Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Έλλειψη διαφάνειας στην προώθηση των φαρμάκων δείχνει έρευνα στη βιομηχανία

Έλλειψη διαφάνειας στην προώθηση των φαρμάκων δείχνει έρευνα στη βιομηχανία

Έλλειψη διαφάνειας στις πρακτικές μάρκετινγκ των 20 μεγαλύτερων φαρμακοβιομηχανιών παγκοσμίως διαπιστώνει έρευνα της διεθνούς οργάνωσης Consumers International. Οι εταιρείες φαρμάκου «βρίσκουν νέους, συγκαλυμμένους τρόπους για να επηρεάσουν τους καταναλωτές.

36

Έλλειψη διαφάνειας στις πρακτικές μάρκετινγκ των 20 μεγαλύτερων φαρμακοβιομηχανιών παγκοσμίως διαπιστώνει έρευνα που πραγματοποίησε η διεθνής καταναλωτική οργάνωση Consumers International (CI).

Η έρευνα φέρνει στο φως έλλειψη πληροφόρησης των καταναλωτών για τα 60 δισ. δολάρια που δαπανούνται κάθε χρόνο από τη βιομηχανία στην προώθηση φαρμάκων. Στην έκθεση που συνοδεύει την έρευνα, τονίζεται ότι οι εταιρείες φαρμάκου βρίσκουν νέους και συγκαλυμμένους τρόπους για να επηρεάσουν τη γνώμη των καταναλωτών, όπως για παράδειγμα οι χορηγίες σε ομάδες ασθενών, οι χρηματοδοτήσεις εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις διάφορες παθήσεις και η προσφορά φιλοξενίας σε ιατρικούς επισκέπτες εμπειρογνώμονες.

Ωστόσο οι 20 κορυφαίες εταιρείες φαρμάκου στον κόσμο, όπως επισημαίνεται, αρνούνται να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το πως αυτές οι πρακτικές εναρμονίζονται με τον κώδικα δεοντολογίας τους.

Σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα, ο πρόεδρος του ελληνικού Ινστιτούτου Καταναλωτών, ο Κ. Τσέκερης επεσήμανε ότι θα πρέπει να υιοθετηθεί ένα νέο πρότυπο αυτοδέσμευσης των φαρμακευτικών εταιρειών, που να δίνει έμφαση στην τήρηση των κανόνων διαφάνειας για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την καταλληλότητα των φαρμάκων που πωλούνται κιαι συνταγογραφούνται. το ελληνικό Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) και η οποία παρουσιάστηκε σήμερα.

Από την έρευνα προκύπτει ότι:

  • Μόνο η Bristol Mayers Squibb, από τις 20 εταιρείες που εξετάστηκαν, παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης στον κώδικα δεοντολογίας της.
  • Μόνο η Novartis και η GlaxoSmithKline ανέφεραν δημόσια παραβιάσεις στον κώδικα δεοντολογίας προώθησης των προϊόντων τους.
  • 17 από τις 20 εταιρείες έχουν βρεθεί ένοχες ότι παραβιάζουν τους κώδικες πρακτικής κοινωνικής ευθύνης σε ό,τι αφορά στην προώθηση φαρμάκων.
  • Μόνο η Eli Lilly παρείχε πληροφορίες σχετικά με την πολιτική της απέναντι σε οργανισμούς ασθενών.
  • Λιγότερες από τις μισές εταιρείες παρείχαν πληροφορίες σε ό,τι αφορά τους κώδικες δεοντολογίας τους για δώρα και φιλοξενία σε απασχολούμενους σε ιατρικά επαγγέλματα.
  • Η Pfizer δεν παρέχει καμία συγκεκριμένη πληροφορία δημόσια σε ό,τι αφορά τον κώδικα δεοντολογίας προώθησης των προϊόντων της.
  • Μόνο μία εταιρεία, η Orion Pharma, παρείχε πληροφορίες για τη σύνθεση και κατανομή του προϋπολογισμού της σε ό,τι αφορά στην πρώθηση των προϊόντων της.

Ο γενικός διευθυντής της Consumers International Ρίτσαρντ Λόιντ τόνισε ότι η βιομηχανία φαρμάκου ξοδεύει σχεδόν τα διπλάσια ποσά για διαφήμιση και προώθηση των προϊόντων της από ό,τι ξοδεύει στην έρευνα και ανάπτυξη και οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τίποτα σχετικά με το που πηγαίνουν τα χρήματα αυτά.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο