επιπλέον, ένα από τα εμπόδια που αναμένεται να αντιμετωπίσει η Microsoft είναι η απουσία μεγάλου αριθμού συνδέσεων στο Διαδίκτυο μέσω γραμμών υψηλής ταχύτητας -κάτι που θεωρείται στοιχειώδες για την επιτυχία τέτοιων προσπαθειών.

Παρά ταύτα, η εταιρεία προχωρά στην εφαρμογή των σχεδίων της. Οι δοκιμές του Xbox Live θα ξεκινήσουν το φετινό καλοκαίρι με ετήσιες συνδρομές και ένα χειριστήριο (headset), που θα επιτρέπει την εκτέλεση φωνητικών εντολών σε διάφορα παιχνίδια, έναντι 49 δολαρίων, που θα επιτρέψουν στους ιδιοκτήτες του Xbox με σύνδεση υψηλής ταχύτητας στο Διαδίκτυο να παίξουν online.

Στον αντίποδα, η Sony τον Αύγουστο θα αρχίσει να εμπορεύεται έναν προσαρμογέα (adaptor) κόστους 40 δολαρίων για τη σύνδεση του Playstation 2 στο Internet, είτε μέσω απλής τηλεφωνικής σύνδεσης (dial up) , είτε μέσω γραμμών υψηλής ταχύτητας. Αν και δεν θα επιχειρήσει να φτιάξει ένα πάρκο ψυχαγωγίας όπως τη «Disneyland» που περιγράφει η Microsoft, η εταιρεία δεν θα χρεώνει τους χρήστες της για το δικαίωμα να παίζουν τα παιχνίδια της κονσόλας της στο Διαδίκτυο -τουλάχιστον στην αρχή.

Επίσης, η διαδικτυακή υπηρεσία της Sony δεν θα επιβάλλει στους δημιουργούς των παιχνιδιών να παρέχουν τα διαδικτυακά τους παιχνίδια μέσω του δικτύου της Sony.

O πρόεδρος της Sony Computer Entertainment America εμφανίστηκε επικριτικός, λέγοντας «εάν ήμουν στη θέση της Microsoft, θα ξόδευα τα χρήματά μου πρωτίστως στην προσπάθεια να πουλήσω περισσότερα Xbox παρά στη δημιουργία μίας διαδικτυακής υπηρεσίας».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο