Στην ανάρτηση ανακοίνωσης προχώρησε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων σχετικά με το περιστατικό βανδαλισμού που σημειώθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη, όταν ο βουλευτής της «Νίκης», Νικόλαος Παπαδόπουλος, σε κατάσταση αμόκ, έσπασε προστατευτική τζαμαρία και άρπαξε εικόνες, φωνάζοντας ότι «προσβάλλουν τη θρησκεία».
Χαρακτηριστικά τόνισαν ότι η συγκεκριμένη επίθεση αποτελεί «προσπάθεια λογοκρισίας που μας γυρνά σε εποχές Μεσαίωνα και σκοταδισμού», ενώ κατήγγειλαν την συγκεκριμένη ενέργεια και χαρακτήρισαν την πράξη «βάναυση, αποτρόπαιη και απολίτιστη».
Η ανάρτηση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων για το περιστατικό στην Εθνική Πινακοθήκη
«Προσπάθεια λογοκρισίας που μας γυρνά σε εποχές Μεσαίωνα και σκοταδισμού
Καταγγέλλουμε την πρωτοφανή ενέργεια του Νίκου Παπαδόπουλου, βουλευτή του κόμματος ‘Νίκη’, να επιτεθεί και να καταστρέψει έργα τέχνης της έκθεσης «Η Σαγήνη του Αλοκόττου – Ενδιάμεσος Χώρος» στην Εθνική Πινακοθήκη.
Πρόκειται για μια πράξη βάναυση, αποτρόπαιη και απολίτιστη. Η καλλιτεχνική ελευθερία στη χώρα μας είναι και οφείλει να παραμείνει αδιαπραγμάτευτη.
Το γεγονός ότι η επίθεση προέρχεται από δημόσιο πρόσωπο, και μάλιστα μέλος του ελληνικού κοινοβουλίου, προξενεί ακόμη μεγαλύτερη κατάπληξη! Προφανώς η λογοκρισία στο έργο της Γεωργίας Λαλέ, από μέλη της ελληνικής κυβέρνησης, άνοιξε δυσοίωνες ατραπούς.
Η υποδειγματική απάντηση του Υπουργείου Πολιτισμού στον ως άνω βουλευτή, ότι «δεν προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας» οφείλει να παραμείνει γνώμονας για όλους και όλες στον δημόσιο βίο.
Στεκόμαστε στο πλάι των καλλιτεχνών και της Εθνικής Πινακοθήκης και καλούμε όλο τον κόσμο του πολιτισμού να πράξει το ίδιο.»
Τι είχε προηγηθεί
Ο βουλευτής της ‘Νίκης’ πριν από μερικές ημέρες, είχε στείλει επιστολή στην Εθνική Πινακοθήκη ενώ είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ζητώντας την απόσυρση των εκθεμάτων.
Μεταξύ άλλων υποστήριζε ότι στην Εθνική Πινακοθήκη παρουσιάζεται «ένα έργο Έλληνα καλλιτέχνη το οποίο προδήλως θίγει την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, προσβάλλοντας ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού, τα οποία απεικονίζονται παραμορφωμένα».