Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ράλι Νορβηγίας 2009: Μόνο ο Seb!

Ράλι Νορβηγίας 2009: Μόνο ο Seb!

Κανείς άλλος πλην του Sebastien Loeb δεν θα μπορούσε να είχε κερδίσει τον Mikko Hirvonen και τη Ford στο στοιχείο τους, στη χιονισμένη Νορβηγία - και μάλιστα με το μειονέκτημα να εκκινεί πρώτος στις Ειδικές!

Είναι πολύ πιο συναρπαστικό να κερδίζεις έτσι – πιέζοντας στο όριο σε όλο τον αγώνα είπε αμέσως μετά τη σημερινή του νίκη στο Ράλι Νορβηγίας, 2ο φετινό αγώνα του WRC, o Sebastien Loeb. Αυτή δεν ήταν μια ακόμα από τις βαρετές, ακόμα και για τον ίδιο, νίκες. Αυτή ήταν μια από τις πιο οριακές και σπουδαίες της καριέρας του!


Ο Γάλλος χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη την οδηγική του μαεστρία, διότι η Ford και ο Mikko Hirvonen βρίσκονταν στο στοιχείο τους -το χιόνι-, ενώ ο ίδιος σε όλο τον αγώνα αναγκαζόταν να εκκινεί πρώτος τις Ειδικές και να συναντά διαρκώς εναλλασσόμενες συνθήκες πρόσφυσης.


Μετά και από αυτή τη νίκη, τη δεύτερη σε ισάριθμους αγώνες φέτος (και 49η της καριέρας του), είναι αληθινά δύσκολο να σκεφτεί κανείς που και πως μπορεί να χάσει -εκτός απροόπτου- ο πρωταθλητής και να μην κερδίσει και τους 12 αγώνες της σεζόν. Και στο χώμα (όπως του Ράλι Κύπρου, που ακολουθεί στις 13-15 Μαρτίου) είναι καλύτερος από ό,τι στο χιόνι.


Επιστρέφοντας στο Ράλι Νορβηγίας, ο Mikko ξεκίνησε την τρίτη και τελευταία ημέρα (που, παραδόξως, ήταν και η μεγαλύτερη του αγώνα με 126 αγωνιστικά χιλιόμετρα) κερδίζοντας την 18η Ειδική και μειώνοντας τη διαφορά του από τον Seb στα 9,7 δευτερόλεπτα! Παρότι πήρε μεγάλο ρίσκο σε πολλά σημεία, απέφυγε το λάθος.


Ο πρωταθλητής διαπίστωσε αμέσως ότι η εκκινώντας πρώτος είχε ένα σημαντικό μειονέκτημα. Είμαι χαρούμενος με την οδήγησή μου, αλλά υπάρχει ένα παχύ φίλμ χιονιού πάνω στον πάγο και επηρεάζει την πρόσφυση, τόνισε.


Παρόλα αυτά, ο οδηγός της Citroen κέρδισε την επόμενη Ειδική, την 19η, με διαφορά έξι (!) δευτερολέπτων από τον Φινλανδό της Ford, αναγκάζοντας τον τελευταίο να δηλώσει ότι …ήταν κρίμα – [ο Loeb] έκανε απίστευτο χρόνο σε αυτή την Ειδική! Η διαφορά τους πλησίασε, ξανά, τα 16 δευτερόλεπτα τώρα.


Ωστόσο η επόμενη, η 20η Ειδική, ταίριαζε πολύ στο Ford Focus WRC και στις ρυθμίσεις του. Σε ένα από τα μεγαλύτερα σε μήκος σημεία με τέρμα γκάζι σε όλο το φετινό WRC, ο Mikko άγγιξε τελική ταχύτητα 202 km/h και ο Seb 194 km/h! Ο Γάλλος, λέγοντας ότι στη Citroen έχουν προτιμήσει να στήσουν την C4 WRC με βάση τα κλειστά κομμάτια, τις στροφές και την πρόσφυση, είδε τη διαφορά του στη γενική να μειώνεται κατά ένα δευτερόλεπτο.


Στο Service Park ο Mikko Hirvonen επέλεξε να μην κάνει καμία αλλαγή στις ρυθμίσεις, λέγοντας ότι το Focus WRC είναι άρτια στημένο. Την ίδια στιγμή ο Malcolm Wilson, διευθυντής της Ford M-Sport, ξεκαθάρισε ότι η ομάδα δεν συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση: Θέλουμε να κερδίσει ο Mikko αυτό το ράλι, είπε ο Βρετανός.


Και όντως, ο Φινλανδός ξεκίνησε το δεύτερο loop των τριών πρωινών Ειδικών σημειώνοντας χρόνο κατά 6,4 δευτερόλεπτα ταχύτερο από του Sebastien Loeb! Η διαφορά τους τώρα μειώθηκε στα 8,2, δύο Ειδικές πριν το τέλος. Τώρα είναι όλα ή τίποτα, είπε ο Mikko.


Σε αυτή την Ειδική, ο Sebastien Loeb δεν βραδυπόρησε μόνο διότι εκκινούσε πρώτος -καθώς από το πρώτο πέρασμα και από το χώμα που ξεβράστηκε οι συνθήκες πρόσφυσης ήταν πλέον αλλοπρόσαλλες-, αλλά και γιατί έκανε δύο μικρά λάθη, που του κόστισαν από ένα δευτερόλεπτο, όπως είπε.


Στην προτελευταία Ειδική ο Mikko ήταν και πάλι ταχύτερος και, μια ανάσα πριν το τέλος, μείωσε τη διαφορά του από τον Γάλλο στα 7,7 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, ο Seb κρατούσε για το τέλος το καλύτερο και, κερδίζοντας την τελευταία Ειδική, σφράγισε την εξαιρετικά δύσκολη νίκη στη Νορβηγία.


Στις πιο πίσω θέσεις, από νωρίς το πρωί ο Jari Matti Latvala πήρε την απόφαση να μην ρισκάρει να πετάξει τους βαθμούς της τρίτης θέσης εμπλεκόμενος σε μια μάχη για τη νίκη στην οποία ήδη μειονεκτούσε (έχοντας υιοθετήσει όχι άρτιες ρυθμίσεις για το πρώτο μισό του αγώνα). Πρέπει να πω ειλικρινά ότι οι δύο πρωτοπόροι οδηγούν πολύ γρήγορα τώρα, είπε ο Φινλανδός στο σημερινό μεσημβρινό Service.


Από τη στιγμή που εξασφάλισε την 4η θέση, το απόγευμα του Σαββάτου (14/02), ο Henning Solberg δεν είχε πρόβλημα σήμερα και παραμείνει εκεί – και ευχήθηκε να επιστρέψει το Ράλι Νορβηγίας κάποια στιγμή στο πρόγραμμα, για να αποκτήσει μια δεύτερη ευκαιρία να κερδίσει στην πατρίδα του.


Ο αδελφός του, Petter Solberg, κατάφερε οριακά να κερδίσει τον Matthew Wilson, παρότι ο πρώτος οδηγούσε μια Citroen Xsara WRC τριετίας και ο δεύτερος ένα σύγχρονο Ford Focus WRC της Stobart. Μάλιστα, ο πρώην πρωταθλητής αντιμετώπισε και πρόβλημα στο συμπλέκτη στο δεύτερο σημερινό loop.


Κι επιπλέον, έγραψε τελική ταχύτητα 208 km/h στην πολύ γρήγορη δεύτερη Ειδική του loop! Βγήκα καλά στην έξοδο της στροφής και είχα τα κότσια να το κάνω. Μπορεί να μην γράφω πρώτους χρόνους στις Ειδικές, αλλά το γκάζι είναι μόνιμα στο πάτωμα, είπε ο Sol!


Διαβάστε τα τελικά αποτελέσματα του Ράλι Νορβηγίας στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο