Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Κατά των πετρελαιοκίνητων IX τάσσεται η Greenpeace

Η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace ζητά από την κυβέρνηση να μην άρει την την απαγόρευση πετρελαιοκίνητων επιβατηγών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς εκτιμά ότι θα οξυνθεί το νέφος και θα αυξηθούν υπέρμετρα τα θύματα της ρύπανσης.

36

Ηπεριβαλλοντική οργάνωση Greenpeace ζητά από την κυβέρνηση να μην άρει την την απαγόρευση πετρελαιοκίνητων επιβατηγών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς εκτιμά ότι θα οξυνθεί το νέφος και θα αυξηθούν υπέρμετρα τα θύματα της ρύπανσης.

Με αφορμή τις προτάσεις για την άρση της απαγόρευσης, η Greenpeace υποστηρίζει ότι η πετρελαιοκίνηση είναι όχι μόνο καταστροφική για το περιβάλλον και την υγεία, αλλά και ασύμφορη οικονομικά.

Σύμφωνα με έκθεση της διεθνούς περιβαλλοντικής οργάνωσης, με το χαρακτηριστικό τίτλο Diesel: ο σιωπηρός δολοφόνος η πετρελαιοκίνηση είναι επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον επειδή εκλύει μικροσωματιδίων πετρελαϊκής προέλευσης που ευθύνονται για πρόωρους θανάτους, καρδιοαναπνευστικά προβλήματα , καρκίνο και άλλα προβλήματα υγείας.

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα εκλύουν 10 έως 300 φορές περισσότερα μικροσωματίδια από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας.

Επιπλέον, ακόμα καιτα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα επιβατηγά αυτοκίνητα εκπέμπουν κατά μέσο όρο 8 έως 10 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και συνεπώς συμβάλλουν αναλογικά περισσότερο στη δημιουργία φωτοχημικού νέφους.

Σύμφωνα με την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία (Euro4) , οι παγίδες μικροσωματιδίων (φίλτρα) δεν είναι υποχρεωτικές στη συντριπτική τους πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Ακόμα και όταν όμως εφαρμοστεί η αυστηρότερη ευρωπαϊκή νομοθεσία (Euro 5) μετά το 2010, οι πετρελαιοκινητήρες θα εξακολουθούν να υστερούν ως προς τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες.

«Υψηλό κόστος»

Η Greenpeace υποστηρίζει επίσης ότιη πετρελαιοκίνηση είναι τελικά πιο ακριβή για τον καταναλωτή γιατί:

-Οι παγίδες μικροσωματιδίων(φίλτρα) ανεβάζουν αισθητά το κόστος του αυτοκινήτου, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο έχει εξαιτίας των φίλτρων μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
-Για να γίνει η απόσβεση της αυξημένης δαπάνης για την αγορά πετρελαιοκινητήρα μέσω του μειωμένου κόστους του πετρελαίου σε σύγκριση με τη βενζίνη θα πρέπει το αυτοκίνητο να διανύει ετησίως 12.500 χιλιόμετρα.
-Οι πετρελαιοκινητήρες είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι και φθείρονται σημαντικά στην (εξαιρετικά πιθανή) περίπτωση που χρησιμοποιηθεί νοθευμένο καύσιμο. Ο καταναλωτής θα χρειαστεί να πληρώσει σημαντικό επιπλέον ποσό για την επισκευή του κινητήρα.
-Αν ενσωματωθεί το εξωτερικό κόστος της πετρελαιοκίνησης που σχετίζεται με τις επιπτώσεις στην υγεία και το περιβάλλον, τότε το πραγματικό κόστος αυξάνεται σημαντικά.

ΗGreenpeace ζητά να διατηρηθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης και να στραφεί η κυβέρνησησε εναλλακτικά καθαρότερα καύσιμα, όπως ταβιοκαύσιμα).

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο