Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το αντίο του Gerhard Berger στην Toro Rosso πριν την παρακμή

Το αντίο του Gerhard Berger στην Toro Rosso πριν την παρακμή

Ο Αυστριακός εξήγησε ότι πούλησε το 50% της Toro Rosso πίσω στη Red Bull επειδή οι νέοι κανονισμοί θα καταδικάσουν την ομάδα της Φαέντσα - ωστόσο, ο κυριότερος λόγος φαίνεται να είναι η επερχόμενη απαγόρευση των πελατειακών σασί.

Ο Gerhard Berger είπε ότι οι δραστικές αλλαγές κανονισμών του 2009 θα έφερναν μια μικρή ομάδα σαν την Scuderia Toro Rosso σε δυσμενή θέση απέναντι στις εργοστασιακές ομάδες της Formula 1, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους πούλησε το μερίδιό του (50%) από την STR στη Red Bull.


Ο Αυστριακός, πρώην οδηγός της F1 και αγωνιστικός διευθυντής της BMW, είχε αγοράσει το 2006 το 50% της Toro Rosso από τον συμπατριώτη του, Dietrich Mateschitz, ιδιοκτήτη της Red Bull. Λίγες μέρες νωρίτερα, ο τελευταίος είχε αγοράσει τη Minardi, μετονομάζοντάς την σε Scuderia Toro Rosso (Red Bull στα ιταλικά).


Την Τρίτη (25/11/2008) ο G. Berger αποφάσισε να πουλήσει πίσω στον D. Mateschitz αυτό το μερίδιο, με αποτέλεσμα ο Αυστριακός μεγιστάνας να έχει πλέον στην κατοχή του το 100% τόσο της Red Bull Racing όσο και της Scuderia Toro Rosso.


Αυτή η εξέλιξη αφήνει ελεύθερο στην αγορά της F1 τον G. Berger, έναν αποδεδειγμένα (με τις νίκες της Williams-BMW αλλά και φέτος με τη νίκη της μικρής Toro Rosso στη Monza και την βαθμολόγηση υψηλότερα από την Red Bull Racing) εξαίρετο αγωνιστικό διευθυντή – ίσως τον πιο επιτυχημένο, διοικητικά, πρώην οδηγό της σύγχρονης F1.


Οι νέοι κανονισμοί δεν αφήνουν περιθώρια βελτίωσης σε μια μικρή ομάδα όπως η STR είπε ο G. Berger και συνέχισε: Επίσης, το ενδιαφέρον του Dietrich θα μετατοπιστεί στη Red Bull Racing, συνεπώς η υποστήριξή του στην STR θα μειωθεί και θα εμποδίσει την ομάδα να προχωρήσει περαιτέρω.


Δεν θέλω να παρακμάσω, αυτό δεν είναι στη φύση μου. Η αποχώρησή μου από την STR είναι απολύτως φιλική και δεν υπάρχει διαφωνία μεταξύ μας, κατέληξε ο G. Berger, που διευκρίνισε ότι η αποχώρησή του δεν είχε να κάνει με την διαπραγμάτευση για τους οδηγούς του 2009 (πιθανότατα τους Sebastien Buemi και Takuma Sato).


Ωστόσο, ίσως η σημαντικότερη πτυχή του θέματος να είναι η απαγόρευση, το 2010, της πώλησης πελατειακών σασί – που σημαίνει ότι η Scuderia Toro Rosso δεν θα μπορεί πλέον να παίρνει το σχέδιο του Adrian Newey της RBR, αλλά θα πρέπει να σχεδιάζει μόνη, με τον περιορισμένο της προϋπολογισμό, το μονοθέσιό της.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο