Ράλι Νορβηγίας 2009, 5η Ειδική: Ισχνό προβάδισμα του M. Hirvonen
Ο Mikko Hirvonen (Ford) και ο Sebastien Loeb (Citroen) κινούνται στο απόλυτο στο Ράλι Νορβηγίας και, μετά το πρώτο loop Ειδικών του 2ου φετινού αγώνα του WRC, ο Φινλανδός προηγείται με οριακή διαφορά.
Κερδίζοντας τις τρεις από τις τέσσερις Ειδικές Διαδρομές του πρώτου πρωινού του Ράλι Νορβηγίας, 2ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ο Mikko Hirvonen (Ford) πήρε προβάδισμα 4,8 δευτερολέπτων από τον Sebastien Loeb (Citroen) σε μια μάχη που προμηνύεται συγκλονιστική.
Σε θερμοκρασίες που φτάνουν ακόμα και τους -24ο Κελσίου, ο Φινλανδός βρίσκεται στο στοιχείο του, ενώ τόσο ο ίδιος όσο και ο Γάλλος αντίπαλός του βλέπουν ότι στο χιονισμένο τερέν της σκανδιναβικής χώρας δεν είναι χρονοβόρο να εκκινεί κανείς από τις πρώτες θέσεις τις Ειδικές.
Μετά την εντυπωσιακή νίκη του Petter Solberg στην Υπερειδική Διαδρομή της Πέμπτης (12/02), ο M. Hirvonen κέρδισε την πρώτη σημερινή Ειδική και ανέβηκε στην κορυφή. Ο S. Loeb απάντησε, κερδίζοντας την επόμενη και παίρνοντας το προβάδισμα με διαφορά μόλις 0,4 από τον οδηγό της Ford, αλλά ο Mikko απάντησε στις δύο επόμενες και έφτασε στο μεσημβρινό Service Park με προβάδισμα 4,8’’ από τον πρωταθλητή.
Πιέζω όσο περισσότερο μπορώ και ο το ίδιο κάνει και ο Sebastien, είπε ο M. Hirvonen. Θα είναι ωραία μάχη – και παγωμένη επίσης, γιατί δεν μπορώ να βάλω τη θέρμανση στο αυτοκίνητο και είναι διαρκώς παγωμένο. Το πλάνο για το απόγευμα είναι να κινηθούμε με τέρμα γκάζι.
Ο Seb, από την πλευρά του, είπε: Στο μέσον της 2ης Ειδικής χάσαμε λίγη πρόσφυση επειδή το χιόνι ήταν πιο σαθρό. Πλαγιολισθήσαμε υπερβολικά ορισμένες φορές. Αισθανόμουν ότι η πρόσφυση άλλαζε και αυτό επηρέασε την αυτοπεποίθησή μου. Δεν ήταν τόσο καλά στο τέλος.
Δεν γνωρίζω με βεβαιότητα αν είναι καλό ή κακό να εκκινώ πρώτος, αλλά στις μεγάλες Ειδικές φαίνεται να χάνω από τον Mikko. Στον πάγο τα πράγματα είναι εντάξει, αλλά στο χιόνι ο ρυθμός μου πέφτει διαρκώς.
Περιμένω οι Ειδικές να είναι εξίσου δύσκολες στο δεύτερο πέρασμα, αλλά διατήρησα την επαφή και αυτό είναι που ήθελα να κάνω. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα. Είμαι πολύ χαρούμενος με το αυτοκίνητο και δεν πιστεύω ότι θα χρειαστούν μεγάλες αλλαγές στο Service, κατέληξε ο Γάλλος.
Λέγοντας ότι ίσως πιέζει περισσότερο από όσο πρέπει και ότι μου λείπει το κάτι παραπάνω για να ακολουθήσω τον κορυφαίο ρυθμό, ο Jari Matti Latvala (έτερος εργοστασιακός της Ford) βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής. Ήλπιζε ότι θα επωφελούνταν από την 9η θέση εκκίνησής του, αλλά δεν έγινε έτσι. Αλλωστε, όπως είπε ο Henning Solberg, ο δρόμος γινόταν όλο και πιο σαθρός με κάθε πέρασμα.
Με διαφορά 15 ακολουθεί τον νεαρό Φινλανδό ο δεύτερος οδηγός της Citroen, Dani Sordo. Ο Ισπανός έχασε πέντε δευτερόλεπτα στην Υπερειδική, όταν του έσβησε ο κινητήρας επειδή άλλαξε πολύ νωρίς από πρώτη σε δευτέρα ταχύτητα και σήμερα το πρωί περισσότερο χρόνο εξαιτίας ατυχών επιλογών στη ρύθμιση της C4 WRC.
Στην επιστροφή του στο WRC, με αυτοκίνητο τριετίας και ομάδα που ίδρυσε ο ίδιος για να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στο φετινό πρωτάθλημα, ο Petter Solberg είναι 5ος στη γενική – και πιθανώς θα ήταν πιο κοντά στην 4η θέση αν δεν έχανε χρόνο όταν κόλλησε για λίγο στο χιόνι εκτός δρόμου. Στα γρήγορα κομμάτια ο Νορβηγός λέει ότι χρειάζεται περισσότερη αυτοπεποίθηση, με ένα αυτοκίνητο που οδηγεί μόλις για δεύτερη φορά.
Μιλώντας για την Citroen Xsara WRC, ο Νορβηγός είπε: Χρειάζεται να εκκινήσω με συμπλέκτη, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν launch control. Με αυτό το αυτοκίνητο είναι σαν να επιστρέφω στις ημέρες του rallycross! Κι ο Sebastien Loeb απάντησε: Ο Petter έχει καλό αυτοκίνητο τώρα. Ορισμένες από τις καλύτερες αναμνήσεις μου στα ράλι είναι με αυτό το αυτοκίνητο!
Πλην του Sol, άλλη μια νορβηγική ομάδα έκανε το ντεμπούτο της στη Νορβηγία: Η Adapta Subaru, με τον Νορβηγό Mads Ostberg – ο οποίος, αν και ξεκίνησε καλά, αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα και έπεσε εκτός δεκάδας. Η αποκάλυψη της ημέρας, πάντως, ήταν ο Σουηδός Per-Gunnar Andersson, που βρίσκεται για τα καλά στη μάχη της έκτης θέσης με μια ιδιωτική Skoda Fabia WRC.
Διαβάστε τα αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλι Νορβηγίας, μέχρι την 5η Ειδική Διαδρομή, στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.