Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
H Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκινά ελέγχους στην ακτοπλοΐα μετά από καταγγελίες για καρτέλ

H Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκινά ελέγχους στην ακτοπλοΐα μετά από καταγγελίες για καρτέλ

Μετά από την διερεύνηση καταγγελιών από τις οποίες προκύπτει η ύπαρξη συνθηκών καρτέλ στην ακτοπλοΐα, εις βάρος φορολογουμένων και νησιωτών, αλλά και της εδαφικής συνοχής της χώρας

H Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκινά έρευνα που αφορά αθέμιτες πρακτικές στον χώρο της ακτοπλοΐας μετά από δεκάδες καταγγελίες, προκειμένου να διαπιστωθεί αν όντως υπάρχουν χαρακτηριστικά καρτέλ, εις βάρος των νησιωτών.

Την έναρξη κλαδικής έρευνας στην ελληνική ακτοπλοΐα αποφάσισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε να διαπιστώσει εάν πρόκειται για ένα θεσμικό πρόβλημα που ενδεχομένως να δημιουργήθηκε από την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας το 2001.

Ο Νίκος Φιλιππίδης μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA, ανέφερε πως υπάρχουν συγκεκριμένες χειροπιαστές καταγγελίες και έχοντας διερευνήσει αυτές τις καταγγελίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχωρά σε κλαδική έρευνα η οποία αναμένεται να ψάξει τα πάντα.

Αυτό συμβαίνει καθώς μετά το 2001 δημιουργήθηκε μία αγορά με χαρακτηριστικά ολιγοπωλίου, με δύο πολύ μεγάλες εταιρείες και πολλές μικρές, όπου μια από τις δύο μεγάλες εταιρείες ενδέχεται να χρησιμοποιεί το πλεονέκτημά της στην αγορά περισσότερο από το θεμιτό.

Η ύπαρξη στρεβλώσεων από την ελεύθερη δρομολόγηση, οι τιμές και η εδαφική συνοχή

Το έτερο ζήτημα που αναμένεται να διερευνηθεί είναι αν υπάρχουν στρεβλώσεις από την ελεύθερη δρομολόγηση. Πως δρομολογούνται πλοία τις περιόδους αιχμής και δημιουργούνται κενά τις εποχές που υπάρχει μεγάλο δημόσιο συμφέρον.

Καθώς πέρα από την οικονομική ανάπτυξη των νησιών τίθεται θέμα κοινωνικής και εδαφικής συνοχής της χώρας. Με αποτέλεσμα οι νησιώτες να μένουν αποκλεισμένοι κατά καιρούς για μεγάλα χρονικά διαστήματα ή να μην έχουν ανεκτές τιμές.

1.400% μεγαλύτερο κόστος στον φορολογούμενο για τις άγονες γραμμές από τα καρτέλ

Επίσης, αυξήθηκαν τα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας σε περιβάλλον απελευθέρωσης, καθώς οι εταιρείες έχουν κάνει επιλογές στα ζημιογόνα δρομολόγια με αποτέλεσμα οι φορολογούμενοι να πληρώνουν κατά 1.400% περισσότερο από όσα πλήρωναν πριν την απελευθέρωση.

Αυτό σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται πως από τα 10 εκατ. € που πλήρωναν το 2001, πλέον, το 2024, έφθασαν να πληρώνουν 152 εκατ. ευρώ μόνο για τα επιδοτούμενα δρομολόγια, σε περιόδους που δεν θεωρούνται «μεγάλης αιχμής».

Τέλος, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα διερευνήσει ανοιχτές υποθέσεις πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού μεγάλης ακτοπλοϊκής εταιρείας προς μικρότερες και θα επιβληθούν ποινές.

Πηγή: mega.com

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο