Άσχημα νέα για τη Red Bull… ο Φέτελ ξανά στην «pole position»
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα εκκινήσει από την «pole position» στο κυριακάτικο
γκραν πρι της Ευρώπης στη Βαλένθια. Ο
οδηγός της Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα επίσημα
δοκιμαστικά με χρόνο ένα λεπτό, 37
δευτερόλεπτα, 587 χιλιοστά, και για τέταρτη φορά φέτος θα είναι πρώτος στην εκκίνηση. Ωστόσο, καμία από τις τρεις προηγούμενες φορές δεν πήρε τη νίκη!
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα εκκινήσει από την «pole position» στο κυριακάτικο γκραν πρι της Ευρώπης, το οποίο είναι ο 9ος αγώνας της χρονιάς. Ο οδηγός της Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα επίσημα δοκιμαστικά, κάνοντας τον γύρο της πίστας σε ένα λεπτό, 37 δευτερόλεπτα, 587 χιλιοστά, και για τέταρτη φορά φέτος θα βρεθεί στην «pole position».
Ωστόσο, καμία από τις τρεις προηγούμενες φορές που ο Γερμανός βρέθηκε στην πρώτη θέση της εκκίνησης δεν κατάφερε να πανηγυρίσει τη νίκη. Αυτή ήταν η όγδοη «pole position» της Red Bull στο φετινό πρωτάθλημα.
Στη δεύτερη θέση θα βρεθεί ο Αυστραλός Μαρκ Ουέμπερ (RedBull-Renault), ενώ στην τρίτη ο Βρετανός Λιούις Χάμιλτον (McLaren).
Ο Φέτελ επικράτησε στο νήμα του Μαρκ Ουέμπερ στις κατατακτήριες δοκιμές στην αστική πίστα της Βαλένθια.
Οι Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Renault) και Τζένσον Μπάτον (McLaren) πήραν την 6η και 7η θέση αντίστοιχα, τη στιγμή που αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes έμεναν εκτός πρώτης 10άδας. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ θα εκκινήσει τον αγώνα 12ος και ο Μίκαελ Σουμάχερ μόλις 15ος.
Από τον περασμένο Απρίλιο και το GP Κίνας είχε να πατήσει κορυφή σε κατατακτήριες ο Φέτελ. Ο Γερμανός είχε ξεκινήσει τη σεζόν με 3 στις 4 pole, αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη για εκείνον.
Στην Βαλένθια, όμως, ο 22χρονος πιλότος επέστρεψε δυναμικά, κερδίζοντας την 9η pole της καριέρας του ύστερα από μάχη με τον Ουέμπερ.
Ο Αυστραλός είχε το προβάδισμα στην αρχή του Q3 με χρόνο 1:37.852, τον οποίο ο Φέτελ κατάφερε να βελτιώσει στο 1:37.587 στο τέλος. Ο Ουέμπερ κατέβασε και αυτός την επίδοσή του, αλλά όχι αρκετά για να ανακτήσει την πρώτη θέση.
Η ουσία είναι, πάντως, ότι δύο οδηγοί της Red Bull θα είναι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, σε ένα σιρκουί που θεωρητικά δεν ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου τους. Σημαντικό ρόλο για την άνοδο σε απόδοση ίσως έπαιξε το F-duct, που τόσο ο Φέτελ όσο και ο Ουέμπερ χρησιμοποίησαν τώρα για πρώτη φορά σε επίσημο session δοκιμών.
Ο Χάμιλτον προσπάθησε να χαλάσει το «1-2» της αυστριακής ομάδας, όμως στην τελευταία του προσπάθεια έκανε ένα οδηγικό λάθος, με αποτέλεσμα να αρκεστεί στη θέση του επικεφαλής της δεύτερης σειράς.
Δίπλα του θα είναι ο Αλόνσο, ο οποίος παρότι δεν είχε την ταχύτητα να διεκδικήσει την pole, άφησε υποσχέσεις για τον αγώνα. Την καλή μέρα της Ferrari συμπλήρωσε ο Μάσα, που βρέθηκε μία θέση πίσω από τον team mate του.
Ο Κούμπιτσα έδειξε ικανός για κάτι πολύ μεγάλο στο Q1, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο, αλλά στο τελευταίο κομμάτι δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικός και έμεινε στην 6η θέση.
Εβδομος ήταν ο Μπάτον, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η παρουσία και των δύο Williams στην 10άδα. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ ήταν 8ος και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο 9ος, με τον Βιτάλι Πετρόφ της Renault να συμπληρώνει το top10.
Τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών του GP Ευρώπης: