Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Γνωστοί εκδοτικοί οίκοι μηνύουν το Gator για καταπάτηση πνευματικής ιδιοκτησίας

Γνωστοί εκδοτικοί οίκοι μηνύουν το Gator για καταπάτηση πνευματικής ιδιοκτησίας

Οι εφημερίδες Washinghton Post, New York Times και επτά ακόμα γνωστοί εκδοτικοί οίκοι κατέθεσαν μήνυση ενάντια στο διαφημιστικό δίκτυο Gator, επειδή προέβαλε διαφημίσεις σε αναδυόμενα παράθυρα στους επισκέπτες των δικτυακών τους τόπων.

39

Οι εφημερίδες The Washington Post, Τhe New York Times, το Dow Jones και επτά ακόμα γνωστοί εκδοτικοί οίκοι κατέθεσαν μήνυση ενάντια στο διαφημιστικό δίκτυο Gator, επειδή προέβαλε διαφημίσεις σε αναδυόμενα παράθυρα (pop up) στους επισκέπτες των δικτυακών τους τόπων χωρίς την άδειά τους.

Η αγωγή κατατέθηκε την Πέμπτη και σε αυτήν οι μεγάλοι εκδοτικοί οργανισμοί ισχυρίζονται ότι το Gator παραβιάζει τους κανονισμούς περί πνευματικής ιδιοκτησίας και τούς κλέβει έσοδα. «Το Gator είναι ένα παράσιτο στον Παγκόσμιο Ιστό που καπηλεύεται τη σκληρή δουλειά άλλων, τις επενδύσεις των εναγόντων και άλλων ιδιοκτητών δικτυακών τόπων», αναφέρουν χαρακτηριστικά στη μηνυτήρια αναφορά οι εκδοτικοί οίκοι και καταλήγουν: «εν ολίγοις, το Gator εμπορεύεται διαφημιστικό χώρο στους δικτυακούς τόπους των εναγόντων χωρίς την άδειά τους και αποκομίζει τα κέρδη από τις πωλήσεις».

Ποιός όμως κατεβάζει λογισμικό για διαφημίσεις ηθελημένα; Ο …«αλιγάτορας» εμφανίζεται ως ένα πρόγραμμα που προσφέρεται για να διευκολύνει το χρήστη στις διαδικτυακές του επισκέψεις. Κρατά ονόματα και κωδικούς πρόσβασης και βοηθά στην ταχύτερη συμπλήρωση διαδικτυακών αιτήσεων αφού «θυμάται» τα στοιχεία του χρήστη. Το CNet αναφέρει ότι 10 εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου έχουν κατεβάσει -συνήθως εν αγνοία τους- το Gator στον υπολογιστή τους, που συνόδευε δημοφιλή προγράμματα που κατέβασαν από το Διαδίκτυο. Το Gator συνοδεύεται από ένα ακόμα προγραμματάκι: το OfferCompanion που ανάλογα με τα ενδιαφέροντα που εκδηλώνει ο χρήστης από τις διαδικτυακές του επισκέψεις τού προβάλλει διαφημίσεις που ενδεχομένως τον ενδιαφέρουν. Έτσι, μπορεί κάποιος που επισκέπτεται το Toyota.com να δει να αναδύεται διαφήμιση της… Ford Motor.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Gator, Τζεφ Μακ Φέιντεν όμως, χαρακτηρίζει τη μήνυση των εκδοτικών οίκων ανυπόστατη. «Οι κατήγοροι ισχυρίζονται ότι τα προγράμματα που χρησιμοποιούν οι χρήστες δεν μπορούν να προκαλούν την εμφάνιση παραθύρων όταν αυτοί επισκέπτονται το Διαδίκτυο. Είναι γελοίο. Δηλαδή, ο AOL Instant Messenger, ο Yahoo Messenger, το Microsoft Outlook και δεκάδες άλλα προγράμματα που προβάλουν αυτόματα πληροφορίες σε διαφορετικά παράθυρα είναι παράνομα.» Συνέχισε λέγοντας ότι ελάχιστες από τις διαφημίσεις του Gator προβλήθηκαν στους δικτυακούς τόπους των εναγόντων και προκάλεσε λέγοντας ότι ένας από αυτούς που τώρα το μηνύουν -χωρίς να τον κατονομάσει- είχε ζητήσει την εμφάνιση αναδυόμενων διαφημιστικών παραθύρων στους δικτυακούς τόπους ανταγωνιστών του, τη Wall Street Journal και την Washington Post.

Πάντως, το ποτήρι στην προκειμένη περίπτωση ξεχείλισε όταν οι σημερινοί κατήγοροι του Gator πληροφορήθηκαν ότι από τον Απρίλιο το Gator πωλούσε διαφημιστικό χώρο στους δικτυακούς τους τόπους. Επιχειρούσε μάλιστα να τους πείσει ότι είναι συμφερότερη η αγορά του χώρου μέσω του Gator παρά από τον ίδιο τον δικτυακό τόπο. Οι ιθύνοντες του Gator αποδίδουν την όλη ιστορία στο γεγονός ότι η εταιρεία έχει αποδειχτεί τόσο επιτυχημένη στον τομέα της, παραγκωνίζοντας πολλούς μεγάλους διαφημιστές, όπως το Target.com, που συνιστά για τους ενάγοντες απειλή. «Το να νικάς τους ανταγωνιστές σου δεν είναι παράνομο», καταλήγει ο επικεφαλής του.

H μήνυση των εκδοτικών οίκων δεν είναι η μόνη που έρχεται να σταθεί εμπόδιο στην τακτική που ακολουθεί το Gator. Το περασμένο έτος, η διεθνής Ομοσπονδία Διαδραστικής Διαφήμισης, IAB, επέκρινε το Gator για την πώληση διαφημιστικών καταχωρήσεων (banner) που επισκίαζαν αυτές των ιδιοκτητών δικτυακών τόπων. Το Gator απάντησε στην IAB με το ίδιο νόμισμα: κατέθεσε αγωγή για κακόβουλη δυσφήμιση εναντίον του. Η υπόθεση έληξε εξωδικαστικά όταν το Gator υποχώρησε στο θέμα των διαφημιστικών καταχωρήσεων που κάλυπταν άλλες.

Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία LL Bean που πουλά προϊόντα μέσω καταλόγων και μέσω του δικτυακού της τόπου μήνυσε το Gator για τα αναδυόμενα παράθυρα που εμφανίζονταν στο δικτυακό της τόπο. Το Gator ανταπέδωσε τη μήνυση και η υπόθεση εκκρεμεί ακόμα.

Το Gator όμως στάθηκε αφορμή και για άλλες μηνύσεις. Το WeightWatchers.com μήνυσε το DietWatchers.com με την κατηγορία ότι χρησιμοποιούσε το Gator για να προβάλει τη διαφήμισή του σε όσους επισκέπτονταν το site του ανταγωνιστικού ινστιτούτου αδυνατίσματος. Το αρμόδιο δικαστήριο απαγόρευσε στο DietWatchers.com να το συνεχίσει.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο