Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Media Smart: To ελληνικό πρόγραμμα Παιδείας για τα Μέσα

Media Smart: To ελληνικό πρόγραμμα Παιδείας για τα Μέσα

Αθήνα: Ικανότητα σωστής ανάγνωσης της εικόνας και του λόγου των Μέσων, ικανότητα ανάλυσης και ερμηνείας του περιεχομένου τους, είναι το νέο μαθησιακό «εργαλείο» για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης των παιδιών το οποίο πρόκειται να εισαχθεί και στα ελληνικά σχολεία.

Αθήνα: Ικανότητα σωστής ανάγνωσης της εικόνας και του λόγου των Μέσων, ικανότητα ανάλυσης και ερμηνείας του περιεχομένου τους, είναι το νέο μαθησιακό «εργαλείο» για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης των παιδιών το οποίο πρόκειται να εισαχθεί και στα ελληνικά σχολεία.

Με πρώτο τεύχος «Δες τη διαφήμιση… έξυπνα» το πρόγραμμα Παιδείας για τα Μέσα που απευθύνεται σε παιδιά του Δημοτικού Σχολείου είναι έτοιμο για τα πρώτα του βήματα.

Η παρουσίασή του πραγματοποιήθηκε από τους βασικούς συντελεστές των εμπλεκόμενων φορέων, τον διευθυντή του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) Ροδόλφο Μορώνη, τον πρόεδρο της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΕΔΕ) Μανόλη Παπαπολύζο, την επίκουρο καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Μπέττυ Τσακαρέστου και την επικοινωνιολόγο Ζωζέτα Μηλιοπούλου.

Χαιρετισμό απηύθυναν στην εκδήλωση ο υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λυκουρέντζος και η Γενική Γραμματέας Επικοινωνίας Μαργαρίτα Παπαδά.

Το πρόγραμμα Παιδεία για τα Μέσα, η ελληνική μορφή του media smart -το οποίο ξεκίνησε το 2002 στη Μεγάλη Βρετανία και έχει εξαπλωθεί με επιτυχία σε επτά χώρες της Ευρώπης- είναι ένα σημαντικό εργαλείο που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν ικανότητα πρόσβασης, κατανόησης και κριτικής αξιολόγησης των διαφόρων μορφών των ΜΜΕ και των μηνυμάτων που αυτά εκπέμπουν.

Πρόκειται, στην ουσία, για μια παιδεία που αποβλέπει στον επαναπροσδιορισμό του τρόπου κατανάλωσης των ΜΜΕ υπό ένα κριτικό και ώριμο πνεύμα, όπως τόνισε ο κ. Μορώνης, εξηγώντας ότι το ελληνικό media smart αρχικά επικεντρώνεται στη διαφήμιση, καθώς τα παιδιά είναι το πιο ευάλωτο και φανατικότερο κοινό.

Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορούν τα παιδιά να μάθουν «κολύμπι» στους ωκεανούς της σκέψης, είπε η κυρία Τσακαρέστου, εξηγώντας ότι αυτό είναι μέρος της κοινωνικής υπευθυνότητας που πρέπει να έχει μια κοινωνία. Ένα μεγάλο στοίχημα που αφορά και την ένταξή του στην εκπαιδευτική ζωή, η οποία προϋποθέτει συνεργασία ανάμεσα σε δασκάλους, γονείς και παιδιά.

Η αγωγή των Ελλήνων στα ΜΜΕ, είπε χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία ο κ. Λυκουρέντζος, αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη για να μη μετατρέπεται ο πολίτης σε υποκείμενο άσκησης επιρροής, γι’ αυτό και το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να προσφέρει και να εξοπλίσει τους Έλληνες με τους κώδικες και τα φίλτρα που χρειάζονται ώστε να μπορούν με κριτική σκέψη να αποφασίζουν απέναντι σε οποιοδήποτε μήνυμα εκπέμπεται.

Το πρόγραμμα αυτό, όπως εξήγησε ο ίδιος, είναι μία υπηρεσία ποιότητας στην αγωγή της νεολαίας, γι’ αυτό και το υπουργείο Παιδείας θα ενθαρρύνει την εφαρμογή και την ανάπτυξή του τόσο με την κατάρτιση των εκπαιδευτικών όσο και με τις διεργασίες για τη συμμετοχή των μαθητών.

Την ιδιαίτερη ικανοποίησή της για την υλοποίηση του προγράμματος εξέφρασε και η κυρία Παπαδά, τονίζοντας ότι είναι καιρός και στη χώρα μας να αρχίσει ένα κίνημα επιμόρφωσης για τη δομή και τη λειτουργία των ΜΜΕ. Η πρωτοβουλία για την αποκωδικοποίηση των διαφημίσεων εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο -μια πρωτοβουλία επιμόρφωσης απολύτως χρήσιμη και αξιέπαινη, αναγκαία και ουσιώδης, όπως πρόσθεσε η ίδια.

Στην υλοποίηση του προγράμματος, βασική ήταν η συμβολή της ΕΕΔΕ, καθώς η χρηματοδότησή του έγινε βάσει καθαρών χορηγιών από την αγορά. Σκοπός του προγράμματος δεν είναι τα παιδιά να γίνουν καλύτεροι καταναλωτές αλλά πιο πονηροί, πιο σκεπτόμενοι καταναλωτές, επισήμανε ο κ. Παπαπολύζος, τονίζοντας ότι την ΕΕΔΕ την ενδιαφέρει το κοινωνικό σύνολο και ότι το media smart είναι η απάντηση των εταιριών διαφήμισης σε όσους βλέπουν λύσεις στους περιορισμούς, καθώς η εκπαίδευση προσφέρει ασπίδα προστασίας από κάθε είδους απαγορεύσεις.

health.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο