Αποστολή στο Milan Design Week 2025 με το Ploom

CONNECTED SENSATIONS: Μια μοναδική εμπειρία, σχεδιασμένη να πυροδοτεί συναισθήματα και να διεγείρει τις αισθήσεις.

14 Μαΐου 2025 | 15:00
Αποστολή στο Milan Design Week 2025 με το Ploom

Είναι Δευτέρα πρωί και έχουμε συγκεντρωθεί στο Ελευθέριος Βενιζέλος για να ταξιδέψουμε στην πόλη που την εβδομάδα 7 με 13 Απριλίου μεταμορφώνεται ξαφνικά σε ένα μεγάλο venue με διάσπαρτες εκθέσεις και events.

Το θέμα; Μα τι άλλο θα ήταν πέρα από το Design που το υπηρετεί για περισσότερο από μισό αιώνα, αλλάζοντας το Μιλάνο καθοριστικά αλλά και το ίδιο το Design στο σύνολό του. Διαβάζω ότι η λέξη αυτή μπορεί να είναι μία, με πολλές όμως έννοιες και ακόμα περισσότερες εφαρμογές, γεγονός που οπτικοποιείται κάθε Απρίλιο στην ιταλική πόλη του βορρά.

Για όσους δεν έχουν βρεθεί στο Milan Design Week ή δεν έχουν ακούσει για αυτό που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο παγκόσμιο γεγονός αφιερωμένο στον σχεδιασμό, ήρθε η στιγμή να σας το συστήσω και να μοιραστώ τη μοναδική αυτή εμπειρία.

Στην έκθεση αυτή λαμβάνουν μέρος καινοτόμοι σχεδιαστές, ευρηματικοί developers, ανήσυχοι επιχειρηματίες, τεχνολογικές εταιρείες, σχολές & brands design και πρωτοπόροι αρχιτέκτονες που αλλάζουν τον χάρτη της πόλης και σχεδιάζουν το Αύριο του κόσμου Σήμερα.

Το γεγονός αυτό περιλαμβάνει δύο βασικές κατηγορίες: τον επίσημο εμπορικό πυρήνα που ακούει στο όνομα Salone del Mobile (έπιπλα, φωτισμός, και οτιδήποτε αφορά στην κατοικία) και το Fuorisalone με εκθέσεις και δράσεις σε ολόκληρη την πόλη (από βιομηχανικές αποθήκες, μέχρι γκαλερί και παλάτσι). Το τελευταίο μάλιστα αποτελεί πλέον ένα πολιτιστικό φαινόμενο και μία πλατφόρμα επικοινωνίας που συναντιούνται όλοι οι διαμορφωτές των τάσεων της αρχιτεκτονικής και του design σε όλα τα επίπεδα (από αισθητική και υλικά μέχρι green & smart living).

Σε μία τέτοια μοναδική εγκατάσταση, στη Via Tortona 32, βρεθήκαμε καλεσμένοι του Ploom, του νέου καινοτόμου προϊόντος θερμαινόμενου καπνού* της JTI.

Μετά την επιτυχημένη πρώτη παρουσία του στην έκθεση πέρσι, με τον παγκοσμίου φήμης Γάλλο σχεδιαστή Ora Ito, το Ploom επιστρέφει στη Milan Design Week 2025 με μια αξέχαστη νέα πολυαισθητηριακή εμπειρία, σχεδιασμένη να πυροδοτεί συναισθήματα και να διεγείρει τις αισθήσεις.

Καθόλου τυχαίο άλλωστε ότι το project φέτος τιτλοφορείται CONNECTED SENSATIONS, γεγονός που το ζήσαμε όσοι βρεθήκαμε στο χώρο που συνδύαζε visual art, θεματικούς χώρους, διαδραστικά βίντεο, uplifting μουσική και φυσικά εντυπωσιακό σχεδιασμό.

Εκεί λοιπόν είδαμε από κοντά, ιδίοις όμμασιν, τις δημιουργίες από έξι καταξιωμένους καλλιτέχνες, από όλο τον κόσμο, που «έντυσαν» με τη δική τους αισθητική τη συσκευή. Μάλιστα, είχαμε την ευκαιρία να τους ακούσουμε, ιδίοις ωσίν, να μιλάνε για τις δημιουργίες τους και για το πως εμπνεύστηκαν το σχέδιό τους.

Ο ενθουσιασμός για το project εμφανής, κάτι που φαίνεται και στη δήλωση του Αλέξανδρου Σοφιανόπουλου, Αντιπρόεδρου του Ploom Brand & Consumer Experience Management της JTI που είπε σχετικά: «Με το CONNECTED SENSATIONS παρουσιάζουμε μια καθηλωτική εμπειρία στη Milan Design Week που αποτυπώνει πραγματικά την ουσία του Ploom. Συνδέουμε τις αισθήσεις και τα συναισθήματα, με σκοπό να δημιουργήσουμε τέλειες στιγμές απόλαυσης για τους ενήλικες καταναλωτές μας. Αυτό είναι που ορίζουμε ως αισθητηριακή εμπειρία στο Ploom.

Επιπλέον, συνδέουμε διαφορετικούς δημιουργικούς κόσμους μέσα από τις μοναδικές δημιουργίες μας, με έξι καταξιωμένους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, όλοι ενωμένοι κάτω από το Ploom Design House, το κέντρο της δημιουργικής συνεργασίας. Ανυπομονούμε οι καταναλωτές να ανακαλύψουν αυτό το ταξίδι αισθητηριακής εξερεύνησης με το Ploom στη Milan Design Week».

CONNECTED SENSATIONS ή αλλιώς αισθητηριακός σχεδιασμός για μία μοναδική διαδραστική εμπειρία

Ήδη από την είσοδο του χώρου, οι διοργανωτές μας είχαν κερδίσει το ενδιαφέρον. Μία μινιμάλ κατασκευή με μάξιμουμ χρήση ατμοσφαιρικού φωτισμού για άρτιες φωτογραφίες και βίντεο. Δηλώσαμε παρουσία στην είσοδο, καθότι εγκαίνια με προσκλήσεις και μπήκαμε μέσα.

Στον πρώτο χώρο οι επισκέπτες είχαμε την ευκαιρία να δούμε την τελευταία ειδική έκδοση Ploom Special Edition Stripe Blue του Kosuke Kawamura, μία αρμονική σύνθεση λειτουργικότητας και αισθητικής από την Άπω Ανατολή και συγκεκριμένα την Ιαπωνία.

Στη συνέχεια η πολυαισθητηριακή αυτή εμπειρία μας μετέφερε στον επόμενο χώρο, στο Ploom Design House, για την πρώτη μας επαφή με τα σχέδια των έξι διάσημων καλλιτεχνών. Εκεί, ζήσαμε το πώς ο σχεδιασμός δεν γνωρίζει σύνορα αλλά γίνεται μία διεθνή γλώσσα που συνδέει πολιτισμούς και κουλτούρες, με έναν μαγικό τρόπο που μας χωράει όλους, αδιακρίτως. Η τέχνη άλλωστε έχει αυτή τη δύναμη μίας κόλλας που ενώνει όλα τα επιμέρους, τα (επανα)φέρει σε μία ενιαία μορφή με πολλές και διαφορετικές αντανακλάσεις.

Το CONNECTED SENSATIONS μιλάει για αυτούς ακριβώς τους διασυνδεδεμένους κόσμους που ενεργοποιούνται συναισθηματικά μέσω της προηγμένης τεχνολογίας. Και κάπως έτσι περάσαμε στον τρίτο χώρο της έκθεσης.

Εκεί το μάτι ταξίδευε 360°, σε ένα περιβάλλον που θύμιζε κλαμπ του μέλλοντος, με διαστημικά στοιχεία, συνοδεία μίας δυνατής μουσικής για το ξύπνημα όλων των αισθήσεων.

Σε αυτόν τον χώρο ακούσαμε λίγη ώρα αργότερα τους καλλιτέχνες να μοιράζονται το Ploom όραμά τους και στο ίδιο χώρο το βράδυ αφεθήκαμε στη φιλοξενία των διοργανωτών, σε ένα πάρτι εγκαινίων που περάσαμε απλά υπέροχα. Χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω, η ελληνική ομάδα ήταν η πιο χορευτική και δραστήρια, ζώντας πραγματικά τη στιγμή.

 

Η εγκατάσταση αυτή είχε και άλλους χώρους προς εξερεύνηση. Είχε ένα χώρο ηρεμίας, όπου οι ενήλικες καταναλωτές μπορούσαν να εξερευνήσουν τις γευστικές αισθήσεις του Ploom, ώστε να βρουν ποια ταιριάζει με τις δικές τους προσωπικές στιγμές απόλαυσης και ένα speak easy bar για συζητήσεις συνοδεία ενός ποτού.

Επιστρέφοντας στο πολύ ενδιαφέρον κομμάτι των δημιουργών, το Ploom επέλεξε έξι καλλιτέχνες για να συνεργαστούν στο σχεδιασμό μιας σειράς μπροστινών πάνελ για το CONNECTED SENSATIONS, θέτοντάς τους το εξής: «Επαναπροσδιόρισε την αισθητηριακή εμπειρία και αποτύπωσέ την με το δικό σου προσωπικό στυλ για να δημιουργήσεις σχέδια που εμπνέουν».

 

Στο κάλεσμα ανταποκρίθηκαν καλλιτέχνες από κάθε γωνιά του κόσμου, συμμετέχοντας ενεργά σε αυτό το δημιουργικό ταξίδι. Ο Ιταλός Arturo Tedeschi, γνωστός για το καινοτόμο αρχιτεκτονικό του έργο, έδωσε το στίγμα του με τη χαρακτηριστική του μινιμαλιστική ματιά. Ο Γερμανός Valentin Elias Renner παρουσίασε έργα με την τεχνική thread-and-nail, εμπνευσμένη από τις παγκόσμιες συνδέσεις. Ο Μαλαισιανός street artist Kenji Chai και ο Φιλιππινέζος Dex Fernandez έφεραν τον παλμό της street art, με τον τελευταίο να ενσωματώνει στοιχεία λαϊκής κουλτούρας. Από την Ευρώπη, ο Πολωνός μουσικός και εικαστικός Tymek συνέβαλε με το ιδιαίτερο ύφος του. Τέλος, ξεχώρισε η συμμετοχή του δικού μας ζωγράφου, εικαστικού και εικονογράφου Φίλιππου Θεοδωρίδη, ο οποίος συνδυάζει την κίνηση με την αίσθηση, δημιουργώντας ρευστές μορφές σε ελληνικά, οικεία χρώματα που μοιάζουν να αιωρούνται στον χώρο.

Όλα αυτά έκλεισαν μία γεμάτη μέρα στο εορταστικό Μιλάνο. Και εμείς ευχαριστούμε το Ploom που μας έκανε μέρος αυτής της γιορτής, βιώνοντας από κοντά το όραμά του να γίνει το design μία γέφυρα μεταξύ των οραματικών έργων των δημιουργικών μυαλών και της αισθητηριακής έκφρασης της μάρκας.


#PloomXMDW25 #Ploom #TrulyUnique #ploom_gr

*To προϊόν αυτό απευθύνεται αποκλειστικά σε ενήλικες καπνιστές.