Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Η μετάθεση δεν σημαίνει καθυστέρηση, αλλά ευκαιρία για έγκαιρη προετοιμασία

Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Η μετάθεση δεν σημαίνει καθυστέρηση, αλλά ευκαιρία για έγκαιρη προετοιμασία

Η έγκαιρη υιοθέτηση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής δεν χρειάζεται να μετατραπεί σε χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία.

Στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας, τους τελευταίους μήνες έχει δρομολογηθεί η ψηφιοποίηση των παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων. Τα γνωστά σε όλους μας δελτία αποστολής θα σταματήσουν να έχουν φυσική μορφή και η διαχείρισή τους θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά. Το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής ήδη εφαρμόζεται πιλοτικά, ενώ μέσα στο 2025 η υιοθέτησή του θα γίνει υποχρεωτική για όλες επιχειρήσεις.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Πρόσφατα είχαμε αλλαγές καθώς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και η ΑΑΔΕ ανακοίνωσαν τη μετάθεση των ημερομηνιών εφαρμογής. Η παράταση αυξάνει τον διαθέσιμο χρόνο προσαρμογής, αλλά το νέο «παράθυρο» που δόθηκε δεν είναι τεράστιο. Οπότε οι επιχειρήσεις πρέπει άμεσα να δημιουργήσουν τις απαραίτητες εσωτερικές διαδικασίες για την διαχείριση των Ψηφιακών Δελτίων Αποστολής. Παρακάτω θα αναλύσουμε ό,τι ισχύει σήμερα με βάση τις νεότερες διαθέσιμες πληροφορίες.

Πότε ξεκινά η υποχρεωτική εφαρμογή

Η πρώτη ημερομηνία-κλειδί για την υιοθέτηση του ΨΔΑ είναι η 1η Ιουνίου 2025. Αυτή θα είναι και η τελευταία μέρα όπου η χρήση ηλεκτρονικών παραστατικών διακίνησης θα είναι προαιρετική. Από τις 2 Ιουνίου και έπειτα ξεκινά η Α’ Φάση της υποχρεωτικότητας του μέτρου, η οποία περιλαμβάνει βασικές λειτουργίες έκδοσης και διαβίβασης δελτίων αποστολής στη myDATA. Η Β’ Φάση θα φέρει την καθολική υποχρεωτικότητα για το σύνολο των επιχειρήσεων, προσθέτοντας την ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφορτώσεων και παράδοσης αγαθών στη διαδικασία. Εδώ η καταληκτική ημερομηνία προαιρετικής εφαρμογής είναι η 31η Νοεμβρίου, οπότε από την 1η Δεκεμβρίου 2025 το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής θα γίνει υποχρεωτικό για όλους.

Μία ακόμα σημαντική πληροφορία που ενδιαφέρει κάθε επιχείρηση είναι οι προβλεπόμενες κυρώσεις. Αφού το μέτρο γίνει υποχρεωτικό, σε περίπτωση που εντοπιστούν διακινήσεις αγαθών χωρίς την χρήση ψηφιακών παραστατικών τα πρόστιμα φτάνουν τα 10.000€! Άρα κάθε επιχείρηση πρέπει να είναι έτοιμη να υιοθετήσει το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής καθώς πιθανά λάθη ίσως διαταράξουν την εύρυθμη λειτουργία της.

Άμεση συμμόρφωση από σήμερα με το EINVOICING eΔελτίο της SOFTONE IMPACT

Η έγκαιρη υιοθέτηση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής δεν χρειάζεται να μετατραπεί σε χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία. Η λύση ηλεκτρονικής τιμολόγησης EINVOICING της SOFTONE IMPACT απλοποιεί τα πράγματα καθώς προσφέρει ένα εύχρηστο περιβάλλον διαχείρισης ηλεκτρονικών παραστατικών διακίνησης μέσω της εφαρμογής eΔελτίο. Αυτό επιτρέπει στους ανθρώπους μίας επιχείρησης να εξοικειωθούν γρήγορα με τις νέες απαιτήσεις και έτσι η επιχείρηση θα είναι έτοιμη από την πρώτη στιγμή που το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής θα γίνει υποχρεωτικό.

Επιλέγοντας υλοποίηση μέσω ενός πιστοποιημένου Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης όπως η SOFTONE IMPACT, εξασφαλίζετε πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα. Αρχικά, απολαμβάνετε σιγουριά λόγω της εγγυημένης διαβίβασης παραστατικών στη myDATA. Παράλληλα, έχετε στη διάθεσή σας έναν κεντρικό κόμβο διαχείρισης όλων των παραστατικών. Το όφελος σε αυτή την περίπτωση είναι η ευκολότερη προσπέλαση όλων των παραστατικών, η μείωση του κόστους διαχείρισής τους και η μείωση της πιθανότητας λάθους από τη χειροκίνητη καταχώρηση. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα την αυξημένη επιχειρησιακή αποδοτικότητα.

Το eΔελτίο μάλιστα υποστηρίζει ήδη όλα τα χαρακτηριστικά του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής – ακόμα και εκείνα της Β’ Φάσης. Επιλέγοντας το EINVOICING, η επιχείρησή σας απαλλάσσεται από την ανησυχία μελλοντικών αλλαγών στις απαιτήσεις του μέτρου. Ακόμα κι αν το ρυθμιστικό πλαίσιο μεταβληθεί, η λύση της SOFTONE IMPACT προσαρμόζεται άμεσα. Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στην cloud αρχιτεκτονική του EINVOICING, που επιτρέπει στον Πάροχο να αναβαθμίζει το λογισμικό και να προσθέτει νέες λειτουργίες κεντρικά, χωρίς να απαιτείται καμία ενέργεια από την πλευρά της επιχείρησης.

Τα παραπάνω οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στο Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής. Το EINVOICING αποτελεί μία ολοκληρωμένη λύση Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, που επιτρέπει τη διαχείριση όλων των τύπων παραστατικών – είτε πρόκειται για B2G, B2B ή B2C συναλλαγές αλλά και για τα Ψηφιακά Δελτία Αποστολής.

Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για τις B2G συναλλαγές είναι ήδη υποχρεωτική, ενώ εντός του 2025 το ίδιο θα ισχύσει και για τις B2B συναλλαγές. Είναι σαφές πλέον ότι οδηγούμαστε προς την πλήρη υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Με το EINVOICING της SOFTONE IMPACT, η επιχείρησή σας μπορεί να προλάβει τις εξελίξεις, να προσαρμοστεί εγκαίρως στις νέες απαιτήσεις και να αξιοποιήσει άμεσα τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με τον πιο απλό και αποτελεσματικό τρόπο.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τη SOFTONE IMPACT και την υπηρεσία EINVOICING εδώ.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τις λύσεις της SOFTONE, μέλος του Ομίλου Olympia, εδώ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο