Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ρομποτικές κορίνες αναλαμβάνουν χρέη τροχονόμου

Ρομποτικές κορίνες αναλαμβάνουν χρέη τροχονόμου

Ομάδες από αυτοκινούμενους οριοδείκτες θα μπορούσαν σύντομα να απελευθερώνονται στους αυτοκινητόδρομους για να κλείνουν λωρίδες και να εκτρέπουν την κίνηση, προτείνει ένας Αμερικανός μηχανικός. Οι δοκιμές των πειραματικών ρομπότ ήταν επιτυχείς.

36

Ομάδες από αυτοκινούμενους οριοδείκτες θα μπορούσαν σύντομα να απελευθερώνονται στους αυτοκινητόδρομους για να κλείνουν λωρίδες και να εκτρέπουν την κίνηση σύμφωνα με τις οδηγίες της τροχαίας, προτείνει ένας Αμερικανός μηχανικός.

«Η τοποθέτηση και η απομάκρυνση οριοδεικτών από ανοιχτούς δρόμους είναι επικίνδυνη, οπότε τα ρομπότ θα μειώσουν τον κίνδυνο για τους εργάτες» σχολιάζει στο NewScientist.com ο Σέιν Φάριτορ του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα στο Λίνκολν.

Τα ρομπότ που ανέπτυξε ο Φάριτορ έχουν ύψος 1,30 μέτρα, σχήμα βαρελιού και κόκκινο χρώμα. Διαθέτουν σύστημα ραδιοεπικοινωνίας και στην βάση τους φέρουν τρεις τροχούς.

Σε κάθε ομάδα οριοδεκτών ένα από τα ρομπότ αναλαμβάνει επικεφαλής και οδηγείται στη θέση του από έναν χειριστή φορητού υπολογιστή. Το ρομπότ-αρχηγός αναλαμβάνει στη συνέχεια να καθοδηγήσει τους συνεργάτες του χρησιμοποιώντας GPS (σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού με τη βοήεθα δορυφόρων).

Η ομάδα μεταφέρεται στον αυτοκινητόδρομο με ένα ειδικά εξοπλισμένο φορτηγό. Ο χειριστής παρακολουθεί τον δρόμο μέσω μιας κάμερας που βρίσκεται στην οροφή του οχήματος και σημειώνει πάνω στην οθόνη πού πρέπει να τοποθετηθούν οι κορίνες. Με βάση τα στοιχεία αυτά, το λογισμικό του συστήματος υπολογίζει τις συντεταγμένες και τις μεταδίδει στον αρχηγό.

Οι οριοδείκτες ενημερώνονται μέσω ραδιοπομπού και κινούνται προς τις θέσεις τους με ταχύτητα 1,3 μέτρων ανά δευτερόλεπτο -όσο ένας άνθρωπος που βαδίζει. Τα ρομπότ ελέγχουν τη θέση τους μετρώντας πόσους γύρους έχουν συμπληρώσει οι ρόδες τους.

Ο αρχηγός, όμως, διαθέτει ραντάρ λέιζερ (λίνταρ), ώστε να ελέγχει την ομάδα και να απομακρύνει και να θέτει εκτός λειτουργίας τυχόν αποστάτες.

Τα πρωτότυπα των ρομπότ κόστισαν 700 δολάρια έκαστο, όμως ο Φάριτορ σκοπεύει να μειώσει το κόστος στα 200 δολάρια χρησιμοποιώντα φθηνότερους κινητήρες. «Με αυτή την τιμή πιστεύω ότι το σύστημα θα παραμένει οικονομικό ακόμα και αν ένα [από τα ρομπότ] πεθάνει την ώρα του καθήκοντος» σχολιάζει ο ερευνητής.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο