Το αεροπλάνο είχε ξεκινήσει για το Λονδίνο και παρέμεινε στον αέρα για περίπου 30 δευτερόλεπτα πριν χάσει την ισχύ του και πέσει στο έδαφος.
Σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση των αρχών αεροπορικής ασφάλειας, κατά τα πρώτα δευτερόλεπτα της πτήσης μετακινήθηκαν δύο διακόπτες καυσίμου από τη θέση «Run» στη θέση «Cutoff», διακόπτοντας τη ροή καυσίμου προς τους κινητήρες. Η ενέργεια αυτή, την οποία οι ειδικοί περιγράφουν ως «ακατανόητη» και «αεροπορικά αδικαιολόγητη», είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη απώλεια ισχύος και την πτώση του αεροσκάφους.
Φίλοι και συνάδελφοι απορρίπτουν την ιδέα ότι ο Sabharwal ήταν υπεύθυνος για την πτώση του αεροσκάφους, υποστηρίζοντας ότι ήταν μια «ευγενική ψυχή» και δεν είχε ποτέ εμπλακεί σε κάποιο σοβαρό περιστατικό
Οι ηχογραφήσεις από το μαύρο κουτί δείχνουν πως ακολούθησε πανικός στο πιλοτήριο. Ο Sabharwal και ο συγκυβερνήτης του, ο 28χρονος Clive Kunder, αντιλήφθηκαν γρήγορα το κρίσιμο λάθος και κατέβαλαν απέλπιδες προσπάθειες να επαναφέρουν τους διακόπτες στην κανονική τους θέση – μάταια.
Πηγές προσκείμενες στην έρευνα πιστεύουν ότι ο κυβερνήτης διέκοψε τη ροή καυσίμου στους κινητήρες του αεροπλάνου.
Όμως, τα τελευταία λόγια του Sabharwal προς έναν φρουρό ασφαλείας στο συγκρότημα διαμερισμάτων του, όπου ζούσε και ο ηλικιωμένος πατέρας του, υποδηλώνουν το αντίθετο. «Σας παρακαλώ, φροντίστε τον μπαμπά. Θα επιστρέψω σύντομα», φέρεται να είπε λίγες ώρες πριν από τη συντριβή.
Ερευνάται η ψυχική του κατάσταση του πιλότου
Η έρευνα έχει αρχίσει να στρέφεται στην ψυχολογική κατάσταση του Sabharwal, ο οποίος σύμφωνα με συναδέλφους του φαινόταν συντετριμμένος μετά τον θάνατο της μητέρας του το 2022.
Είχε χωρίσει, είχε μετακομίσει από το Δελχί στη Βομβάη για να είναι κοντά στον 90χρονο πατέρα του και είχε λάβει άδεια πένθους, ενώ λέγεται ότι αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα, αν και κατείχε εν ισχύ ιατρική άδεια πτήσης.
Πηγές προσκείμενες στην έρευνα αναφέρουν ότι αρκετοί πιλότοι της Air India είχαν εκφράσει ανησυχίες για την ψυχική του κατάσταση. Φίλοι αποκάλυψαν επίσης ότι ο Sabharwal είχε σκεφτεί να αποσυρθεί ως πιλότος για να βοηθήσει στη φροντίδα του 90χρονου πατέρα του.
Η αμερικανική Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο η συντριβή να οφείλεται σε σκόπιμη ενέργεια.
«Ευγενική ψυχή»
Φίλοι και συνάδελφοι απορρίπτουν την ιδέα ότι ο Sabharwal ήταν υπεύθυνος για την πτώση του αεροσκάφους, υποστηρίζοντας ότι ήταν μια «ευγενική ψυχή» και δεν είχε ποτέ εμπλακεί σε κάποιο σοβαρό περιστατικό πριν από τη συντριβή.
Ο Neil Pais, 61 ετών, πρώην συνάδελφος του Sabharwal, δήλωσε στην Telegraph ότι ήταν «ένας από τους ωραιότερους ανθρώπους που θα μπορούσες ποτέ να ελπίζεις να πετάξεις μαζί του».
«Ήταν τόσο ταπεινός, τόσο αξιοσέβαστος. Πάντα χαμογελούσε όταν σου μιλούσε», πρόσθεσε.
«Δεν τον είδα ποτέ να υψώνει τη φωνή του ή να χάνει την ψυχραιμία του»
Ένας άλλος συνάδελφος και στενός φίλος, ο λοχαγός Kapil Kohal, δήλωσε ότι ο Sabharwal ήταν ένας «ήρωας» με «ευγενική ψυχή».
Παρά το παρατσούκλι του «Sad Sack», που του δόθηκε λόγω των «μελαγχολικών του ματιών», ο Sabharwal ήταν «βαθιά χαρισματικός και πάντα έτοιμος να βοηθήσει», πρόσθεσε.