Το ελληνικό τραγούδι, οι μορφές και η πορεία του στο χρόνο!
Ξετυλίγοντας το κουβάρι του ελληνικού τραγουδιού, στο πλαίσιο του 9ου κύκλου των ελληνικών μουσικών γιορτών! Ενδιαφέρουσες εισηγήσεις που αφορούν στο τεράστιο θέμα του ελληνικού τραγουδιού, παρακολουθήσαμε στη διημερίδα που διοργανώθηκε στη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη». Σε αυτόν τον 9ο κύκλο των Μουσικών Γιορτών τα θέματα που ξεδιπλώθηκαν προκειμένου να διευκρινιστούν οι μορφές και […]
Ξετυλίγοντας το κουβάρι του ελληνικού τραγουδιού, στο πλαίσιο του 9ου κύκλου των ελληνικών μουσικών γιορτών!
Ενδιαφέρουσες εισηγήσεις που αφορούν στο τεράστιο θέμα του ελληνικού τραγουδιού, παρακολουθήσαμε στη διημερίδα που διοργανώθηκε στη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη». Σε αυτόν τον 9ο κύκλο των Μουσικών Γιορτών τα θέματα που ξεδιπλώθηκαν προκειμένου να διευκρινιστούν οι μορφές και τα είδη του ελληνικού τραγουδιού όπως π.χ. το δημοτικό τραγούδι και ότι περικλύεται γύρω από αυτό (στίχος, μορφή και τονικότητα), το ρεμπέτικο που στην ουσία πρόκειται για την πολύτροπη μετεξέλιξη του δημοτικού, το έντεχνο και το λαϊκό.
Οι καταρτισμένοι εισηγητές των θεματικών αυτών, έριξαν φως με τις γνώσεις, την τριβή και τή χρόνια έρευνά τους πάνω στο ελληνικό τραγούδι, στην αποσαφήνιση των όρων μέσα από παραδείγματα, ιστορίες για τη γέννηση και τη ζωή κάθε είδους που προέκυπτε μέσα από τις παραδόσεις και τις τοπικές ανάγκες για δημιουργία αλλά και ψυχαγωγία.
Φως έπεσε επίσης στις καλλιτεχνικές ταυτότητες των συνθετών και πως οι ίδιοι φτάνουν σε ένα μουσικό προσωπικό στιλ, σύμφωνα με τα ακούσματά τους.
Αλλο ένα σημαντικό θέμα που καταπιάστηκαν μαζί του οι εισηγητές είναι ο ρόλος της οπερέτας στη διαμόρφωση του ελληνικού τραγουδιού, εξετάζοντας τα στάδια της εξέλιξής της από τα μέσα του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.
Αναφορές έγιναν επίσης στο «αθηναϊκό τραγούδι» το ρόλο του τραγουδιού στην επιθεώρηση, αλλά και την σταδιακή απεξάρτησή του από το θέατρο, την εμφάνιση του γραμμοφώνου και την έναρξη της δισκογραφίας
Σημαντικό σημείο αποτέλεσε η συζήτηση για τα 2 κορυφαία έργα της ελληνικής δισκογραφίας «Αξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη και «Μεγάλος Ερωτικός» του Μάνου Χατζιδάκι. Εργα που ισορροπούν ανάμεσα στο λόγιο και το λαϊκό τραγούδι. Τα δύο εμβληματικά αυτά τα έργα της νεολληνικής μουσικής τα οποία συνδυάζοντας ποιόητα και εμπορικότητα αντέχουν ως σήμερα στο χρόνο λόγω της πρωτότυπης αισθητικής τους.
Αναφορές έγιναν επίσης στη μελοποίηση, η οποία αποτελεί άλλο ένα μεγάλο ζήτημα και από τα πιο ενδιαφέροντα θέματα καθώς η σχέση της μουσικής με το λόγο των μεγάλων ποιητών καθόρισε την εξέλιξη της μουσικής μέσα στα χρόνια.
Oλες οι συνεδρίες βιντεοσκοπήθηκαν και είναι διαθέσιμες στο ενδιαφερόμενο κοινό στο επίσημο site της βιβλιοθήκης