Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Διαφάνεια ζητά από τους παροχείς υπηρεσιών αναζήτησης στο Διαδίκτυο η FTC

Διαφάνεια ζητά από τους παροχείς υπηρεσιών αναζήτησης στο Διαδίκτυο η FTC

Σαφής θα πρέπει να είναι η υπενθύμιση ότι τα πρώτα αποτελέσματα κάποιων μηχανών αναζήτησης του Διαδικτύου έχουν προνομιακή θέση επειδή οι παροχείς του σχετικού περιεχομένου πλήρωσαν για αυτή, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ.

39

Σαφής θα πρέπει να είναι η υπενθύμιση ότι τα πρώτα αποτελέσματα κάποιων μηχανών αναζήτησης του Διαδικτύου έχουν προνομιακή θέση επειδή οι παροχείς του σχετικού περιεχομένου πλήρωσαν για αυτή, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ.

Αρκετά, γνωστά search engine -AltaVista, LookSmart και AOL Search- πωλούν σε διαφημιζόμενους προνομιακή θέση στην προβολή των (πάντα σχετικών, φυσικά) αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όταν όμως ο χρήστης του Διαδικτύου δεν γνωρίζει την τακτική αυτή επέρχεται σύγχυση, αφού εκείνος αναζητά τα αποτελέσματα που ικανοποιούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα κριτήρια που έθεσε κατά την αναζήτηση και όχι τους (σχετικούς μεν) δικτυακούς τόπους (προνομιούχους δε, στην κατάταξη των αποτελεσμάτων) που πλήρωσαν για να αναδειχθούν.

Το θέμα έφτασε στην αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου (FTC) κατόπιν αιτήματος της κοινωνικής ομάδας Commercial Alert, της οποίας ηγείται ο γνωστός πολιτικός Ραλφ Νέιντερ. H απάντηση της FTC δημοσιεύεται στο δικτυακό τόπο της ομάδας σε μορφή αρχείου του Acrobat (.pdf) στη διεύθυνση http://www.commercialalert.org/PDFs/ftcresponse.pdf

Ωστόσο, το θέμα δεν θα οδηγήσει φυσικά τα γνωστά search engine στα δικαστήρια. Η FTC θα αποστείλει επιστολή με τις επισημάνσεις της σε AltaVista, AOL Time Warner, Direct Hit Technologies, iWon, LookSmart, Microsoft και Terra Lycos, όπως μεταδίδει το CNN. Σε αυτήν θα σημειώνεται ότι τα search engine θα πρέπει να ενηρώνουν τους χρήστες των υπηρεσιών τους ότι η κατάταξη στα αποτελέσματα των αναζητήσεών τους είναι προνομιακή για ορισμένους διαφημιζόμενους.

Μέχρι σήμερα, μόνον η AOL χρησιμοποιούσε τον όρο «Sponsored Link» για να δηλώσει τις πληρωμένες διαφημίσεις στα αποτελέσματα. Πρόσφατη έρευνα από την Ένωση Καταναλωτών στις ΗΠΑ έδειξε ότι 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου δεν είχαν ιδέα ότι τα search engine πληρώνονται για να προβάλλουν τις παραπομπές σε ορισμένους δικτυακούς τόπους πριν από εκείνες άλλων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο