Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Η τέχνη του κοσμήματος

Η τέχνη του κοσμήματος

Βιβή Μωραϊτου Χρόνος είναι ό, τι παίρνεις από αυτόν», σηµειώνει ο Καρλ – Φρίντριχ Σόιφελε στην επετειακή έκδοση Chopard, The Passion for Excellence που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις TeNeues (teneues.com) µε αφορµή τα 150 χρόνια του οίκου. Η αδελφή του Καρολίν Γκρουόσι – Σόιφελε, αν και µοιράζεται µαζί του την προεδρία της εταιρίας, ως βασική […]

Βιβή Μωραϊτου

Χρόνος είναι ό, τι παίρνεις από αυτόν», σηµειώνει ο Καρλ – Φρίντριχ Σόιφελε στην επετειακή έκδοση Chopard, The Passion for Excellence που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις TeNeues (teneues.com) µε αφορµή τα 150 χρόνια του οίκου. Η αδελφή του Καρολίν Γκρουόσι – Σόιφελε, αν και µοιράζεται µαζί του την προεδρία της εταιρίας, ως βασική σχεδιάστρια του οίκου κρίνει τη δουλειά της µε την ευαισθησία του καλλιτέχνη: «Αν έπρεπε να συσχετίσω τη Chopard µε ένα αντικείµενο θα επέλεγα µια µεγάλη καρδιά γιατί υπάρχει µια οικογένεια πίσω της», δηλώνει. Για την ακρίβεια, πίσω από το όνοµα Chopard υπάρχουν δύο οικογένειες, αφού το 1963 ο πατέρας της Καρολίν Καρλ ΙΙΙ Σόιφελε συνένωσε την εταιρία του παππού του Καρλ Ι µε έδρα το Πφόρτσχαϊµ, στο γερµανικό Μέλανα Δρυµό, µε το µικρό αλλά ιστορικό ελβετικό οίκο ωρολογίων ακριβείας Chopard, που έδρευε στη Γενεύη αλλά είχε ιδρυθεί το 1860 στο Σονβιλιέ της Ελβετίας από τον Λουί – Ιλίς Σοπάρ.
Στη µελωδικότητα, την κοµψότητα, τη συντοµία και το εύηχον του ονόµατος ο Καρλ αναγνώρισε το τέλειο brand name. Το διατήρησε και µε τη σύζυγό του Καρίν έπεσαν µε τα µούτρα στη δουλειά. Το ξύπνηµα της ωραίας κοιµωµένης προκειµένου να προβάρει τα αστραφτερά κοσµήµατα της µπιζουτιέρας της αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση αλλά οι Σόιφελε είχαν τη σιγουριά ότι το επαναλανσάρισµα άξιζε τον κόπο. Ήδη από το 1976 η ιδέα του σχεδιαστή Ρόναλντ Κουρόφσκι να απελευθερώσει εξ ολοκλήρου τη λάµψη των διαµαντιών αφήνοντάς τα να χορεύουν ελεύθερα στην παραµικρή κίνηση του καρπού µέσα σε διαυγές καντράν µετέτρεψε το ρολόι Happy Diamonds σε it αξεσουάρ. Έκτοτε το logo της Chopard λάµπει σε ένα στερέωµα φτιαγµένο από πολύτιµους λίθους. Αλλά το πάθος για το κόσµηµα χαρακτήριζε ανέκαθεν τους Σόιφελε. Η εταιρία τους λάνσαρε τα πρώτα της ρολόγια µε την επωνυµία Eszeha σε καινοτόµα σχέδια Αρ Νουβό και άφησε τον τρελό άνεµο της Αρ Ντεκό να εµπλουτίσει τη συλλογή µε αληθινά ρολόγια – µπιζού, µε τα οποία η φίρµα ξεχώρισε µε διαφορά από τα πρώτα κιόλας χρόνια του 20ού αιώνα.
Οι πρώτες δεκαετίες του 21ου βρήκαν την τέταρτη γενιά Σόιφελε να ηγείται της Chopard µε το ίδιο ενθουσιώδες πάθος. Με εξαιρετικό ταλέντο στο µάρκετινγκ, ο Καρλ – Φρίντριχ σχεδιάζει τα ρολόγια της ανδρικής σειράς και εξελίσσεται σε όλο και πιο φανατικό συλλέκτη και κατασκευαστή µηχανικών ρολογιών. Το 1996 µε δική του προτροπή η Chopard άρχισε ξανά να φτιάχνει στο Φλεριέ της Ελβετίας εξαιρετικά σύνθετους, παραδοσιακούς µηχανισµούς κι έτσι το υποδειγµατικό ρολόι χειρός L. U. C, δηµιούργηµα του Λουί – Ιλίς Σοπάρ, ενάµιση αιώνα µετά την πρώτη του εµφάνιση σε ρεκλάµα του οίκου εξακολουθεί να αποτελεί θεµελιώδες κοµµάτι του. Το µουσείο ρολογιού µε αυθεντικά όσο και σπάνια εκθέµατα που εγκαινιάστηκε το 2006 στους χώρους του εργοστασίου του Φλεριέ ήταν επίσης ιδέα του Καρλ – Φρίντριχ. Η Καρολίν, που σχεδίαζε κοσµήµατα από έφηβη και παρουσίασε την πρώτη της συλλογή το 1985, απολαµβάνει το γεγονός πως συγκαταλέγεται στους λεγόµενους gem setters, οι οποίοι ορίζουν τις τάσεις σε επίπεδο πρώτων υλών – βλ. πολύτιµων λίθων. Εκείνη έφερε πρώτη σε επαφή το κοινό µε τα χρωµατιστά διαµάντια.

«Όταν ο κόσµος αναφέρεται στη Chopard έχει την τάση να σκέφτεται τεράστιες πέτρες», αστειεύεται η Ελίζαµπεθ Χάρλεϊ, στενή φίλη της Καρολίν, «αλλά φτιάχνουν και κάποια παιχνιδιάρικα κοµµάτια που δείχνουν εξαιρετικά ακόµα και µε casual ντύσιµο». Η Λιζ δεν είναι η µόνη διάσηµη φαν του οίκου. Η Ούµα Θέρµαν και η Σάρον Στόουν ανήκουν επίσης στις πιστές. Τα διαµάντια ήταν πάντα οι καλύτεροι φίλοι των σταρ του σινεµά και στη Γηραιά Ήπειρο σινεµά σηµαίνει Κάννες. Ο επανασχεδιασµός του Χρυσού Φοίνικα από την Καρολίν το 1996 επισφράγισε τη λαµπερή συνεργασία της Chopard µε το φεστιβάλ στο πλαίσιο του οποίου το 2001 ο οίκος καθιέρωσε τα Trophée Chopard, µε τα οποία βραβεύονται κάθε χρόνο ανερχόµενοι ηθοποιοί.
Όµως οι δραστηριότητες δεν εξαντλούνται στο κόκκινο χαλί. O οίκος προωθεί συστηµατικά το έργο πλείστων φιλανθρωπικών οργανώσεων σχεδιάζοντας αποκλειστικά µοντέλα ρολογιών για λογαριασµό οργανισµών όπως το Elton John Aids Foundation (ejaf.org), το Ίδρυµα του Πρίγκιπα της Ουαλίας (princes – foundation. org) και το Ίδρυµα του Χοσέ Καρέρας κατά της λευχαιµίας (jcarreras.com), του οποίου τα ερευνητικά πρότζεκτ στηρίζει η Chopard από το 1991. Το 2010 τιµώντας τη Χρονιά της Τίγρης, η οποία βρίσκεται υπό εξαφάνιση, η Chopard ξεκίνησε τριετή συνεργασία µε τη WWF, η οποία επισφραγίστηκε µε το εύγλωττο κολιέ Tiger.

gamos.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο