Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ράλι Ουαλίας 2008, 11η Ε.Δ.: Οριακό προβάδισμα του J.-M. Latvala

Ράλι Ουαλίας 2008, 11η Ε.Δ.: Οριακό προβάδισμα του J.-M. Latvala

O Φινλανδός της Ford διατηρήθηκε στην κορυφή μετά το δεύτερο πρωινό του αγώνα, παρότι οι οδηγοί της Citroen ανέβασαν ρυθμό.

Το δεύτερο πρωινό του Ράλι Ουαλίας ξεκίνησε με τον Jari Matti Latvala σχετικά ανήσυχο. Με το Ford Focus WRC θα ήταν ο πρώτος που θα πατούσε τις Ειδικές Διαδρομές και σκεφτόταν πόσο θα επηρεαζόταν η απόδοσή του. Όπως αποδείχθηκε, όχι αρκετά για να χάσει την πρωτοπορία μέχρι το μεσημβρινό Service Park.


Ωστόσο, μετά την πρώτη από τις τρεις πρωινές δοκιμασίες, η ανησυχία του μετατράπηκε σε άγχος. Ο Dani Sordo, εκμεταλλεύτηκε τέλεια την έκτη θέση εκκίνησής του, η οποία του έδινε την πολυτέλεια να βρίσκει πατημένο δρόμο και να βλέπει καθαρά την ιδανική γραμμή και τα σημεία φρεναρίσματος.


Ο Ισπανός της Citroen όχι μόνο κέρδισε την Ε.Δ., αλλά ήταν 18 δευτερόλεπτα (!) ταχύτερος από τον επόμενο ταχύτερο, ανέβηκε από την έκτη στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης (εμπρός από τον τρίτο σε αυτή την ειδική Sebastien Loeb) και πλησίασε τον Latvala στα οκτώ δέκατα του δευτερολέπτου!


Βλέποντας την ξεκάθαρη απειλή από τους οδηγούς Citroen, παρότι οι S. Loeb και D. Sordo είχαν διοικητική εντολή να μην ρισκάρουν τον τίτλο κατασκευαστών επιδιώκοντας να κερδίσουν, για τον J.M. Latvala έγινε εμφανές ότι έπρεπε να λάβει σοβαρά αντίμετρα για να υπερασπίσει την πρωτοπορία του.


Στις δύο επόμενες ειδικές, μέχρι το Service, …άλλαξα λίγο το οδηγικό μου στιλ στις στροφές. Οδηγούσα κοντά στις άκρες του δρόμου για να πατάω στο χώμα και μετά έστριβα είπε ο Φινλανδός. Τώρα που κάναμε τα πρώτα περάσματα μπορούμε να ηρεμήσουμε λίγο. Λογικά θα είναι λίγο πιο εύκολα τα πράγματα το απόγευμα.


Ο Φινλανδός της Ford, κατά συνέπεια, κέρδισε την επόμενη Ειδική (10η του αγώνα) με διαφορά πέντε δευτερολέπτων από τον S. Loeb και 21 από τον D. Sordo! Ίσως ο J.M. Latvala ήταν πολύ αγχωμένος και προσεκτικός στην πρώτη Ε.Δ. της ημέρας – σίγουρα, όμως, ο Sebastien Loeb δεν κινήθηκε συντηρητικά.


Ο πρωταθλητής, που ανέκτησε τη δεύτερη θέση, είπε: Υπάρχουν αρκετές παγίδες, αλλά οδηγώ όπως αισθάνομαι. Προσπαθώ να βρω έναν άνετο ρυθμό, αλλά αν ρίξω πολύ την ταχύτητά μου θα χάσω την αυτοπεποίθησή μου και δεν θα έχω πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Συνεπώς, προτιμώ να ακολουθήσω το συνηθισμένο μου ρυθμό.


Στην επόμενη ειδική, τελευταία πριν το Service, ο Dani Sordo ανταπάντησε σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο κι έτσι οι τρεις πρωτοπόροι έφτασαν στο μέσον της ημέρας με διαφορά εννέα δευτερολέπτων για τον καθένα. Έτσι, η Citroen εξακολουθεί να παραμείνει ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο.


Πόσο μάλλον την ώρα που ο Mikko Hirvonen, με το έτερο εργοστασιακό Focus WRC παραμένει πέντε λεπτά μακριά τους. Ο Φινλανδός πίεσε πολύ στις τρεις αυτές ειδικές, ανελίχθηκε στην 13η θέση, αλλά δεν κατάφερε να μειώσει την υστέρηση που του άφησε το ατύχημα της πέμπτης ειδικής.


Γλιστράει τόσο πολύ που είναι, σε ορισμένα σημεία, σαν να οδηγείς στο χιόνι, είπε ο Mikko. Το μόνο που μπορώ πια να κάνω είναι να οδηγώ στο απόλυτο όριο, δεν έχω και πολλά να χάσω πια. Ποιός ξέρει, μπορεί να τουμπάρω ξανά!


Με διαφορά μισού λεπτού από τον D. Sordo, ο Petter Solberg της Subaru λέει ότι ακόμα τρέφει ελπίδες νίκης. Η υστέρησή του θα ήταν μικρότερη, αν ο Νορβηγός δεν αντιμετώπισε στην ένατη Ειδική πρόβλημα με την ανάρτηση – την ώρα που ο ρυθμός του ήταν εκθαμβωτικός.


Ο Sol, πάντως, κατάφερε να περάσει τον Per Gunnar Andersson της Suzuki και τον ιδιώτη Mads Ostberg. Ο τελευταίος αρχικά φοβήθηκε ότι ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Impreza WRC και μια διαρροή λαδιού θα τον άφηναν εκτός αγώνα, όμως αργότερα το επίλυσε και συνέχισε κανονικά.


Η προσπάθεια του τρίτου από τους νεαρούς οδηγούς που ξεχώρισαν στην Ουαλία, του Sebastien Ogier (Citroen C4 WRC), τελείωσε άδοξα όταν δύο χιλιόμετρα πριν το τέλος της ένατης ειδικής βγήκε από το δρόμο, ανετράπη και εγκατέλειψε.


Στο μεταξύ, ο Valentino Rossi συνεχίζει την ανέλιξή του. Ο γιατρός ανέβηκε στην 16η θέση της γενικής, λέγοντας: Σε σχέση με τις χθεσινές, οι σημερινές Ειδικές είναι πολύ καλύτερες, πιο φυσιολογικές. Υπάρχει ακόμα λίγος πάγος, αλλά όχι όπως χθες. Σήμερα μπορείς να το ευχαριστηθείς λίγο περισσότερο.


Αταίριαστα ελαστικά. Μετά την πρώτη ημέρα του αγώνα, στην οποία τα πληρώματα συνάντησαν στρώματα πάγου στις πρωινές ειδικές και καταρρακτώδη βροχή στις απογευματινές, κορυφαία στελέχη του σπορ άσκησαν δριμεία κριτική στη FIA για τους κανονισμούς που αφορούν στα ελαστικά.


Οι ομάδες είναι αναγκασμένες να χρησιμοποιούν μόνο έναν τύπο γόμας, τα χωμάτινα ελαστικά, σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες από εκείνες για τις οποίες αυτά σχεδιάστηκαν – ενώ δεν επιτρέπεται να κάνουν εγκοπές στη γόμα. «Είναι αληθινά επικίνδυνο και δεν μου αρέσει», είπε ο Sebastien Loeb.


Ο David Richards, ιδιοκτήτης της Prodrive, συνέχισε: Πως μπορούμε να πούμε στο κοινό ότι οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου δεν μπορούν να αγωνιστούν, γιατί γλιστράει πολύ; Αυτό είναι εξευτελισμός για το σπορ. Η FIA μας είπε ότι το ζήτημα είναι πολύ περίπλοκο για να λυθεί, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που αποδεχόμαστε.


Την ίδια δυσαρέσκεια εκφράζει και ο Olivier Quesnel, αγωνιστικός διευθυντής της Citroen, ο οποίος εκτιμά ότι αν επιτρεπόταν η χρήση ελαστικών ακραίων καιρικών συνθηκών τα πράγματα θα ήταν πιο ασφαλή για τα πληρώματα και οι θεατές δεν θα αποχωρούσαν απογοητευμένοι από μια Ειδική που ακυρώθηκε.


Το ατύχημα του Chris Atkinson. Στο μεταξύ, ο C. Atkinson, αργά το βράδυ της Παρασκευής (5/12) βγήκε από το νοσοκομείο. Είχε μεταφερθεί αεροπορικά εκεί για προληπτικές εξετάσεις, έπειτα από το σφοδρό του ατύχημα στην πρώτη υπερειδική χθες το απόγευμα. Ήταν το μεγαλύτερο ατύχημα της καριέρας μου, με μεγάλη διαφορά!, είπε ο Αυστραλός.


Ήταν μια αριστερή με πλήρες γκάζι και αυτό έκανα – αλλά το αυτοκίνητο δεν έστριψε. Υπήρχε πάγος κάτω από τη λάσπη και δεν φαινόταν. Χτυπήσαμε στον προστατευτικό τοίχο με 160 km/h και το αυτοκίνητο ανετράπη πολλές φορές. Στην πρώτη ανατροπή τα δεδομένα έδειξαν ότι ήμασταν στον αέρα για ενάμισι ή δύο δευτερόλεπτα!


Έπειτα το αυτοκίνητο ανετράπη πέντε ή έξι φορές και ακινητοποιήθηκε 150-180 μέτρα μακριά από το σημείο που ξεκίνησε. Ο ώμος μου πονάει λίγο και έχω ορισμένους μώλωπες, αλλά κατά τα άλλα είμαι εντάξει. Θα φύγω για το σπίτι μου απόψε, για να ξεκουραστώ. Ο συνοδηγός του, Stephane Prevot, είναι απολύτως υγιής.


Το κατεστραμμένο Subaru Impreza WRC στάλθηκε ήδη πίσω στο εργοστάσιο του Banbury, για λεπτομερείς εξετάσεις που θα βοηθήσουν την περαιτέρω βελτίωση της εξαιρετικής, όπως αποδείχθηκε, παθητικής ασφάλειας των σημερινών World Rally Cars. Αν και μάλλον δεν είναι η ασφάλεια που χρίζει άμεσης βελτίωσης, αλλά οι κανονισμοί για τα ελαστικά…




ΡΑΛΙ ΟΥΑΛΙΑΣ 2008 – ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΚΕΛΟΣ


ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 11η ειδική διαδρομή)













































1. Latvala-AntillaFord Focus WRC1:09:58.0
2. Loeb-ElenaCitroen C4 WRC+8.9
3. Sordo-MartiCitroen C4 WRC+17.6
4. P. Solberg-MillsSubaru Impreza WRC08+46.3
5. Ostberg-UnnerudSubaru Impreza WRC07+1:02.8
6. P.G. Andersson-J. AnderssonSuzuki SX4 WRC+1:07.0
7. Duval-GiraudetFord Focus WRC+1:37.8
8. H.Solberg-MenkerudFord Focus WRC+1:48.8
9. Gardemeister-TuominenSuzuki SX4 WRC+2:28.2
10. Wilson-MartinFord Focus WRC+3:12.5


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο