Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αυτόνομα ρομποτικά τζιπ σε θανάσιμο αγώνα δρόμου

Αυτόνομα ρομποτικά τζιπ σε θανάσιμο αγώνα δρόμου

Είκοσι πέντε οχήματα χωρίς οδηγούς ξεκινούν τη Δευτέρα τους προκριματικούς αγώνες για τη Μεγάλη Πρόκληση, μια κούρσα ανώμαλου δρόμου 350 χιλιομέτρων, από το Λος Αντζελες έως το το Λας Βέγκας, με έπαθλο ένα εκατομμύριο δολάρια.

36

Είκοσι πέντε οχήματα χωρίς οδηγούς ξεκινούν τη Δευτέρα τους προκριματικούς αγώνες για τη Μεγάλη Πρόκληση, μια κούρσα ανώμαλου δρόμου 350 χιλιομέτρων, από το Λος Αντζελες έως το το Λας Βέγκας, με έπαθλο ένα εκατομμύριο δολάρια.

Όπως αναφέρει το Nature.com, τον αγώνα οργανώνει η Υπηρεσία Προηγμένων Αμυντικών Ερευνητικών Προγραμμάτων του αμερικανικού Πενταγώνου, περισσότερο γνωστή ως DARPA. Ο μη επανδρωμένος διαγωνισμός έχει ως στόχο την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων για στρατιωτική χρήση.

Τη Δευτέρα ξεκινούν οι δοκιμές των οχημάτων σε αυτοκινητόδρομο έξω από την πρωτεύουσα της Καλιφόρνια. Κρίνεται η ικανότητά τους να παραμένουν στο δρόμο χωρίς καθοδήγηση και να αποφεύγουν σταθερά και κινούμενα εμπόδια.

Οι είκοσι καλύτεροι από τους διαγωνιζόμενους θα συμμετέχουν στον αγώνα έως το Λας Βέγκας την Κυριακή 13 Μαρτίου. Προκειμένου να κερδίσει το ένα εκατ. δολάρια, ο νικητής θα πρέπει να καλύψει την απόσταση σε λιγότερο από δέκα ώρες .

Η διαδρομή -έξω από τον αυτοκινητόδρομο- θα ανακοινωθεί μόνο δύο ώρες πριν από την εκκίνηση, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι ομάδες δεν θα προλάβουν να προγραμματίσουν την πορεία στα ρομπότ.

Τα περισσότερα από τα οχήματα κινούνται με ταχύτητες άνω των 45 χιλιομέτρων ανά ώρα. Φαβορί θεωρείται το Sandstorm (αμμοθύελλα), ένα κόκκινο τετράτροχο ρομπότ που δημιούργησε ο Ουίλιαμ Ουίτακερ του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon στο Πίτσμπουργκ.

Όμως την περασμένη Πέμπτη το Sandstorm αναποδογύρισε στη διάρκεια δοκιμών και χρειάζεται επισκευές. «Δεν γνωρίζουμε ακόμα αρκετά για τις βλάβες στο Sandstorm» αναφέρει τώρα ο Ουίτακερ.

Μεταξύ των συμμετοχών είναι και η πρώτη αυτόνομη μοτοσικλέτα, με την ονομασία Ghostrider, η οποία φαίνεται να διατηρεί τη σταθερότητά της σε αποστάσεις έως και 20 μέτρων.

Στον αγώνα συμμετέχει επίσης το Terramax, ένα ρομποτικό φορτηγό δύο τόνων. «Το θέμα δεν είναι ποιος θα έρθει πρώτος ή δεύτερος» σχολιάζει ο δημιουργός του Ούμιτ Όζγκουνερ από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Οχάιο. «Το θέμα είναι αν αυτό [ο αγώνας] μπορεί καν να πραγματοποιηθεί» συνεχίζει.

Ο Όζγκουνερ εκτιμά ότι οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης θα αρχίσουν να εμφανίζονται σε πολιτικά οχήματα σε διάστημα δέκα ετών.

Η DARPA, πάντως, σκοπεύει να επαναλάβει τον αγώνα του χρόνου, αν κανείς από τους διαγωνιζόμενους δεν καταφέρει φέτος να ολοκληρώσει τη διαδρομή.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο