Λογισμικό που αναγνωρίζει τις κρίσιμες φάσεις αναλαμβάνει χρέη αθλητικού συντάκτη
Λογισμικό που θα μπορούσε να αναγνωρίσει τα γκολ του Χαριστέα στο EURO 2004, ώστε να συντάσσει αυτόματα αθλητικά δελτία, θα τεθεί σύντομα στη διάθεση των τηλεοπτικών καναλιών. Αργότερα, η τεχνολογία θα επεκταθεί στις οικιακές συσκευές βίντεο.
Λογισμικό που θα μπορούσε να αναγνωρίσει τα γκολ του Χαριστέα στο EURO 2004, ώστε να συντάσσει αυτόματα αθλητικά δελτία με τις σημαντικότερες φάσεις των αγώνων, θα τεθεί στο κοντινό μέλλον στη διάθεση των τηλεοπτικών καναλιών. Αργότερα, η τεχνολογία ίσως επεκταθεί και στις οικιακές συσκευές εγγραφής βίντεο.
Σήμερα, εξηγεί το NewScientist.com, οι αθλητικοί συντάκτες είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν ολόκληρους τους αγώνες και να συγκεντρώνουν στο μοντάζ τις κυριότερες φάσεις -μια διαδικασία που απαιτεί πολλές εργατοώρες και στοιχίζει εκατομμύρια στους τηλεοπτικούς σταθμούς.
Η εταιρεία Sharp είναι η πρώτη που ανέπτυξε φίλαθλο λογισμικό: Το Himpact, που απευθύνεται σε επαγγελματίες, αναζητεί και συγκεντρώνει τις φάσεις σε ποδοσφαιρικούς αγώνες που προβάλλονται σε αργή κίνηση. Η εταιρεία αναζητά τώρα συνεργάτες για να ενσωματώσει το σύστημα σε οικιακές συσκευές, ώστε οι χρήστες να μπορούν να παρακολουθούν το προσωπικό τους ποδοσφαιρικό δελτίο.
Το Himpact μπορεί επίσης να παρακολουθεί ράγκμπι, ενώ η Sharp έχει θέσει ως επόμενο στόχο το… σούμο.
Όμως το πρόγραμμα της Sharp δεν έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει τις φάσεις και τα γκολ πριν προβληθούν σε αργή κίνηση. Για το λόγο αυτό, ο Κάρλο Κολόμπο του Πανεπιστημίου της Φλορεντίας δοκιμάζει μια διαφορετική ιδέα.
Το λογισμικό που αναπτύσσει αναγνωρίζει τις φάσεις από τις θέσεις των παικτών στο γήπεδο, χωρίς να χρειάζεται να ακολουθεί τις κινήσεις τους ή την πορεία της μπάλας.
Το πρόγραμμα αναγνωρίζει σε ποια περιοχή βρίσκονται οι παίκτες από τη θέση τους σε σχέση με τις άσπρες γραμμές του γηπέδου. Μπορεί έτσι να «καταλάβει» αν κάποιος παίκτης ετοιμάζεται να εκτελέσει πέναλτι ή κόρνερ ή αν έχει σκοράρει γκολ. Δυστυχώς, το πρόγραμμα δεν αναγνωρίζει τα γκολ που μπαίνουν σε κενό τέρμα.
Μια διαφορετική προσέγγιση, που αναγνωρίζει οποιοδήποτε γκολ, ακολουθεί ο Αχμέτ Έκιν του Πανεπιστημίου του Ρόσεστερ στη Νέα Υόρκη. Το πρόγραμμα που αναπτύσσει αναζητά συγκεκριμένες ακολουθίες πλάνων που σχετίζονται με κρίσιμες φάσεις.
Για παράδειγμα, αν κοντινά πλάνα των παικτών συνδυάζονται με πλάνα του κοινού και με επαναλήψεις σε αργή κίνηση που διαρκούν από 30 έως 120 δευτερόλεπτα, το λογισμικό συμπέραίνει ότι έχει μπει γκολ.
Χρησιμοποιώντας όμως μόνο αυτή την τακτική, το πρόγραμμα ίσως κάνει λάθος, καταγράφοντας και φάσεις που δεν ήταν πραγματικά σημαντικές.
Για να τελειοποιηθεί, θα πρέπει να μάθει να συνδυάζει τις εικόνες με ήχους από το γήπεδο, για παράδειγμα τις στιγμές που ο εκφωνητής αναφωνεί «γκοοοοοοοολ!».
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Μια από τις πιο ωραίες φωνές της γενιάς της, η Βιολέτα Ίκαρη επιστρέφει στη δισκογραφία με το EP Σύννεφα Μπαλόνια, αλλά και στον Σταυρό του Νότου στις 26 Δεκεμβρίου.
Φροίξος Φυντανίδης
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας