Το Χόλιγουντ επεμβαίνει στη διαμάχη για τα DVD νέας γενιάς
Τρία κορυφαία στούντιο του Χόλιγουντ ανακοίνωσαν ότι προτιμούν το στάνταρντ HD-DVD της Toshiba για τους οπτικούς δίσκους νέας γενιάς από το ανταγωνιστικό φορμά της Sony, Blu-Ray. H μάχη πάντως δεν έχει τελειώσει...
Τρία κορυφαία στούντιο του Χόλιγουντ ανακοίνωσαν ότι προτιμούν το στάνταρντ HD-DVD της Toshiba για τους οπτικούς δίσκους νέας γενιάς από το ανταγωνιστικό φορμά της Sony, Blu-Ray.
Η Paramount Home Entertainment, η Universal Studios και η Warner Bros -στην οποία ανήκει η New Line Cinema και η HBO- ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι στα τέλη του 2005 θα διαθέσουν στην αγορά ταινίες στο φορμά HD-DVD της Toshiba από τα τέλη του 2005, όταν θα παρουσιαστούν και οι πρώτες συσκευές αναπαραγωγής και εγγραφής.
Πάντως η απόφαση είναι μη αποκλειστική και οι εταιρείες διευκρίνισαν ότι θα παράγουν DVD και στο φορμά Blu-Ray, αν το απαιτήσουν οι καταναλωτές.
Η κίνηση αυτή αποτελεί πλήγμα για τη Sony, η οποία πριν από 20 χρόνια είχε χάσει τη μάχη για το στάνταρντ των συσκευών εγγραφής βίντεο όταν το φορμά Betamax εγκαταλήφθηκε για χάρη του VHS της JVC.
Το HD-DVD έχει την υποστήριξη της Toshiba, της NEC και της Sanyo, ενώ το Blu-Ray προωθείται από τη Sony, τη Matsushita -στην οποία ανήκει η Panasonιc- και την ολλανδική Philips.
Μέχρι στιγμής, μόνο η Sony Pictures Entertainment -στην οποία ανήκει η Columbia Pictures- και η Metro-Goldwyn-Mayer έχουν ανακοινώσει ότι θα υποστηρίξουν το Blu-Ray.
Υψηλή ευκρίνεια
Και τα δύο ανταγωνιστικά στάνταρτ προσφέρουν πολλαπλάσια χωρητικότητα σε σχέση με τα σημερινά DVD, ώστε να αποθηκεύουν σε έναν δίσκο ταινίες στο φορμά της τηλεόρασης υψηλής ευκρίνειας (HD-TV).
Το Blue-Ray προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερη χωρητικότητα, όμως το HD-DVD θα είναι φθηνότερο για τους κατασκευαστές, καθώς η μέθοδος παραγωγής του μοιάζει περισσότερο με αυτή που χρησιμοποιείται για τα σημερινά DVD.
«Έχουμε κάνει εκτεταμένες έρευνες στο Blu-Ray και το HD-DVD και καταλήξαμε ότι το HD-DVD έχει αρκετά σημαντικά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένης της αντοχής, της αξιοπιστίας και της [φθηνότερης] παραγωγής» δήλωσε στο Reuters η Μάρσα Κινγκ, γενική διευθύντρια της Warner Home Video.
Δεδομένου πάντως ότι ο πόλεμος για το νέο φορμά δεν έχει τελειώσει, πολλοί εκτιμούν ότι η παράλληλη κυκλοφορία προϊόντων που υποστηρίζουν διαφορετικά στάνταρτ θα προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές -αρκετοί μάλιστα ίσως αναβάλλουν την αγορά συσκευών αναπαραγωγής έως ότου επικρατήσει ένα στάνταρτ.