Διαφάνεια ζητά από τους παροχείς υπηρεσιών αναζήτησης στο Διαδίκτυο η FTC
Σαφής θα πρέπει να είναι η υπενθύμιση ότι τα πρώτα αποτελέσματα κάποιων μηχανών αναζήτησης του Διαδικτύου έχουν προνομιακή θέση επειδή οι παροχείς του σχετικού περιεχομένου πλήρωσαν για αυτή, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ.
Σαφής θα πρέπει να είναι η υπενθύμιση ότι τα πρώτα αποτελέσματα κάποιων μηχανών αναζήτησης του Διαδικτύου έχουν προνομιακή θέση επειδή οι παροχείς του σχετικού περιεχομένου πλήρωσαν για αυτή, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ.
Αρκετά, γνωστά search engine -AltaVista, LookSmart και AOL Search- πωλούν σε διαφημιζόμενους προνομιακή θέση στην προβολή των (πάντα σχετικών, φυσικά) αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όταν όμως ο χρήστης του Διαδικτύου δεν γνωρίζει την τακτική αυτή επέρχεται σύγχυση, αφού εκείνος αναζητά τα αποτελέσματα που ικανοποιούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα κριτήρια που έθεσε κατά την αναζήτηση και όχι τους (σχετικούς μεν) δικτυακούς τόπους (προνομιούχους δε, στην κατάταξη των αποτελεσμάτων) που πλήρωσαν για να αναδειχθούν.
Το θέμα έφτασε στην αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου (FTC) κατόπιν αιτήματος της κοινωνικής ομάδας Commercial Alert, της οποίας ηγείται ο γνωστός πολιτικός Ραλφ Νέιντερ. H απάντηση της FTC δημοσιεύεται στο δικτυακό τόπο της ομάδας σε μορφή αρχείου του Acrobat (.pdf) στη διεύθυνση http://www.commercialalert.org/PDFs/ftcresponse.pdf
Ωστόσο, το θέμα δεν θα οδηγήσει φυσικά τα γνωστά search engine στα δικαστήρια. Η FTC θα αποστείλει επιστολή με τις επισημάνσεις της σε AltaVista, AOL Time Warner, Direct Hit Technologies, iWon, LookSmart, Microsoft και Terra Lycos, όπως μεταδίδει το CNN. Σε αυτήν θα σημειώνεται ότι τα search engine θα πρέπει να ενηρώνουν τους χρήστες των υπηρεσιών τους ότι η κατάταξη στα αποτελέσματα των αναζητήσεών τους είναι προνομιακή για ορισμένους διαφημιζόμενους.
Μέχρι σήμερα, μόνον η AOL χρησιμοποιούσε τον όρο «Sponsored Link» για να δηλώσει τις πληρωμένες διαφημίσεις στα αποτελέσματα. Πρόσφατη έρευνα από την Ένωση Καταναλωτών στις ΗΠΑ έδειξε ότι 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου δεν είχαν ιδέα ότι τα search engine πληρώνονται για να προβάλλουν τις παραπομπές σε ορισμένους δικτυακούς τόπους πριν από εκείνες άλλων.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Μια από τις πιο ωραίες φωνές της γενιάς της, η Βιολέτα Ίκαρη επιστρέφει στη δισκογραφία με το EP Σύννεφα Μπαλόνια, αλλά και στον Σταυρό του Νότου στις 26 Δεκεμβρίου.
Φροίξος Φυντανίδης
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας