Η τρίτη σεζόν του «White Lotus» ολοκληρώνεται τη Δευτέρα, αλλά το αντίκτυπο που της σειρά στους θεατές δεν ήταν σίγουρα μη επιλήψιμο. Μεταξύ αυτών που «θορυβήθηκαν» από την επιτυχημένη σειρά, ήταν και ο Simon Porte Jacquemus.
Ενώ ένα μέρος των συζητήσεων έχει αφιερωθεί σε θεωρίες για το ποιος σκοτώνει ποιον στο φινάλε ή στη διαμάχη μεταξύ του δημιουργού Mike White και του συνθέτη Cristóbal Tapia de Veer, πολλοί επικεντρώνονται σε κάτι άλλο – τη μόδα.
Μερικά από τα πιο δημοφιλή κομμάτια της φετινής σεζόν τα οποία φορούν οι κεντρικοί χαρακτήρες της του «White Lotus», όπως το πουκάμισο Tombolo που φοράει ο Lochlan, ο μικρότερος αδελφός Ratliff, το φόρεμα της Zimmermann που φοράει η αδελφή του, Piper, και το πράσινο μπικίνι Hunza G που φοράει η Chloe, έχουν εξαντληθεί στο διαδίκτυο.
«Οι άνθρωποι πρέπει να επηρεάζονται από ειδικούς στο πώς ντύνονται»
Tο πουκάμισο Tombolo που του Lochlan
Το φαινόμενο «Τhe White Lotus»
Οι σχεδιαστές γνωρίζουν πολύ καλά ότι η τηλεοπτική εκπομπή – η οποία έχει σημειώσει ρεκόρ τηλεθέασης στις ΗΠΑ – μπορεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα για την προώθηση των ρούχων τους. Ο Simon Porte Jacquemus επικοινώνησε με την σχεδιάστρια της σειράς Alex Bovaird στο Instagram με αίτημα να συνεργαστούν πριν από την έναρξη των γυρισμάτων της τελευταίας σεζόν – μια αντιστροφή της τυπικής διαδικασίας, όπου ο σχεδιαστής κοστουμιών έρχεται σε επαφή με μια μπράντα για να δανειστεί ρούχα.
Το αποτέλεσμα είναι δύο προσαρμοσμένες εμφανίσεις για την Chloe, μεταξύ των οποίων ένα ροζ μαγιό και ένα καπέλο με γείσο για να υποδεχτεί τους καλεσμένους της στο τέταρτο επεισόδιο ( βλ. κεντρική φωτογραφία). Η Bovaird λέει ότι είναι η πρώτη φορά που ένας τόσο διάσημος σχεδιαστής όπως ο Jacquemus έρχεται σε επαφή μαζί της.
Η Bovaird είναι η σχεδιάστρια ρούχων από τότε που ξεκίνησε η σειρά. Ζητάει αντικείμενα για να δανειστεί από μάρκες, αλλά τα βρίσκει επίσης σε «ένα μείγμα από υπαίθριες αγορές, εκθεσιακούς χώρους, καταστήματα φιλανθρωπικών ειδών», ενώ άλλα τα κατασκευάζει η ίδια και η ομάδα της.
Μέρος της γοητείας της μόδας, λέει, προέρχεται από το γεγονός ότι οι χαρακτήρες βρίσκονται πάντα σε διακοπές. «Όταν πηγαίνεις διακοπές, ντύνεσαι καλά, δεν φοράς τα καθημερινά σου ρούχα».
Η Bovaird συνεργάστηκε επίσης στη συλλογή The White Lotus H&M, από την οποία περίπου η μισή έχει ήδη εξαντληθεί στην αλυσίδα καταστημάτων. «Η ιδέα ήταν ότι δεν μπορούν όλοι να αντέξουν οικονομικά τα πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα, αλλά όλοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά να είναι λαμπεροί και να έχουν λίγο White Lotus στην γκαρνταρόμπα τους», λέει η ίδια.
Η τηλεόραση έχει μακρά ιστορία στην ενίσχυση των πωλήσεων των εταιρειών μόδας. Το «Sex and the City» τη δεκαετία του ’90 έκανε τους Manolo Blahnik και Jimmy Choo οικεία ονόματα – ένα άρθρο του Newsweek από το 2000 αναφέρει ότι οι πωλήσεις του Blahnik τριπλασιάστηκαν εξαιτίας της σειράς.
Το «White Lotus» δεν είναι η πρώτη τηλεοπτική σειρά που συνεργάζεται με ένα εμπορικό σήμα. Το 2009, η Νεοϋορκέζα σχεδιάστρια Anna Sui δημιούργησε μια συλλογή για τη Target που ήταν εμπνευσμένη από τα ρούχα του «Gossip Girl», και η Banana Republic συνεργάστηκε με το «Mad Men» το 2011 (όπως και με το «White Lotus» αυτή τη σεζόν).
Πιο πρόσφατες τηλεοπτικές σειρές που δόξασαν τον κόσμο της μόδας περιλαμβάνουν το «Euphoria», το οποίο επηρέασε τις νεότερες γενιές με το εκλεκτικό thrifted στυλ του, το «Emily in Paris», και το «Succession», το οποίο αναμφισβήτητα συνέβαλε στην άνοδο της αισθητικής της διακριτικής πολυτέλειας. Η σειρά «Severance» της Apple TV που βασίζεται στη ζωή «γραφείου», εν τω μεταξύ, αποτελεί σημείο αναφοράς για τη σημερινή επιστροφή του business casual στη μόδα.
«Βλέπουμε την τηλεόραση και τη μόδα να διασταυρώνονται εδώ και αρκετό καιρό, αλλά στη σημερινή εποχή της τηλεόρασης κύρους, ο αντίκτυπος έχει φτάσει σε άλλα επίπεδα», λέει η Beth Bentley, ιδρύτρια της συμβουλευτικής εταιρείας στρατηγικής για μπράντες Tomorrowism.
«Η κατάσταση έφερε μια οικειότητα γύρω από μάρκες που ο κόσμος ίσως δεν είχε συναντήσει πριν – όπως η Loro Piana και η Brunello Cucinelli. Έκανε τους ανθρώπους περίεργους για αυτές τις μάρκες».
«Δεν λέω ότι ένας influencer του TikTok δεν μπορεί να επηρεάσει, αλλά εμείς είμαστε πραγματικά οι ειδικοί. Σκεφτόμαστε τα ρούχα όλη την ώρα»
Η αγάπη για αυτές τις σειρές – και ο διάλογος γύρω από αυτές στο διαδίκτυο – σημαίνει ότι οι θαυμαστές θα μελετήσουν τα ρούχα, καθώς θεωρούν πως αποτελούν μέρος της πλοκής. Η Bovaird λέει ότι όντως χρησιμοποιεί τα ρούχα για να τοποθετήσει στοιχεία – σε συνέντευξή της στο Dazed, αποκάλυψε ότι μια κούκλα φορούσε το φόρεμα ενός χαρακτήρα στη δεύτερη σειρά, το οποίο προμήνυε τον θάνατο του χαρακτήρα αυτού στο τέλος.
Ενώ οι ανεξάρτητες μάρκες συχνά δεν έχουν τους πόρους για να πιέσουν ώστε τα σχέδιά τους να εμφανίζονται σε αυτές τις εκπομπές, παρατηρούν τον αντίκτυπο όταν εμφανίζονται. Ο Scooter LaForge δημιούργησε τα μπλουζάκια που φορούν η Chloe και η Chelsea για ένα πάρτι του «The White Lotus». Λέει ότι η ανταπόκριση ήταν «συντριπτικά» θετική. «Οι ακόλουθοι μου στο Instagram έχουν εκτοξευθεί στα ύψη καθ’ όλη τη διάρκεια της τρίτης σεζόν».
Συχνά, οι σχεδιαστές δεν γνωρίζουν ότι τα προϊόντα τους έχουν μπει στην εκπομπή πριν αυτή προβληθεί – όπως συνέβη με το πράσινο μπικίνι Hunza G που φορούσε η Chloe. «Όταν παρακολούθησα το επεισόδιο, είδα [το μπικίνι] την ίδια στιγμή με όλους τους άλλους», λέει η ιδρύτρια της μάρκας, Georgiana Huddart. «Το τηλέφωνό μου τρελάθηκε». Το μπικίνι εξαντλήθηκε μέσα σε μια εβδομάδα.
Η Huddart λέει ότι το Hunza G έχει εμφανιστεί και σε άλλες τηλεοπτικές εκπομπές, όπως το «Bad Sisters», αλλά το «White Lotus» έχει ένα ιδιαίτερο καθεστώς. «(σ.σ. Απευθύνεται) σε ένα τόσο ευρύ κοινό».
Από τη μικρή οθόνη στην ντουλάπα και τη ζωή
Αν η παρακολούθηση αυτών των εκπομπών είναι μια σχετικά οικουμενική εμπειρία, οι κόσμοι και οι άνθρωποι που συχνά απεικονίζουν είναι κι αυτοί το ίδιο. «Αν κοιτάξετε τους χαρακτήρες του ‘Succession’ ή του ‘The White Lotus’, οι σεναριογράφοι των σειρών διασύρουν τους πλούσιους και τους κοροϊδεύουν – και όμως, ταυτόχρονα, θέλουμε να ντυνόμαστε σαν αυτούς. Υπάρχει μια τρελή ειρωνεία εκεί».
Παρόλα αυτά, η Bentley πιστεύει ότι η σύνδεση μεταξύ της τηλεόρασης και των εταιρειών μόδας δεν πρόκειται να εξαφανιστεί. Στην πραγματικότητα, προβλέπει ότι θα συγχωνευτούν ακόμη περισσότερο.
Όσον αφορά το έργο των ενδυματολόγων που συνεχίζει να αφήνει το στίγμα του στις ντουλάπες των καταναλωτών, η Bovaird – η οποία είναι, ομολογουμένως, κάπως προκατειλημμένη – υποστηρίζει ότι αυτό είναι καλό.
«Οι άνθρωποι πρέπει να επηρεάζονται από ειδικούς στο πώς ντύνονται», λέει. «Δεν λέω ότι ένας influencer του TikTok δεν μπορεί να επηρεάσει, αλλά εμείς είμαστε πραγματικά οι ειδικοί. Σκεφτόμαστε τα ρούχα όλη την ώρα».
*Πηγή: The Guardian, Κεντρική φωτογραφία: Η εμφάνιση-συνεργασία μιε τον Jacquemus, Πηγή: imdb.com