Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ράλι Ουαλίας 2008, 1ο σκέλος: Το ατύχημα του M. Hirvonen δίνει τον τίτλο στη Citroen!

Ράλι Ουαλίας 2008, 1ο σκέλος: Το ατύχημα του M. Hirvonen δίνει τον τίτλο στη Citroen!

Ο Jari Matti Latvala διανυκτερεύει επικεφαλής, όμως μια χρονοβόρα έξοδος του Mikko Hirvonen κάνει πλέον τη Citroen αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο κατασκευαστών.

Με το εκθαμβωτικό δεύτερο πέρασμά του από την Ειδική Διαδρομή «Myherin», κατά 11,5 δευτερόλεπτα ταχύτερο από τον δεύτερο Sebastien Loeb (!), ο Jari Matti Latvala απέκτησε την πρωτοπορία στο Ράλι Ουαλίας και τη διατήρησε μέχρι τη διανυκτέρευση της πρώτης μέρας του 15ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.


Κι ενώ ο Φινλανδός επιβεβαιώνει τις αρχικές του βλέψεις νίκης, το αντίθετο ισχύει για τον συμπατριώτη και ομόλογό του στη Ford, Mikko Hirvonen. Ο 28χρονος βγήκε από το δρόμο λίγο πριν τον τερματισμό της πρώτης απογευματινής Ειδικής Διαδρομής, το Focus WRC αντετράπη και ο Mikko έχασε τέσσερα λεπτά.


Η ανατροπή προκάλεσε ζημιά στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και, έτσι, ο M. Hirvonen έχασε άλλο ένα λεπτό μέχρι το τέλος της ημέρας. Επεσε στην 29η θέση και πλέον φαντάζει σχεδόν απίθανο να ανελιχθεί μέχρι τη δεύτερη θέση – καθώς η Ford χρειάζεται απαραίτητα το 1-2 ώστε να ελπίζει σε τρίτη θέση του Sebastien Loeb και μη βαθμολόγηση του Dani Sordo, για να κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η Citroen, που έχει προβάδισμα 11 βαθμών. είναι πλέον αδιαφιλονίκητο φαβορί.


Κι ενώ ο πάγος ανάγκασε την οργάνωση να ακυρώσει δύο Ειδικές Διαδρομές και τα πληρώματα να συναντούν απρόβλεπτα ολισθηρά σημεία στο πρώτο loop, το απόγευμα ξεκίνησε και συνεχίστηκε με καταρρακτώδη βροχή. Σε ορισμένα σημεία οι υαλοκαθαριστήρες δεν προλάβαιναν να απομακρύνουν το νερό, είπε ο J.M. Latvala!


Ο Sebastien Loeb κέρδισε την πέμπτη Ειδική (πρώτη μετά το Service Park) και με το δεύτερο χρόνο του στην επόμενη, πίσω από τον J.M. Latvala, ανέβηκε στη δεύτερη θέση. Στα δεύτερα περάσματα είτε οι πρωτοπόροι έβρισκαν πλέον πατημένο δρόμο, είτε η λάσπη ήταν τόση που η σειρά εκκίνησης δεν έκανε καμία διαφορά.


Μετά το ατύχημά του, στην έκτη ειδική ο Miko Hirvonen σημείωσε τον ένατο χρόνο και τόνισε: Είναι δύσκολο πια, αλλά πρέπει να συνεχίσω την προσπάθεια. Οδήγησα όσο ταχύτερα μπορούσα, όμως ο κινητήρας δεν αποδίδει όπως θα έπρεπε. Πιστεύω ότι η εισαγωγή αέρα ή κάτι τέτοιο έχει μπλοκάρει, αλλά θα είμαστε εντάξει.


Απέμεναν, τώρα, μόνο οι δύο υπερειδικές διαδρομές στο Walters Arena του Κάρντιφ για να τελειώσει η μέρα. Στην κορυφή δεν άλλαξε τίποτα, αλλά στην πρώτη από τις υπερειδικές ο Chris Atkinson είχε σφοδρό ατύχημα μόλις στην πρώτη στροφή. Ο Αυστραλός πήγε στο νοσοκομείο, αλλά μονάχα για προληπτικούς λόγους.


Νωρίτερα στην ημέρα, οι Τούρκοι αγωνιζόμενοι Koray Muratoglu και Clagar Suren υπέστησαν σοβαρότερο τραυματισμό όταν συγκρούστηκαν με επιβατικό όχημα στην Απλή Διαδρομή μεταξύ της δεύτερης και τρίτης Ειδικής και μεταφέρθηκαν επίσης στο νοσοκομείο, έχοντας τις αισθήσεις τους διαρκώς.


Ο Sebastien Ogier, ο οδηγός – αποκάλυψη του πρωινού loop, ατύχησε με προβλήματα στο ηλεκτρικό κύκλωμα και έπειτα στο κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen C4 WRC, τα οποία τον έριξαν στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης. Αντίθετα, οι Per Gunnar Andersson και Mads Ostberg διατηρήθηκαν πολύ ψηλά μέχρι τη διανυκτέρευση.


Πάντως, είχαν και αυτοί δύο απρόοπτα – ο πρώτος γλίστρησε σε κατηφορικό κομμάτι της πέμπτης ειδικής και ο δεύτερος έκανε τετ-α-κε όταν θόλωσε το τζάμι του Subaru Impreza WRC.


Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Petter Solberg, που εκτίμησε στο τέλος της 6ης ειδικής ότι είχε το ρυθμό για να σημειώσει κορυφαίο χρόνο – αν δεν θόλωνε το τζάμι του Impreza για τα τελευταία δέκα (!) χιλιόμετρα. Στην ίδια ειδική, ο Chris Atkinson οδήγησε με ανοιχτό παράθυρο!


Όσο για τον Valentino Rossi, απέδειξε ότι έχει στιλ και στρατηγική! Στο πρωινό loop κινήθηκε πολύ συντηρητικά για να μάθει τις Ειδικές Διαδρομές και τις συνθήκες και το απόγευμα έκανε σημαντικά ταχύτερους χρόνους. Οι συνθήκες είναι πολύ άσχημες, διότι υπάρχει πολλή βροχή και ομίχλη, αλλά λιγότερος πάγος. Πρέπει να προσέχουμε, αλλά βελτιώσαμε τους χρόνους μας πολύ, είπε ο γιατρός.



ΡΑΛΙ ΟΥΑΛΙΑΣ 2008


ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά το 1ο σκέλος)












































1. Latvala-AntillaFord Focus WRC31:20.5
2. Loeb-ElenaCitroen C4 WRC+12.9
3. P.G. Andersson-J. AnderssonSuzuki SX4 WRC+22.5
4. Ostberg-UnnerudSubaru Impreza WRC+24.0
5. P.Solberg-MillsSubaru Impreza WRC+27.4
6. Sordo-MartiCitroen C4 WRC+32.2
7. Duval-GiraudetFord Focus WRC+52.0
8. Ogier-IngrassiaCitroen C4 WRC+54.8
9. H.Solberg-MenkerudFord Focus WRC+1:04.7
10. Wilson-MartinFord Focus WRC+1:33.0


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο