Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Κι όμως, οι βάρκες δεν είναι απαραίτητο να κουνιούνται

Κι όμως, οι βάρκες δεν είναι απαραίτητο να κουνιούνται

Οι δραμαμίνες θα είναι περιττές σε ένα πλοίο νέου σχεδιασμού που ναυπηγείται για λογαριασμό νορβηγικής εταιρείας. Χάρη σε ειδικές δεξαμενές νερού που κρύβονται μέσα στο κύτος, το πλοίο αντισταθμίζει την κίνηση των κυμάτων και προσφέρει έτσι αυξημένη άνεση για τους επιβάτες.

Οι δραμαμίνες θα είναι περιττές σε ένα πλοίο νέου σχεδιασμού που ναυπηγείται για λογαριασμό νορβηγικής εταιρείας. Χάρη σε ειδικές δεξαμενές νερού που κρύβονται μέσα στο κύτος, το πλοίο αντισταθμίζει την κίνηση των κυμάτων και προσφέρει έτσι αυξημένη άνεση για τους επιβάτες.

Το πλοίο που παρήγγειλε η εταιρεία Østensjø θα χρησιμοποιηθεί ως «ξενοδοχειακή μονάδα» για τη διαμονή του προσωπικού που εργάζεται σε υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και αερίου.

To λίκνισμα που προκαλούν τα κύματα μειώνεται χάρη σε δεξαμενές σχήματος «U» που βρίσκονται στον πυθμένα και τα πλαϊνά του κύτους. Οι δεξαμενές είναι μισογεμάτες με νερό, το οποίο μπορεί να τεθεί σε κίνηση με τη διοχέτευση πεπιεσμένου αέρα από βαλβίδες που βρίσκονται στις οροφές των δεξαμενών.

«Οι δεξαμενές γεμίζουν με νερό, το οποίο τίθεται σε κίνηση σε αντίθεση φάση σε σχέση με τις δυνάμεις των κυμάτων που ασκούνται στο κύτος» εξηγεί ο Άντερς Άλτερσκερ της εταιρείας Marintek, η οποία πραγματοποιεί εργαστηριακές δοκιμές του πλοίου σε μοντέλα υπό κλίμακα.

Østensjø

Επιπλέον, το πλοίο φέρει στην πρύμνη και την πλώρη έξι «αζιμουθιακές προπέλες» (διακρίνονται στην παραπάνω εικόνα), οι οποίες μπορούν να περιστρέφονται σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και να αντισταθμίζουν έτσι τις δυνάμεις που ασκούνται από τα κύματα, τα ρεύματα και τον αέρα. Οι προπέλες επικοινωνούν με ένα σύστημα ελέγχου με δέκτη GPS, έτσι ώστε το πλοίο να παραμένει σταθερό στη θέση του.

Αυτό έχει κρίσιμη σημασία όσο το πλοίο παραμένει συνδεδεμένο στην πλατφόρμα εξόρυξης μέσω μιας τηλεσκοπικής γέφυρας μήκους 55 μέτρων. Σε αυτή τη θέση, το σκάφος πρέπει να διατηρεί σταθερή θέση και παράλληλα να περιορίζει στο ελάχιστο τις κατακόρυφες μετατοπίσεις.

Η κατασκευή του πλοίου έχει ξεκινήσει στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο