Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Peugeot 3008: Σε άλλο επίπεδο

Peugeot 3008: Σε άλλο επίπεδο

Ξαναγράφοντας τον σχεδιαστικό και τεχνολογικό κώδικα των SUV, το νέο 3008 διαθέτει κάθε διαθέσιμη τεχνολογία κινητήρα όντας παράλληλα προσβάσιμο με προνομιακούς όρους απόκτησης

Τα πολλά τελευταία χρόνια η γαλλική φίρμα έχει «κλειδώσει» χαρακτηριστικά και ιδιότητες για τα αυτοκίνητά της που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικό προνόμιο των premium κατασκευαστών. Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι ορατό σε κάθε νέο μοντέλο που οι Γάλλοι έχουν παρουσιάσει στην πρόσφατη πορεία τους, ωστόσο με τη νεότερη γενιά του 3008 κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύνολο που προφανώς στοχεύει να οδηγήσει σε άλλο επίπεδο όλες τις παραμέτρους τεχνολογίας όσο και αισθητικής που καθορίζουν το μοντέλο όσο και συνολικά την γκάμα τους.

Σχεδιαστική υπέρβαση

Οι σχεδιαστές του νέου 3008 έχουν φροντίσει να σμιλέψουν μια εικόνα που μιλάει από μόνη της και αξίζει να συγκρατήσει κανείς ότι αυτή προέκυψε από λευκό χαρτί με γνώμονα μια αισθητική που να τραβάει το βλέμμα με την πρώτη ματιά, αλλά και ταυτόχρονα να υπηρετεί την τεχνολογική υπεροχή και την πολυσυλλεκτικότητα κινητήρων του μοντέλου προς όφελος της αποδοτικότητάς του.

Έτσι ο σφηνοειδής χαρακτήρας της fastback σιλουέτας του εκτός από το προφανές αποτέλεσμα σε επίπεδο εμφάνισης, εξασφαλίζει στο νέο 3008 αεροδυναμικό συντελεστή 0.28 συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας σε όλες τις εκδόσεις του.

Πλην των αεροδυναμικών περγαμηνών, οι σχεδιαστές της Peugeot έχουν δημιουργήσει μια σειρά από στοιχεία που προδίδουν την έμφαση στη λεπτομέρεια και συνηγορούν σε μια απαράμιλλη κομψή δυναμική. Σε αυτές ανήκει η νέα τρισδιάστατη  ερμηνεία στη γρίλια της Peugeot που συνοδεύεται από τα εξίσου νέα, εξαιρετικά λεπτά LED ημέρας με το χαρακτηριστικό τριπλό μοτίβο των παράλληλων διαγωνίων, σαν «νυχιές», και τα οποία πλέον επιτελούν και τον ρόλο των δεικτών αλλαγής πορείας.

Η δυναμική της λεπτομέρειας

Σε προφίλ, η Peugeot έχει φροντίσει να εφοδιάσει το γοητευτικό fastback μοντέλο της των 4,542 μέτρων με τροχούς έως 20 ιντσών που συνδυαστικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (20,0 εκ.) αλλά και τη coupe λογική της οροφής δημιουργούν μια σιλουέτα που υπερβαίνει τα συνήθη δεδομένα των SUV.

Τις περγαμηνές δυναμικής κομψότητας του 3008 συμπληρώνει ιδανικά το πίσω τμήμα καθώς η οροφή απολήγει στην χαρακτηριστική αεροτομή με τα ακροβολισμένα αεροδυναμικά στοιχεία που η Peugeot ονομάζει «αυτιά γάτας», πριν το παρμπρίζ καταλήξει σε ένα χαρακτηριστικό ducktail spoiler που παίζει και αυτό τον δικό του ρόλο στη βελτιστοποίηση της ροής αέρα αλλά και στο οπτικό αποτύπωμα του μοντέλου.

Πλην των αυταπόδεικτα εντυπωσιακών σχεδιαστικών περγαμηνών, η σχεδίαση της πέμπτης πόρτας υπόσχεται ιδιαίτερη ευκολία στην φόρτωση του χώρου αποσκευών που παρά ίσως ό,τι θα υπέθετε κανείς σε σχέση με την συνολική προσέγγιση του μοντέλου, έχει χωρητικότητα που ξεκινά από τα 588 λίτρα και φτάνει έως τα 1.663 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων χωρίς εξαιρέσεις καθώς τα ίδια ακριβώς μεγέθη «ακολουθούν»  την plug-in υβριδική έκδοση όσο και τις ηλεκτρικές εκδόσεις.

Mια «πανοραμική» εμπειρία πολυτέλειας

Για το νέο 3008 η Peugeot φρόντισε να οδηγήσει σε ένα άλλο επίπεδο και το i-Cockpit, ο πλήρης ανασχεδιασμός του οποίου εκτός από την λέξη Panoramic στην ονομασία του, έχει συμπαρασύρει και το σύνολο των προδιαγραφών του εσωτερικού του μοντέλου το οποίο αποπνέει από κάθε πόρο και υλικό του μια αύρα πολυτέλειας.

Ψηφιακό επίκεντρο αποτελεί η 21 ιντσών κοίλη οθόνη που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment με οθόνη αφής σε μια ενιαία επιφάνεια, που αιωρείται πάνω από το ταμπλό και στοχεύει να συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού και Να προσφέρει μια διαισθητική χρήση που να συνηγορεί στην οδηγική απόλαυση.

Στο κέντρο του ταμπλό, κάτω από τους κομψούς αεραγωγούς, παρεπιδημούν τα i-Toggles, οι γνώριμες 10 συντομεύσεις για εύκολη πρόσβαση –τόσο από τον οδηγό όσο και τον συνοδηγό– σε βασικές λειτουργίες και διαμορφώσεις, οι οποίες πλέον υπακούν σε τεχνολογίας αφής.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στον ιδιάζοντα σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας που φέρνει πιο κοντά στον οδηγό τους διακόπτες που τον αφορούν, αφήνοντας παράλληλα περισσότερο χώρο για αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Το παζλ συμπληρώνει το χαρακτηριστικό compact τιμόνι της Peugeot με τους έξυπνους διακόπτες που μπορούν να αποτρέψουν μια λάθος εντολή και τα paddles «πίσω» του που στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις χρησιμεύουν για την παραμετροποίηση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας τριών διαβαθμίσεων και στις υπόλοιπες για την αλλαγή σχέσεων.

Όλα τα παραπάνω περιβάλλονται από ένα ενδιαφέρον μείγμα υφών και μετάλλων υψηλής ποιότητας που μαζί και με τον standard ατμοσφαιρικό φωτισμό δημιουργούν μια υποβλητική όσο και πολυτελή ατμόσφαιρα.

Τεχνολογική υπεροπλία

Εκτός από την αισθητική που είναι σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, αξίζει να γνωρίζει κανείς ότι το Peugeot 3008 υπήρξε το πρώτο μοντέλο του ομίλου Stellantis που «χτίστηκε» πάνω στην καινούρια πολυσυλλεκτική πλατφόρμα STLA Medium. Εκτός από την καινοτομία που ενέχεται σε αυτό, η συγκεκριμένη αφετηρία σημαίνει επίσης ότι 3008 επωφελείται από μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα ικανή  να απαντήσει σε οποιοδήποτε ζητούμενο.

Αφετηρία αποτελεί η έκδοση Hybrid με ισχύ 145 ίππων, 230 Nm ροπής, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων η οποία χάρη στον συνδυασμό του turbo κινητήρα των 1,2 λίτρων με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 21 ίππων και μπαταρία 48V μπορεί σε αστικές συνθήκες να ολοκληρώσει έως και το 50% των διαδρομών αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια εξασφαλίζοντας εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Αυτονόητα ακόμα αποδοτικότερη είναι η επαναφορτιζόμενη plug-in υβριδική έκδοση  με τεχνολογία δεύτερης γενιάς η οποία με επίκεντρο ένα σύνολο αποτελούμενο από μοτέρ βενζίνης 1,6 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 17,9 kWh, αποδίδει συνδυαστικά 195 ίππους ενώ περιορίζει τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε 0,9 λίτρου/100 χλμ. και 20 γρ./χλμ., αντίστοιχα.

Τις αποδοτικές περγαμηνές του συνόλου συμπληρώνει η δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 100 χλμ. ενώ η διαδικασία φόρτισης διαρκεί λιγότερο από τρεις ώρες χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή των 7,4 kW.

Το σύνολο συμπληρώνει η παρουσία ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που παίζει το δικό του ρόλο στην δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, ωστόσο ακόμα σημαντικότερο και από το συγκεκριμένο μέγεθος είναι ότι με τιμή προ φόρων μικρότερη των 40.000 ευρώ η plug-in υβριδική έκδοση του 3008 αποτελεί ιδανική επιλογή για τους εταιρικούς χρήστες καθώς απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες τους από τον αντίστοιχο φόρο.

Με δεδομένο ότι το νέο 3008  έχει σχεδιαστεί εξαρχής υπό το σκεπτικό της ηλεκτροκίνησης, οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις είναι τρεις στον αριθμό πολλαπλασιάζοντας εκθετικά τις επιλογές του γαλλικού C-SUV.  H πρώτη συνδυάζει ηλεκτρικό μοτέρ 213 ίππων με μπαταρία 73 kWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 525 χλμ. σε μια εμπροσθοκίνητη υλοποίηση.

Η δεύτερη αξιοποιεί ίδιας χωρητικότητας μπαταρία αλλά όπως υποδηλώνει και η ονομασία της –Dual Motor– επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα μπροστά και ένα πίσω, προσφέροντας κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και συνδυαστική ισχύ 325 ίππων. Πρωταθλήτρια σε επίπεδο αυτονομίας η έκδοση Long Range με μπαταρία 97 kWh και αυτονομία έως 700 χλμ. μέγεθος που υπερβαίνει τα μέτρα της κατηγορίας ενώ προσφέρει ισχύ 231 ίππων.

Ελκυστικοί όροι απόκτησης με το #3008Now

Εκτός των παραπάνω οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν το 3008 με προνομιακούς όρους, από 34.900 ευρώ για την έκδοση Hybrid των 145 ίππων σε συνδυασμό με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Peugeot, #3008Now το οποίο εξασφαλίζει σταθερό προνομιακό επιτόκιο 3,8%, συνδυαστικά με χαμηλή προκαταβολή (από 20%) και ευέλικτη διάρκεια αποπληρωμής από 12 έως 48 μήνες.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο