Ενστάσεις εκφράζει η ΟΚΕ επί του νομοσχεδίου για το «άνοιγμα» των οδικών μεταφορών
Ενστάσεις επί του νομοσχεδίου για τις «οδικές εμπορευματικές μεταφορές», με το οποίο ουσιαστικά αρχίζει το «άνοιγμα» των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων, εκφράζει η ΟΚΕ. Κατά την άποψη της, απουσιάζει από αυτό η βασική αρχή των συνδυασμένων μεταφορών, ενώ ανησυχία εκφράζει η Επιτροπή και για την έντονη παρουσία στην ελληνική αγορά εταιρειών που έχουν έδρα σε χώρες με ανεπαρκές νομικό καθεστώς ή πιο ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς, γεγονός που αποδυναμώνει τις εθνικές επενδύσεις στον τομέα και μειώνει τα πολλαπλασιαστικά οφέλη τους.
Ενστάσεις στις ρυθμίσεις που προωθούνται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με τα λεγόμενα κλειστά επαγγέλματα, εκφράζει η Ολομέλεια της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (Ο.Κ.Ε.), που συνήλθε την Δευτέρα, προκειμένου να διατυπώσει Γνώμη επί του Σχεδίου Νόμου «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές».
Σε ανακοίνωσή της μετά τη συνεδρίαση, στην οποία παρέστη και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Θεοχάρης Τσιόκας, τονίζεται ότι βασική θέση της ΟΚΕ είναι πως η ανάπτυξη και λειτουργία κάθε μεταφορικού μέσου θα πρέπει να είναι συνυφασμένη με τις παραμέτρους της αξιοπιστίας, της ασφάλειας, της προστασίας του περιβάλλοντος και του περιορισμού του κόστους, του χρόνου μεταφοράς και της ενεργειακής κατανάλωσης.
Επίσης, σημειώνεται στην ανακοίνωση, κάθε παρέμβαση και πρωτοβουλία στις εμπορευματικές μεταφορές θα πρέπει να σχεδιάζεται με βάση τη στρατηγική επιλογή για το ρόλο της χώρας ως διαμετακομιστικού κέντρου διακίνησης προϊόντων και αγαθών.
Κατά την άποψη της ΟΚΕ στο συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου που προωθείται, απουσιάζει η βασική αρχή των συνδυασμένων μεταφορών, δηλαδή της συνεργασίας όλων των μεταφορικών μέσων (θαλάσσιων, εναέριων, σταθερής τροχιάς) και του ρόλου που αναλογεί σε καθένα από αυτά για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος.
Παράλληλα, η ΟΚΕ εκφράζει την ανησυχία της για την έντονη παρουσία στην ελληνική αγορά εταιρειών που έχουν έδρα σε χώρες με ανεπαρκές νομικό καθεστώς ή πιο ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς, γεγονός που αποδυναμώνει τις εθνικές επενδύσεις στον τομέα και μειώνει τα πολλαπλασιαστικά οφέλη τους.
Η Ο.Κ.Ε. διατυπώνει και τις προτάσεις της, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα:
- Άμεσης εναρμόνισης της εθνικής νομοθεσίας με την οδηγία 2003/59/EC περί εκπαίδευσης οδηγών.
- Δημιουργίας ανεξάρτητων εποπτικών μηχανισμών (π.χ. Ρυθμιστική Αρχή Οδικών Μεταφορών).
- Απαγόρευσης της εκμίσθωσης των Πιστοποιητικών Ικανότητας Μεταφορέα.
- Δημιουργίας νέων μηχανισμών διασφάλισης της νομιμότητας των κυκλοφορούντων φορτηγών οχημάτων.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ
- Παραπέμπονται για «εγκληματική οργάνωση» αγρότες στην Κρήτη – Λάδι στη φωτιά από την κυβέρνηση
- Ο Σάββας Παντελίδης αναλαμβάνει την ΑΕΛ Novibet
- ΕΦΕΤ: Ανακαλεί κατεψυγμένο μπιφτέκι λόγω σαλμονέλας
- Ουκρανία: Οι ΗΠΑ επιθυμούν να παραχωρήσει το Ντονμπάς, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο – «Σπόντες» Ευρωπαίων
- Xρυσές Σφαίρες 2026: One Battle After Another, Βουγονία και τέρατα – Όλες οι υποψηφιότητες
- «Απόλυτη φρίκη» στο Σουδάν – Μαζικός βιασμός 19 γυναικών που προσπαθούσαν να φύγουν από το Ελ Φασέρ
- Η Νάντια Βαλαβάνη γράφει ένα βιβλίο για τα «παιδιά του Φλεβάρη»
- H Eμμανουέλα Κατζουράκη χάλκινη στο Παγκόσμιο Κύπελλο σκοποβολής
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Δευτέρα 08.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-igor-cibulsky-75306089-8637937-315x220.jpg)











































![Πετρέλαιο θέρμανσης: «Τσίμπησε» η τιμή του – Οι 10 ακριβότεροι νομοί [πίνακας]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/h0539634-315x220.jpg)


















Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442