Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Η πετρελαιοκηλίδα του Prestige στην Ισπανία «συγκρίσιμη» με του Exxon Valdez

Η πετρελαιοκηλίδα του Prestige στην Ισπανία «συγκρίσιμη» με του Exxon Valdez

Πολύ χειρότερη από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί είναι η περιβαλλοντική καταστροφή από την πετρελαιοκηλίδα του δεξαμενόπλοιου Prestige το 2002 έξω από τις ακτές της Ισπανίας. Περιβαλοντικές οργανώσεις τη συγκρίνουν με την τραγωδία του Exxon Valdez το 1989.

36

Πολύ χειρότερη από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί είναι η περιβαλλοντική καταστροφή από την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε το δεξαμενόπλοιο Prestige έξω από τις ακτές της Ισπανίας το Νοέμβριο του 2002.

«Ο περιβαλλοντικός όλεθρος που προκλήθηκε είναι τουλάχιστον συγκρίσιμος, αν όχι χειρότερος, από το Exxon Valdez» αναφέρει στο NewScientist.com ο Σάιμον Ουάλμσλεϊ, υπεύθυνος για θέματα ναυτιλίας στην περιβαλλοντική οργάνωση WWF. To 1989 τo Exxon Valdez προκάλεσε στην Αλάσκα μια από τις χειρότερες καταστροφές του θαλάσσιου περιβάλλοντος που έχουν ποτέ καταγραφεί.

«Η ποσότητα πετρελαίου που διέρρευσε [από το Prestige] είναι μεγαλύτερη από του Valdez και η τοξικότητα είναι υψηλότερη, εξαιτίας της υψηλότερης θερμοκρασίας» εξηγεί ο Ουάλμσλεϊ.

Οι ισπανικές αρχές παραδέχονται τώρα ότι το 80% των 77.000 τόνων πετρελαίου που μετέφερε το Prestige έχουν διαρρεύσει από το κήτος.

Αρχικά είχαν υποστηρίξει ότι η διαρροή δεν υπερέβαινε τους 17.000 τόνους, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου θα πάγωνε και θα στερεοποιούνταν στις βυθισμένες δεξαμενές.

Το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο, μονού κύτους, κόπηκε στα δύο και βυθίστηκε 150 μίλια έξω από τις ακτές της Γαλικίας, όπου είχε ρυμουλκηθεί. Το σκάφος, με σημαία Μπαχάμες, βρίσκεται τώρα σε βάθος 4.000 μέτρων.

Υψηλή τοξικότητα

Πάνω από 1.000 παραλίες στην Ισπανία και τη Γαλλία μολύνθηκαν. Εδικοί εκτιμούν ότι οι επιπτώσεις θα διαρκέσουν τουλάχιστον δέκα χρόνια, καθώς το καύσιμο περιέχει πολυαρωματικούς υδρογονάνθρακες, τοξικούς και καρκινογόνους για το πλανγκτόν, τα αυγά των ψαριών και τα καρκινοειδή.

Τους τελευταίους μήνες τα συνεργεία καθαρισμού χρησιμοποιούν ρομπότ για να σφραγίσουν ρήγματα στο κήτος. Η διαρροή τις τελευταίες εβδομάδες εκτιμάται ότι έχει περιοριστεί στα 20 λίτρα την ημέρα. Οι μηχανικοί σκοπεύουν να έχουν απομακρύνει το υπόλοιπο του πετρελαίου έως τον Οκτώβριο του 2004, ανοίγοντας μικρές τρύπες στις δεξαμενές για να αναρροφήσουν το καύσιμο σε πλαστικούς σάκους χωρητικότητας 250 τόνων.

Το κόστος της επιχείρησης αυτής εκτιμάται στα 100 εκατ. δολάρια, ενώ το κόστος για τον καθαρισμό μόνο των ακτών της Γαλικίας θα ανέλθει στα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ισπανική κυβέρνηση έχει δεχθεί έντονη κριτική για τον τρόπο που διαχειρίστηκε την κρίση, αλλά η WWF θεωρεί κύριο υπαίτιο του ατυχήματος τους επιθεωρητές που είχαν επιτρέψει στο σκάφος να αποπλεύσει.

Η ΕΕ πρόσφατα απαγόρευσε τη χρήση δεξαμενόπλοιων μονού τοιχώματος.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο