Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το βράδυ του Σαββάτου επιχειρεί η NASA να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας για τζετ

Το βράδυ του Σαββάτου επιχειρεί η NASA να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας για τζετ

Το μη επανδρωμένο πειραματικό σκάφος X-43A της NASA θα επιχειρήσει το Σάββατο να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας για αεριωθούμενα επιταχύνοντας μέχρι τα 8.000 χιλιόμετρα ανά ώρα (Μαχ 7). Η πτήση πρέπει να πραγματοποιηθεί στις ευνοϊκότερες δυνατές συνθήκες.

36

Το μη επανδρωμένο πειραματικό σκάφος X-43A της NASA θα επιχειρήσει το Σάββατο να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας για αεριωθούμενα επιταχύνοντας μέχρι τα 8.000 χιλιόμετρα ανά ώρα, δηλαδή επτά φορές την ταχύτητα του ήχου. Η δοκιμαστική πτήση πρέπει να πραγματοποιηθεί στις ευνοϊκότερες δυνατές συνθήκες, καθώς η πρώτη δοκιμή του πρωτότυπου το 2001 οδήγησε στην καταστροφή του.

To X-43A χρησιμοποιεί τον πρωτοποριακό στροβιλοκινητήρα υδρογόνου scramjet (αυλοωθητής υπερηχητικής καύσεως), ο οποίος χρησιμοποιεί οξυγόνο από την ατμόσφαιρα, αντί από δεξαμενές όπως οι πύραυλοι.

Το σκάφος αναπτύχθηκε στο Κέντρο Έρευνας Πτήσης Dryden της NASA, στο πλαίσιο του προγράμματος υπερηχητικών σκαφών Hyper-X. Έχει σχήμα βέλους, βάρος 1,3 τόνους, μήκος 3,6 μέτρα και άνοιγμα πτερύγων 1,5 μέτρα.

Όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το Σάββατο στις 12:00 ώρα Καλιφόρνια (22:00 ώρα Ελλάδας), το Χ-43Α, θα αναχωρήσει από την Αεροπορική Βάση Edwards συνδεδεμένο στο κάτω τμήμα της πτέρυγας ενός βομβαρδιστικού B-52.

Σε ένα προκαθιρισμένο ύψος το X-43A θα αποδεσμευθεί και με τη βοήθεια ενός πυραύλου θα ανέλθει στα 98.400 πόδια (30 χλμ). Σε αυτό το ύψος θα αποσυνδεθεί και από τον πύραυλο, θα πυροδοτήσει τον κινητήρα scramjet και θα επιταχύνει μέχρι τα Μαχ 7. Περίπου εξι λεπτά αργότερα, θα πέσει στον Ειρηνικό.

Η NASA θα βιντεοσκοπήσει τη διαδικασία -δηλαδή όσο προλάβει: «Μάλλον θα μπορέσουμε να καταγράψουμε την πυροδότηση του πυραύλου και την εκτίναξή του προς τα εμπρός. Σε αυτό το σημείο πιθανότατα θα το χάσουμε, καθώς θα προσπεράσει όλα τα καταδιωκτικά σκάφη» αναφέρει ο Αλαν Μπράουν, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της NASA.

Στους κινητήρες scramjet ο αέρας που εισέρχεται στον θάλαμο καύσης συμπιέζεται από την ίδια την κίνηση του σκάφους, αντί από περιστρεφόμενους συμπιεστές. Η ανάφλεξη του μείγματος αέρα-καυσίμου είναι τεχνικά εξαιρετικά δύσκολη, καθώς γίνεται σε υπερηχητικές ταχύτητες. Οι σημερινοί, πειραματικοί scramjet μπορούν να λειτουργήσουν μόνο σε ταχύτητες άνω των Μαχ 6, γι αυτό και πρέπει πρώτα να επιταχύνονται με πυραύλους.

Το σημερινό ρεκόρ ταχύτητας για αεριωθούμενα κατέχει από το 1964 το SR-71 «Blackbird» της αμερικανικής αεροπορίας, το οποίο πέταξε με ταχύτητα 3.529 χιλιόμετρα ανά ώρα, ή Μαχ 3,2.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο