Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αποτυχημένη η δοκιμαστική εκτόξευση του νέου υπερηχητικού αεροσκάφους των Ιαπώνων

Αποτυχημένη η δοκιμαστική εκτόξευση του νέου υπερηχητικού αεροσκάφους των Ιαπώνων

Απέτυχε η δοκιμαστική εκτόξευση του νέου υπερηχητικού αεροσκάφους που κατασκεύασαν ιαπωνικές εταιρείες. Το μόλις 11,5 μέτρων μοντέλο συνετρίβη στην έρημο της Αυστραλίας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του, τα ξημερώματα της Κυριακής.

30

Απέτυχε η δοκιμαστική εκτόξευση του νέου υπερηχητικού αεροσκάφους που κατασκεύασαν ιαπωνικές εταιρείες. Το μόλις 11,5 μέτρων μοντέλο συνετρίβη στην έρημο της Αυστραλίας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του, τα ξημερώματα της Κυριακής.

Όπως μετέδωσε το BBC, στην επιχείρηση χρησιμοποιήθηκε βάση για την εκτόξευση πυραύλων. Το μικρό αεροπλάνο απογειώθηκε κανονικά για περίπου 100 μέτρα, όμως στη συνέχεια έχασε ύψος και συνετρίβη.

Σύμφωνα με τις Αρχές, δεν υπήρξαν θύματα ή τραυματίες αφού ούτε στο αεροσκάφος ούτε στον εκτοξευτήρα υπήρχαν μέλη πληρώματος.

Οι Ιάπωνες ελπίζουν να κατασκευάσουν τη λεγόμενη «νέα γενιά» υπερηχητικών αεροσκαφών, τα οποία θα ταξιδεύουν με τη διπλάσια ταχύτητα από αυτή των Concorde που γνωρίζουμε σήμερα. Στόχος, το ταξίδι Ιαπωνία – Δυτική Ακτή των ΗΠΑ να καλύπτεται σε μόλις 4 ώρες. Παράλληλα, οι ειδικοί επιθυμούν να δουν το θόρυβο των υπερηχητικών να μειώνεται κατά 50%.

Το NEXST -όπως ονομάζεται- θα μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες (έναντι 100 με το Concorde) και θα είναι αθόρυβο όσο τα κανονικά αεροπλάνα, με αποτέλεσμα να μπορεί να προσγειώνεται παντού.

Σημειώνεται ότι η προσγείωση Concorde, λόγω του υπερηχητικού κρουστικού κύματος που προκαλούν, επιτρέπεται μόνο στα αεροδρόμια της Ν.Υόρκης, του Λονδίνου και του Παρισιού.

Την προσπάθεια στηρίζει το Εθνικό Εργαστήριο Αεροδιαστημικής της Ιαπωνίας καθώς και μεγάλες εταιρείες όπως η Mitsubishi Heavy Industries και η Nissan Motors.

Εκπρόσωπος της ομάδας των κατασκευαστών αρνήθηκε να σχολιάσει την εξέλιξη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκτόξευση είχε αναβληθεί αρκετές φορές στο πρόσφατο παρελθόν, κυρίως λόγω των ισχυρών ανέμων. Το κόστος του μικρού αεροσκάφους που συνετρίβη ήταν 80 εκατομμύρια δολάρια.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο